**IKM Uke 12**

Slike enkle ting kan man alltids gjøre :) selv om det visstnok ikke smaker så godt så håper jeg det er verdt det :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Nå har jeg venta på EL i en uke, men får fortsatt negative tester. Så da får jeg heller flytte over her til dere :) Jeg drøyer med å sette noen IKM-dato siden jeg ikke har snøring på når EL har tenkt til å dukke opp. Sist syklus (første etter SA) fikk jeg ikke positiv test før CD 20, men håper virkelig den ikke skal drøye så lenge. Selvom vi nærmer oss. CD 17 i dag. Denna kroppen, sukk!
Så kjedelig da :/ Trasig når syklusen skal være så lang. Får håpe du snart får EL så du heller kan teste etter positivt på en g-test :)

Slike enkle ting kan man alltids gjøre :) selv om det visstnok ikke smaker så godt så håper jeg det er verdt det :)

Ja slike greie ting er alltids greit å teste ut :-) Tror ikke jeg har smakt det før. Men man får bare helle nedpå i full fart hehe :p
Har vurdert Wild jam eller hva det heter og bidronninggele, men tenkte at jeg dropper det å heller fokuserer på å slappe av og bare kose oss :) Blir helt stressa om jeg hele tiden skal gå å tenke på dette, selv om det ikke er lett å la være da :p Men vil ikke stresse meg unødvendig opp.

Jeg prøver juicen til å begynne med, tenker og at det blir stress hvis jeg skal styre mye med forskjellige produkter.. :)

Jeg tror jeg flytter over hit. Utålmodig etter EL, men det tar nok noen dager til. Om egget løsner i morgen så blir jeg i IKM uke 11 hvor jeg har holdt til hittil, men siden EL-testen fortsatt er svak regner jeg med at det heller er 3-7 dager til egget løsner. Dette er første syklus etter MA 13. februar, så derfor veldig usikker hvor lang denne syklusen blir.

Jeg vet ikke IKM enda da, siden jeg ikke har hatt EL enda, men jeg sier 20. mars foreløpig jeg, så kan jeg heller si noe mer konkret når jeg har funnet EL.

Jeg har lest gjennom tråden her nå og ser at dere har presentert dere, så jeg kan presentere meg også. Det er lov å hoppe over, for det blir litt langt. :p

Jeg er 27 år. Vi giftet oss 8. juni i fjor, og sluttet på minipillen etter bryllupsreisen rett etter det. Siden det kan ta opptil ett år å få stabil syklus, og jeg er ekstremt utålmodig så begynte jeg å tempe nesten med en gang. Vi hadde planlagt pilleslutt lenge, så jeg hadde snoket her inne samtidig med at jeg forberedte bryllup. I pp 2 begynte jeg med EL-tester. Jeg tafser også på tappen før EL for å finne EL (tør ikke tafse etter EL siden jeg har lest at det kan øke risikoen for tidlig SA) og følger med på utflod. Det har gjort at jeg har god oversikt over syklusene. Jeg har også et alterego, Testetøsa, og tester alltid tidlig med g-tester (fra 8 dpo hvert fall). Dette har også gjort at jeg har oppdaget at jeg mister veldig tidlig. Jeg har hatt tre kjemiske graviditeter, som egentlig bare er veldig tidlig spontanabort (det heter kjemisk graviditet om man mister før 5+0). Så da gikk jeg til gynekolog i pp 6 og fikk sjekket at alt så bra ut, og jeg hadde hatt eggløsning (var hos gynekolog 4 dpo), men gynekolog ville ikke hjelpe meg. Så da fikk jeg hjelp av fastlegen i stedet. Jeg fikk Crinone (progesteron) som skal taes når man er 100 % sikker på at EL har vært. Fordi progesteron forhindrer EL dersom man tar det før EL, det skal jo forhindre at flere egg løsner - fordi det skal holde liv i det ene egget som har sluppet, så det kommer naturlig i kroppen etter EL (derfor dumt å ta det før EL). Det er også progesteron som gjør at temperaturen i kroppen øker, og at man derfor kan tempe for å følge med på syklusen sin. Så nå skal jeg ta Crinone hver gang jeg er sikker på at EL har vært, så derfor må jeg fortsette med temping og EL-testing (jeg vil nok begynne med Crinone 3-6 dpo, jeg tør ikke å begynne før jeg føler meg 100 % sikker på at EL er ferdig.) Vel. PP 6 fikk jeg Crinone av fastlegen 5 dpo (dagen etter jeg var hos gynekologen), og begynte da med en gang, og fikk positiv graviditetstest og flyttet til august 2014. Crinone skal man fortsette å ta til uke 10-12 dersom man blir gravid, fordi progesteron da skal gi næringsrik livmor, dette skal vanligvis eggstokken fikse, men tre kjemiske graviditeter tyder på at kanskje jeg har lavt progesteron. Jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme og ble ekstremt dårlig. Jeg kunne etter hvert kjenne livmoren over skambeinet. Kroppen reagerte veldig på graviditetshormonene. Så dro vi på ultralyd fordi vi hadde lyst til å hilse på lille i magen, jeg hadde ingen mistanke om at noe var galt. Det var utrolig leit, for lille var død, ble målt til 8+4. Så 12+6 var jeg på sykehuset og fikk medisinsk abort, siden kroppen min ikke visste noen ting om at noe var galt, livmoren var over 12 uker på vei og "riktig" størrelse. Så det var utrolig vanskelig og trist.

