**IKM Uke 12**

Nei, trenger ikke det. :) Toppen av LH (i blodet) skal jo være rett etter man har stått opp, så døgnvariasjonen etter det er jo at den gradvis synker og så gradvis stiger igjen. Og så tar det en del timer etter at det er sånn i blodet før det er sånn i urin. :p Jeg tester bare til samme tid hver dag så slipper jeg å stusse noe over det, og forholder meg til anbefalingen om å ta testen midt på dagen. :)
Jo, men "alle" sier jo at man kan risikere falsk positiv på morningen fordi man samler opp LH gjennom hele natta. I så fall skulle det jo ikke være mulig å få sterkere test utover dagen, ikke sant? Det er jo argumentasjonen på å ikke ta testen før på formiddagen/tidlig ettermiddag :) Jeg ville bare prøve å vise at man KAN få sterkere enn morgentesten. Men jeg har kanskje misforstått noe ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Prøver ikke å kverulere altså, bare interessert i å vite mer om hva som skjer i den rare kroppen vår :) Og du er jo blitt orakelet vårt så... :P

Jo, men "alle" sier jo at man kan risikere falsk positiv på morningen fordi man samler opp LH gjennom hele natta. I så fall skulle det jo ikke være mulig å få sterkere test utover dagen, ikke sant? Det er jo argumentasjonen på å ikke ta testen før på formiddagen/tidlig ettermiddag :) Jeg ville bare prøve å vise at man KAN få sterkere enn morgentesten. Men jeg har kanskje misforstått noe ;)

Du samler opp det lave nivået du har av LH gjennom hele natten, men om toppen din etter at du står opp er mye høyere, så vil du jo få sterkere test selv om du har samlet hele natten. :)

For å sammenligne med noe annet da. La oss si du får 5 kr timen om natten, og kan samle en hel natt, eller du kan jobbe 4 timer av gangen om dagen. Og så er det en dag du får 30 kr timen de første 4 timene av dagen. Da blir jo det tilsammen 120 kr for de fire timene på formiddagen, mens for 8 timer av natten blir det bare 40 kr. Så dersom man får en høy topp når man våkner så får de fleste den sterkeste streken mellom kl. 11-15, men om man har jevnt høyt nivå på vei opp til toppen (som kommer etter at man står opp) så kan man få falsk negativ på morgenurin. Så derfor kan det være lurt å la være å bruke morgenurin. Bare tenk at den svarte streken i figuren min er "døgnvariasjonen" (den justeres ut fra søvn og hvile og er tenkt "normal nattesøvn", men at den svarte grafen vil jo kunne gå brattere eller slakere fra kvinne til kvinen, men de fleste vil ha en slik kurve i en eller annen variant). Så om den hos deg f.eks. bygger seg mye slakere opp om natten og topper seg litt mer på morgenen, ikke sant? For da har du jo fremdeles "normal kurve", men vi har jo litt ulike kropper selvfølgelig. Og det kan variere fra syklus til syklus litt også. Jeg har opplevd noen sykluser å få positive EL-tester i flere dager og noen sykluser hvor jeg egentlig ikke får noen helt positiv test, men i alle syklusene har tempen steget - så EL har jo vært. Så hormoner er jo ikke helt "100 %", men døgnvariasjonen skal jo være sånn noenlunde pga. om du sover eller er våken.

Forklaringsfigur til LH gjennom døgnet.jpg

Ok, det var det jeg tenkte :D Da vil jeg si jeg har en legitim grunn til å teste senere på dagen også hvis jeg ser jeg rekker det :P Vanligvis rekker jeg det ikke, og da synes jeg det er greit å i alle fall ha testa på morningen. Men man kan jo ha en "kort topp", og hvis man da kun har testa på morningen, kan det hende man ikke plukker den opp. Får se om jeg får tatt testene litt oftere til riktigere tidspunkt fremover :) Takk for svar :D

Ja! Håper det! Akkurat ferdig med en kjapp en her nå! Ligger med rumpa høyt :D he he

Sent from my iPhone using BV Forum

Uke 11! Vi nærmer oss. Jeg er spent. :)

*Taster på app på mobilen*

168 innlegg her! 1202 innlegg på IKM uke 11.... Vi er en ganske liten inaktiv gjeng her ;) he he

168 innlegg her! 1202 innlegg på IKM uke 11.... Vi er en ganske liten inaktiv gjeng her ;) he he

Vi er veldig få i denne uka her.

