**IKM Uke 12**

Veeel.. Kroppen er rar. Ikke positiv EL-test i dag, tvert i mot svakere. Mulig jeg er så superladet etter abort at egget løsnet før LH nådde toppen sin, i så fall EL i dag for tempen har ikke steget enda.

Her er testene hittil. CD 21 i dag. Og gårsdagens test alene under, den er ikke positiv, men nærmeste hittil.
ImageUploadedByBV Forum1393946698.043791.jpg

ImageUploadedByBV Forum1393946707.181680.jpg

Nå er tappen lukket. Så om EL er i dag stiger tempen i morgen og jeg vil ha ordentlig negativ EL-test i morgen også. Som vanlig når man er prøver: vente og se,

*Taster på app på iPad*

Da var pakken min fra BT kommet, utrolig rask levering, pakken ble sendt i går og i dag var den i postkassa! :) Dette betyr at testingen kan begynne for fullt :)

Veeel.. Kroppen er rar. Ikke positiv EL-test i dag, tvert i mot svakere. Mulig jeg er så superladet etter abort at egget løsnet før LH nådde toppen sin, i så fall EL i dag for tempen har ikke steget enda.

Her er testene hittil. CD 21 i dag. Og gårsdagens test alene under, den er ikke positiv, men nærmeste hittil.
Vis vedlegget 52740

Vis vedlegget 52741

Nå er tappen lukket. Så om EL er i dag stiger tempen i morgen og jeg vil ha ordentlig negativ EL-test i morgen også. Som vanlig når man er prøver: vente og se,

*Taster på app på iPad*
Så rart at kroppen ikke er som den pleier. Og irriterende for da får man liksom ikke kontroll! Får håpe EL var i vår og at dere fikk lagt inn aksjer så krysser vi fingrene for oss alle :-)!! Ikke lenge igjen til testingen kan begynne :-D jeg har IKM på mandagen så begynner nok å teste på lørdagen(om jeg klarer å holde meg)! Skal feire svigerfar da så kan være fint å ta en sjekk om hva den sier, men alkohol blir det uansett ikke før TR har kommet for å være på den sikre siden :-)

Så rart at kroppen ikke er som den pleier. Og irriterende for da får man liksom ikke kontroll! Får håpe EL var i vår og at dere fikk lagt inn aksjer så krysser vi fingrene for oss alle :)!! Ikke lenge igjen til testingen kan begynne :-D jeg har IKM på mandagen så begynner nok å teste på lørdagen(om jeg klarer å holde meg)! Skal feire svigerfar da så kan være fint å ta en sjekk om hva den sier, men alkohol blir det uansett ikke før TR har kommet for å være på den sikre siden :)

Nei, det er ikke rart at kroppen er rar. Det var bare en erklæring. Det er jo dessverre helt normalt at kroppen er rar første syklus etter en abort. Faktisk normalt at kroppen er rar i tre sykluser etter en abort....

EL var helt sikkert ikke i går, for tempen var lav i dag. Jeg bare håper at LH-toppen (hormonet som EL-testene måler) var i går, sånn at EL er i dag. :)

Ja litt tidlig å begynne å teste nå men klarer nok ikke holde meg helt til IKM!! Skal prøve å ikke gjøre noe for dpo 10 for da blir man så skuffet og sjansen er så liten at man ser noe uansett ;-) ja vi må holde hverandre oppdatert!!
Hehe ja veldig tidlig å begynne å teste allerede nå :p Men må si det klør i fingrene etter å teste!
Jeg har sagt til meg selv at jeg skal prøve å holde ut frem til IKM, men er redd jeg sprekker før den tid :D Huff, ja jeg føler.jeg ser strek som egentlig ikke er der :p Alt man innbiller seg i denne prøvetiden altså :D

Jeg er offisielt Testetøsa, så jeg begynner alltid å teste 8 dpo. Dessverre. Så vet dere det. :) Om EL har vært i dag betyr det at jeg svir av første test onsdag i neste uke. Vi får se. Først må jeg få bekreftet når EL har vært.

Her var det mye snakk om slim nå Har ikke merket så mye til EL-slim, men i dag kom det faktisk litt blod. Har alltid hatt stabile sykluser uten noe tull så vet ikke helt hva som skjer nå...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

He he! Har begynt å komme slim her også. Vi skal svinge oss i valsen her straks. ;) Merker jeg har små forhåpninger nå i pp4, så er ikke like aktiv på IKM tråden denne gangen. Håper selvfølgelig jeg tar feil og ender opp med to streker...

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ser jeg eeendelig endring!! EL-testen var litt sterkere i dag, selvom jeg nesten ikke tør å tro på det siden den har lurt meg før. MEN tappen er helt klart høy og åpen. Dette er første syklus jeg tafser, så derfor har jeg syntes det har vært vanskelig å avgjøre om den er høy eller lav. Men i dag nådde jeg den plutselig nesten ikke, og da kan den vel ikke være annet enn høy :P EL-slim har jeg til og med hatt i dag. Pleeease vær enda sterkere i morgen, kjære test!