Nå kan vi få utredning for habituell abort, siden jeg har mistet flere ganger. Vi har time i starten av april, for å sjekke både mannen og meg. For man kan ikke ha vært gravid de siste 2 månedene når de skal ta blodprøver og sjekke alt som skal sjekkes i forbindelse med habituell abort. De sa at om jeg vil kan jeg likevel prøve med en gang, da bare avbestiller vi timen om jeg blir gravid. Så, jeg har funnet ut at dette blir mitt siste forsøk før utredning. For om jeg ikke blir gravid denne syklusen kommer vi til å bruke kondom frem til timen i april (jeg har planlagt at vi må bruke kondom fra 23. mars, dersom EL ikke har dukket opp før det). Og om jeg blir gravid før det, og mister en gang til så kommer vi til å bruke kondom frem til ny utredningstime, for da har vi hatt nok forsøk kjenner jeg. Uansett, når vi blir gravide på nytt så får vi ekstra oppfølging ved sykehuset med tidlige ultralyder. Så jeg skal slippe å gå med en død spire i fire uker. Det er betryggende.

Så vi har valgt å prøve på nytt. Jeg vil ha ett nytt forsøk, og håper det egentlig holder med Crinone, at det var feilen med de tre kjemiske i høst (progesteron gjør at livmoren blir mer næringsrik og lettere for egget å feste seg, ved kjemisk graviditet vil egget ofte ikke ha klart å feste seg). Og så håper jeg derfor at de tre kjemiske i høst var på grunn av mangel på progesteron, men at den ene MA'en var uflaks. Det er jo vanlig med abort. Det er liksom den eneste uflaks-aborten min, håper jeg. For jeg liker ikke diagnosen habituell abort, og vil helst ikke trenge utredning, men at vi klarer det nå. Bare med Crinone (som er en krem, ikke så veldig stor inngripen føler jeg.)

Jeg har lest veldig mye om veldig mye (prøving, abort, graviditet, ekstrem svangerskapskvalme). Jeg jobber innen helsevesenet og er utdannet innen helsefag, men jeg vil ikke si yrket mitt for jeg forsøker å være litt anonym. Profesjonen min gjør at jeg liker å lese medisinske studier og medisinsk litteratur, og det har blitt mye litteratur om prøving det siste året.

Jeg håper vi blir flere som kan flytte til november eller desember. Dersom EL kommer innen 6. mars så blir termin i november og om EL lar vente på seg til slutten av uka så vipper jeg over i desember. Uansett, førjulsskatt. Det er jo genialt. Da har man født en stund før jul, så man slipper føding (og senere bursdag) midt i julen, og så får mannen litt ekstra fridager etter fødselen. Jeg håper vi flytter over til nov/des mange av oss! <3

Jeg prøver juicen til å begynne med, tenker og at det blir stress hvis jeg skal styre mye med forskjellige produkter.. :)

Du burde kjøpe Cevita juicen, det er den eneste som smaker godt. Den står ofte ved frukt og grønt-avdelingen, der BAMA gjerne har sånne smoothier. Cevita juicen er i gjennomsiktig plastflaske med pant. :)

Det er jo bare hvis man har lite utflod at man trenger Cevita. Jeg hadde nesten aldri noe eggehvite utflod ved EL, og så drakk jeg Cevita fra tr til EL og merket at jeg fikk MASSE eggehvite utflod, så nå drikker jeg det hver syklus frem til EL. :) Det skal visstnok gjøre miljøet mer spermvennlig og lettere for dem å svømme.