*Taster på app på mobilen*

Jeg vil bare minne om at det er fint om dere sier ifra i Oppropslisten dersom dere blir gravide og flytter til terminforum. Det er jo helt nytt at vi har oppropsliste så jeg tenker at fremover kan vi kanskje ha det med i første innlegget i nye IKM-uke-tråder.

Altså en sånn beskjed nederst i hovedinnlegget:
"Husk å gi beskjed i Oppropslisten her på FS dersom du blir gravid og flytter til terminforum. :)"

Så nå løper jeg rundt og gir beskjeden i alle IKM-trådene og så får vi kanskje en godt fungerende oppropsliste her inne nå som vi snart får skjult gruppe.

Ser jeg har vært veldig lite aktiv denne gangen. Fikk blødning rundt EL tider, så er litt usikker på hele syklusen min nå. Ikke lenge siden jeg fikk igjen mensen så er nok litt rot i systemet fremdeles. Er nok litt redd løpet er kjørt for denne pp'n og er nå veldig usikker på hvor i syklusen jeg egentlig er!

Ja vi er veldig få her i forhold til andre uker, mulig det har noe med eventuell termindato å gjøre eller om det bare er en tilfeldighet ;-) vi får se å skravle ekstra mye her inne Hehe. Jeg tenker på å teste allerede på onsdag. Er 6-7 dpo i dag. Så onsdag er jeg 8-9 og med "inspirasjon" fra Lykkeliten vil jeg oppdage eventuell tidlig KA. Har de seneste syklusene hatt rare, slimet blødninger og mens har en gang vært fem dager forsinket og en annen gang to dager så vil bare utelukke det i så fall! Er den negativ tester jeg igjen på lørdag, da er jeg 11-12 dpo. Er den negativ da også er det tvilsomt, men finnes jo også de som har fått positiv test sent så gir aldri opp før TR kommer :-) noen som skal teste snart?? Skal vi ha testedate på onsdag kanskje Lykkeliten? :-)

Ja vi er veldig få her i forhold til andre uker, mulig det har noe med eventuell termindato å gjøre eller om det bare er en tilfeldighet ;-) vi får se å skravle ekstra mye her inne Hehe. Jeg tenker på å teste allerede på onsdag. Er 6-7 dpo i dag. Så onsdag er jeg 8-9 og med "inspirasjon" fra Lykkeliten vil jeg oppdage eventuell tidlig KA. Har de seneste syklusene hatt rare, slimet blødninger og mens har en gang vært fem dager forsinket og en annen gang to dager så vil bare utelukke det i så fall! Er den negativ tester jeg igjen på lørdag, da er jeg 11-12 dpo. Er den negativ da også er det tvilsomt, men finnes jo også de som har fått positiv test sent så gir aldri opp før TR kommer :) noen som skal teste snart?? Skal vi ha testedate på onsdag kanskje Lykkeliten? :)

Det er greit for meg! Jeg skal teste på onsdag, for da er jeg 8 dpo, og da klarer jeg uansett ikke å holde meg lenger. :p

Venter ennå på EL.. klarer dere å se noen fremgang? testet ikke på CD 22 ellers har jeg testet siden CD 20..

Vedlegg

• 2014-03-10 16.33.10-1.jpg
    2014-03-10 16.33.10-1.jpg
    426 KB · Visninger: 103
Back
Topp