Hjelp, jeg er i ferd med å bli helt koko av dette :P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

He he! Har begynt å komme slim her også. Vi skal svinge oss i valsen her straks. ;) Merker jeg har små forhåpninger nå i pp4, så er ikke like aktiv på IKM tråden denne gangen. Håper selvfølgelig jeg tar feil og ender opp med to streker...

Håper det setter seg en spire hos deg :-) Jeg har en følelse av at denne mnd kan det skje, da gjenstår det bare å se om jeg har rett :-)

Jeg er offisielt Testetøsa, så jeg begynner alltid å teste 8 dpo. Dessverre. Så vet dere det. :) Om EL har vært i dag betyr det at jeg svir av første test onsdag i neste uke. Vi får se. Først må jeg få bekreftet når EL har vært.
Hehe, da er vi to! Jeg begynner også så tidlig. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen, selv om det klør i fingrene etter å teste da jeg har masse tester liggende. Denne gangen skal jeg vente til hvertfall dagen før IKM, og håper jeg klarer å vente til etter IKM. Men så klør det jo i fingrene allerede da, så :p

Hehe, da er vi to! Jeg begynner også så tidlig. Det skal jeg ikke gjøre denne gangen, selv om det klør i fingrene etter å teste da jeg har masse tester liggende. Denne gangen skal jeg vente til hvertfall dagen før IKM, og håper jeg klarer å vente til etter IKM. Men så klør det jo i fingrene allerede da, så :p

Jeg har oppdaget tre kjemiske graviditeter pga positive tester 9-12 dpo så jeg vil ikke vente til IKM. Alle aborter skal med på statistikken min for nå kan vi få hjelp. :) Før 8 dpo synes jeg er tull. :p

*Taster på app på mobilen*

Temperaturen gikk opp i dag, så nå føler jeg meg 90 % sikker på at EL var i går. Så da kan jeg flyttes til IKM mandag 17. mars. Jeg har bare 12 dager lutealfase. Jeg tør ikke begynne med Crinone før jeg er 100 % sikker på at EL har vært så det blir om noen dager forhåpentligvis.

Jippi! Jeg er dpo! :D

CD 11 i dag. Første dag med høy på CBFM. Pleier å ha høy i fire dager, for så Max i to dager og så høy i en dag. Så hvis det blir som normalt har jeg da EL på mandag ser det ut til, evt søndag. Passer meg bra! Ble ingen sengevals i går kveld, men det ble i dag tidlig og det er jo i grunnen bedre det :) Nattevakt til natten som kommer, så neste aksje legges inn torsdag kveld/natt til fredag... Så satser jeg på lørdag, søndag, mandag og tirsdag!! Gleder meg til dpo-land!! ;)

Jeg har oppdaget tre kjemiske graviditeter pga positive tester 9-12 dpo så jeg vil ikke vente til IKM. Alle aborter skal med på statistikken min for nå kan vi få hjelp. :) Før 8 dpo synes jeg er tull. :p

Å såpass ja. Ja om man tenker sånn så er det jo på en måte greit å begynne testingen tidlig. Huff, nå ga du meg en grunn for å teste før IKM haha :D Jeg hadde en kjemisk i forrige pp. Og tok det veldig tungt da jeg fikk negativ test og mensen noen dager etter. Om jeg skal begynne på 8dpo så er det bare 5 dager til troor jeg. Jeg har ikke testa før 8dpo tidligere for som du sier synes jeg det er tull, og bortkastede tester :p
Jeg er såå usikker på når jeg hadde EL. Den skulle egentlig komme idag, men ingen slim å se. Men søndag som var så hadde jeg veldig EL-slim. Så lurer på om den kom før tiden. Gjenstår bare å se :-) Jeg har ikke merke noen EL-smerter, rett og slett fordi jeg ikke har giddet å leite etter dem :p Og jeg bruker ikke ha noe særs med EL-smerter heller. Har såå lyst at det skal klaffe denne mnd, forrige pp satt jeg å gråt opptil flere ganger per dag fordi jeg synes det var så sårt å få negativ test hele tiden.. Men er heldig som har en støttende mann som sa bare gode ord når det sto på som værst. :-)

Å såpass ja. Ja om man tenker sånn så er det jo på en måte greit å begynne testingen tidlig. Huff, nå ga du meg en grunn for å teste før IKM haha :D Jeg hadde en kjemisk i forrige pp. Og tok det veldig tungt da jeg fikk negativ test og mensen noen dager etter. Om jeg skal begynne på 8dpo så er det bare 5 dager til troor jeg. Jeg har ikke testa før 8dpo tidligere for som du sier synes jeg det er tull, og bortkastede tester :p
Jeg er såå usikker på når jeg hadde EL. Den skulle egentlig komme idag, men ingen slim å se. Men søndag som var så hadde jeg veldig EL-slim. Så lurer på om den kom før tiden. Gjenstår bare å se :) Jeg har ikke merke noen EL-smerter, rett og slett fordi jeg ikke har giddet å leite etter dem :p Og jeg bruker ikke ha noe særs med EL-smerter heller. Har såå lyst at det skal klaffe denne mnd, forrige pp satt jeg å gråt opptil flere ganger per dag fordi jeg synes det var så sårt å få negativ test hele tiden.. Men er heldig som har en støttende mann som sa bare gode ord når det sto på som værst. :)