Det tok litt tid å vende seg til smaken av grapefruktjuice synes jeg, men som sagt, Cevita er den eneste som er god, og nå liker jeg den ganske godt. Det hendte jeg blandet juicen med sprite zero for å lage en "drink" av det. :) Nå trenger jeg ikke sånne triks lenger, men ja, det var også godt.

Hvis man har prøvd juicen i 2 sykluser og ikke merker forskjell på utfloden så er det ikke noe poeng i å fortsette å drikke juicen. For det er den eneste virkningen den skal ha. Så det ser man på dopapiret/truseinnlegget/trusa.

Ja tenker juicen er verdt et forsøk, skal prøve cevita sin takk for tips :) er fra deg jeg leste om juicen til å begynne med, du kan utrolig mye så følger med på det du skriver :)

Ja tenker juicen er verdt et forsøk, skal prøve cevita sin takk for tips :) er fra deg jeg leste om juicen til å begynne med, du kan utrolig mye så følger med på det du skriver :)

Hihi.. Ja, begynner å kunne en del. Nå har jeg drukket opp første juicen for denne syklusen selv, så må kjøpe ny i morgen. :p

Hihi.. Ja, begynner å kunne en del. Nå har jeg drukket opp første juicen for denne syklusen selv, så må kjøpe ny i morgen. :p

Tror jeg begynner neste PP så skal jeg også begynner med ELtester :)

Nå har jeg venta på EL i en uke, men får fortsatt negative tester. Så da får jeg heller flytte over her til dere :) Jeg drøyer med å sette noen IKM-dato siden jeg ikke har snøring på når EL har tenkt til å dukke opp. Sist syklus (første etter SA) fikk jeg ikke positiv test før CD 20, men håper virkelig den ikke skal drøye så lenge. Selvom vi nærmer oss. CD 17 i dag. Denna kroppen, sukk!
Uff slitsomt når syklusen surrer sånn. Men velkommen skal du være :) Setter deg på onsdagen så endrer vi bare etterhvert!

Last edited:
Uffda Lykkeliten er ikke noe morsomt det dere har vært gjennom!! Men som du sier håper det var lavt progesteronnivå og at alt vil fungere som normalt neste gang :-) det virker som du kan mye og det er spennende for en som meg som kan lite Hehe. Jeg har hittils bare hoppet på grapefruktjuice, forlat, omega 3 og D vitamin. Tar progesteronkrem etter EL :-) venter nok denne pp og en til før jeg eventuellt prøver ut wild yam og bidronninggele, vet ikke om det egentlig har så stor effekt! Satser på at vi alle havner i november/desember. Ganske spesielt å tenke på at on det sitter nå så har man allerede feiret siste julen uten barn resten av livet :-)

I dag tror jeg EL er i gang for meg har begynt å se egghviteslim, men denne syklusen og siste har jeg knapt hatt EL smerter som jeg pleier å ha noe ekstremt! noen som vet sånn ca når egget slipper etter at slimet begynner? EL er regnet til i morgen så det stemmer nok ganske så bra! Vi la inn aksjer i dag tidlig og det blir nok eventuellt igjen i kveld men ihvertfall i morgen kveld! Så blir det nok tirsdag kveld også da samboer har bursdag :-) etter det blir det rør som vi føler for, selv om vi egentlig ikke presser oss til å ha sex nå uansett! Når det gjelder grapefruktjuice så tror jeg at jeg er en av veldig få som elsker det!! Drikker med glede. Men så er jeg fan av sure smaker så kanskje derfor :-)

Uffda Lykkeliten er ikke noe morsomt det dere har vært gjennom!! Men som du sier håper det var lavt progesteronnivå og at alt vil fungere som normalt neste gang :) det virker som du kan mye og det er spennende for en som meg som kan lite Hehe. Jeg har hittils bare hoppet på grapefruktjuice, forlat, omega 3 og D vitamin. Tar progesteronkrem etter EL :) venter nok denne pp og en til før jeg eventuellt prøver ut wild yam og bidronninggele, vet ikke om det egentlig har så stor effekt! Satser på at vi alle havner i november/desember. Ganske spesielt å tenke på at on det sitter nå så har man allerede feiret siste julen uten barn resten av livet :)

Takk, ja, må være optimistisk. :) De fleste trenger ikke noen spesielle remedier, jeg prøvde WY i pp 5, men så fikk jeg Crinone i pp 6 så nå tar jeg jo ikke annet enn det. Selvfølgelig folat, og jeg tar multivitaminer også, men ikke noe annet. Det er jo ikke alt som anbefales på sånne forum av "urtepreparater" som er testet ut om er trygt ved graviditet så jeg er litt skeptisk. Jeg håper også vi har feiret siste jul uten barn. <3

Jeg kan vel presentere meg jeg også da :)

Jeg er 26 år og giftet meg i august i fjor. Ingen barn fra før. Mannen er skeptisk av natur, så selv om han er 13 år eldre enn meg, måtte det litt overtaling til før jeg fikk klarsignal til å slutte på pilla. "Ta det med ro, det kommer til å ta MINST 6 mnd, jeg pleier jo å ha mens to ganger i året" (dette var tilfelle før jeg begynte på pilla). Men etter 2 mnd var jeg allerede gravid. Ups :P Mistet dessverre i 12+6 (var på UL tidlig i svangerskapet, så i følge den skulle jeg være 11+1, men det er umulig i følge EL). Så nå er vi i gang med prøvingen igjen, er i andre syklus etter SAen.
Bor på Østlandet og jobber på dyreklinikk. Prøver å ikke stresse, men det er vanskelig å ikke bli hekta :)

Jeg kan vel presentere meg jeg også da :)

Jeg er 26 år og giftet meg i august i fjor. Ingen barn fra før. Mannen er skeptisk av natur, så selv om han er 13 år eldre enn meg, måtte det litt overtaling til før jeg fikk klarsignal til å slutte på pilla. "Ta det med ro, det kommer til å ta MINST 6 mnd, jeg pleier jo å ha mens to ganger i året" (dette var tilfelle før jeg begynte på pilla). Men etter 2 mnd var jeg allerede gravid. Ups :P Mistet dessverre i 12+6 (var på UL tidlig i svangerskapet, så i følge den skulle jeg være 11+1, men det er umulig i følge EL). Så nå er vi i gang med prøvingen igjen, er i andre syklus etter SAen.
Bor på Østlandet og jobber på dyreklinikk. Prøver å ikke stresse, men det er vanskelig å ikke bli hekta :)
Uff så kjedelig spesielt etter såpass mange uker. Håper spira sitter denne gang og holder seg fast i 9 mnd :-) velkommen til oss ihvertfall! Her er vi ganske få har vi lagt meke til. Lurer på om det er mange der ute som helst ikke vil ha desemberbarn? :-) koselig er det med oss som er her ihvertfall og nå starter "produksjonsuka" ;-)

Her er vi ganske få har vi lagt meke til. Lurer på om det er mange der ute som helst ikke vil ha desemberbarn? :) koselig er det med oss som er her ihvertfall og nå starter "produksjonsuka" ;-)

Da jeg snek her inne i fjor vår var det mange som hoppet over desember. Så det kan nok være det nå også. De av oss som ikke kan "bestille temindato" derimot, vi legger vel ikke inn årene selv om det er desember som står for tur. :) ;)

Da jeg snek her inne i fjor vår var det mange som hoppet over desember. Så det kan nok være det nå også. De av oss som ikke kan "bestille temindato" derimot, vi legger vel ikke inn årene selv om det er desember som står for tur. :) ;)
Nei, det blir som det blir ;-)

Uff så kjedelig spesielt etter såpass mange uker. Håper spira sitter denne gang og holder seg fast i 9 mnd :-) velkommen til oss ihvertfall! Her er vi ganske få har vi lagt meke til. Lurer på om det er mange der ute som helst ikke vil ha desemberbarn? :-) koselig er det med oss som er her ihvertfall og nå starter "produksjonsuka" ;-)
Ja, det er trist å gå og bygge seg opp en forventning i så lang tid. Men jeg var jo (heldigvis) litt på alerten og slo meg aldri helt til ro med at jeg visstnok skulle være kortere på vei. Det måtte være noe galt noe sted! Bare å vende nesa opp og se fremover :)
Ja, vi er visst ikke så mange, men i hvilken mnd ungen evt blir født, er jeg virkelig helt likegyldig til. Baby er baby :)

Hjeelp!! Jeg gikk på do isted, og i trusen var det tykt slim. Slikt slim som kommer ved EL. Jeg skal ikke ha EL før på Onsdag.. men slimet var veldig gjennomsiktig. Ved EL bruker det ikke være såå gjennomsiktig. Hva skjer? Kan EL være flere dager for tidlig ute? Da blir det sengekos ikveld for sikkerhets skyld :) Hva tror dere??

Back
Topp