Jeg må ha oversikt over om jeg blir gravid nå, for da må jeg avbestille time på sykehuset for utredning for habituell abort, også om det bare er en kjemisk graviditet, eller, da må den utsettes. For kroppen kan ikke ha hatt hcg og de andre graviditetshormonene siste 2 måneder før utredningen. Da skal de ta masse blodprøver og andre tester, som kan bli feil dersom man har vært gravid. Timen min er tidlig i april, ca. to måneder etter aborten. Så mannen og jeg har bestemte å gjøre ett forsøk til selv før utredningen, og om det ikke klaffer nå bruker vi kondom frem til timen i april. Om det klaffer avbestiller vi utredningen og må heller ta en ny utredningstime om vi mister på nytt. Håper jo ikke det da, vil ikke miste flere ganger nå. Vi får også ekstra oppfølging ved neste graviditet. Så uansett får vi jo god oppfølging. Og det hadde vi ikke fått om ikke legen min telte med mine kjemiske graviditeter i høst. :p Så, det er viktig for meg med testing fra 8 dpo, men forstår godt at man heller vil forsøke å vente til IKM altså.

Hei! Jeg er ganske nybegynner i prøvinga, vi slutta å bruke prevansjon i des/jan. Kaster ut litt info og spør hvordan dere tolker dette. :)
Denne perioden ville jeg prøve meg på EL tester, for å prøve å øke sjansene litt! Tok første testen på fredag, da var teststreken veldig sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken. Samme på lørdag. Ble ikke noe test på søndag, og nå siden mandag har teststreken vært lite synlig. Temperaturen har sakte men sikkert gått ned fra 36,4/5 forrige uke, til 36,0 i går og i dag. Litt slim i dag. Om syklusen er lik forrige uke, trur jeg EL var på mandag, om det tar 14 dager fra EL til mens. ;)

Hei! Jeg er ganske nybegynner i prøvinga, vi slutta å bruke prevansjon i des/jan. Kaster ut litt info og spør hvordan dere tolker dette. :)
Denne perioden ville jeg prøve meg på EL tester, for å prøve å øke sjansene litt! Tok første testen på fredag, da var teststreken veldig sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken. Samme på lørdag. Ble ikke noe test på søndag, og nå siden mandag har teststreken vært lite synlig. Temperaturen har sakte men sikkert gått ned fra 36,4/5 forrige uke, til 36,0 i går og i dag. Litt slim i dag. Om syklusen er lik forrige uke, trur jeg EL var på mandag, om det tar 14 dager fra EL til mens. ;)

Temperaturen din skal gå opp ca 0,5 grader etter EL. Hvis du ser inne i tråden "Vi som temper" så kan du se grafene våre hvor tempen stiger. Jeg hadde sannsynligvis EL i går, tempen har ligget på 36,3, men i dag hadde den gått opp til 36,7, og jeg regner med at den fortsetter å stige de neste dagene.

Siden temperaturen din går nedover så har du nok ikke hatt EL enda. Hvor lang tid det fra fra EL til tr i din kropp finner du forhåpentligvis ut med temping, det er forskjellig fra person til person. I første siden i tråden "Vi som temper" står egentlig alt du trenger å vite for å forstå tempingen. :)

*Taster på app på iPad*

T
Temperaturen din skal gå opp ca 0,5 grader etter EL. Hvis du ser inne i tråden "Vi som temper" så kan du se grafene våre hvor tempen stiger. Jeg hadde sannsynligvis EL i går, tempen har ligget på 36,3, men i dag hadde den gått opp til 36,7, og jeg regner med at den fortsetter å stige de neste dagene.

Siden temperaturen din går nedover så har du nok ikke hatt EL enda. Hvor lang tid det fra fra EL til tr i din kropp finner du forhåpentligvis ut med temping, det er forskjellig fra person til person. I første siden i tråden "Vi som temper" står egentlig alt du trenger å vite for å forstå tempingen. :)

*Taster på app på iPad*

Takk for svar :) Prøver å lese meg opp her og der, men synes det står så mye forskjellig. Tok tempen nå, har gått opp til 36,4. Men pleier å ta den på morgenen, så får vente å se i morgen tidlig, om den fortsatt har gått opp. :)

T

Takk for svar :) Prøver å lese meg opp her og der, men synes det står så mye forskjellig. Tok tempen nå, har gått opp til 36,4. Men pleier å ta den på morgenen, så får vente å se i morgen tidlig, om den fortsatt har gått opp. :)

Du må ta tempen etter tre timer søvn uten å bevege deg vesentlig før du tar den. På ettermiddag/kveld er tempen vanligvis 0,5-1 grad høyere enn etter hvile. Så det er ikke noe poeng i å tempe på dagtid. :)

*Taster på app på iPad*

Back
Topp