IKM uke 11

Om man leser rundt på nett, så er det mange som har blitt gravid når de har brukt babyklister.
Og den skal visstnok virke for at livmorveggene blir tykkere og egget fester seg lettere.
Ja, og sikkert like mange som Ikke har blitt gravid :) men vi prøver det meste i jakten på en spire :)

Det skader jo ikke å prøve homeopatpreparater - MEN - husk at homeopatiske midler er basert på at virkestoffet skal være utvannet så mange ganger at det ikke er et eneste molekyl igjen av det aktive virkestoffet i pillene/dråpene.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med akkurat babyklister, men jeg hadde ikke gitt et middel med bare sukker og vann æren for at jeg hadde blitt gravid ;)

"Jo mer fortynnet preparatet er, jo kraftigere eller mer potent regner man preparatet for å være."

Ehm, jeg vet ikke helt jeg altså ;)

Det denne diskusjonen startet med var babyklister, og jeg som spurte om hvorfor man mener den virker.
Jeg kan godt finne på å ta WY siden det er en viss mulighet for at den faktisk kan finne på å virke.
Gidder ikke bruke penger på babyklister uten å vite hvorfor den visstnok skal virke..

Ja, det skjønte jeg, men hele poenget med WY som prøver er å få effekten som progesteron gjør etter EL, hvorfor bruker ikke du bare Crinone i så fall, siden du har resept? Crinone har bevist effekt, er ekte progesteron og anbefales etter eggløsning i følge pakningsvedlegget (slik som kroppen selv gjør). Du kan spare kvitteringener og få refusjon fra Helfo for utgifter på Crinone over 1700 kr per år. WY har verken bevist effekt som progesteron, at det er trygt for mor eller at det er trygt for spiren. Jeg var villig til å ta sjansen før jeg fikk Crinone, men ser ingen grunn til å bruke WY (usikker naturmedisin "kopi" av Crinone) når man har resept? :)

I dag har jeg kjøpt inn grapefruktjuice, så nå er jeg klar for neste ukes prøving:) Tenkte å ta et glass om dagen, fikk tak i Cevita sin som noen anbefalte;) Håper den er god!

Tror denne prøvingen har gått meg litt til hodet, for jeg drømmer om el, testing, graviditet og alt mulig :p

Kommer nok ikke til å være like aktiv denne pp, mye som skjer og mindre fokus på prøving :)

Da er vi snart klar til mange timer i bil.
Skal kjøre hjem til nord i dag.
Må bare si at jeg gleder meg allerede til å dra tilbake hit, ha med kattene våre og flytte.
Er så gira på å prøve å bo her nå.
Tror jeg må si fra til sambo, sånn at han får meg med mens flyttelysten er på topp :)

I dag har jeg kjøpt inn grapefruktjuice, så nå er jeg klar for neste ukes prøving:) Tenkte å ta et glass om dagen, fikk tak i Cevita sin som noen anbefalte;) Håper den er god!

ImageUploadedByBV Forum1393060642.761822.jpg

Ok nå trenger jeg hjelp av dere flinke damene. Er ikke denne positiv da? Dvs at el skjer om 24-48 timer? Vi hadde sex i går midt på dagen. Bør vi da knipe igjen i dag og ha sex om ca et døgn eller hva tror dere? Spent!

Ops var egentlig ikke meningen å veuke quote over men dere skjønner :)

Jeg pleier å ha eggløsning samme dag som positiv test. Jeg ville lagt inn aksjer i dag med den testen der, og eventuelt ekstra i morgen. :)

*Taster på app på mobilen*

Jeg pleier å ha eggløsning samme dag som positiv test. Jeg ville lagt inn aksjer i dag med den testen der, og eventuelt ekstra i morgen. :)

*Taster på app på mobilen*

Jeg aner ikke om eggløsningen blir i dag :P Første gangen jeg bruker el tester. Når testen blir negativ igjen har vel el skjedd? Og da har man litt tid på seg? Vurderer å ta ny test litt senere i dag for å se hvordan det ligger an da :P Fortalte til typen tidligere i dag at nå var testen postiv. Han lurte på når vi skulle "legge inn aksjer" og da måtte jeg jo bare svare som sant er at "det må jeg spørre damene på forumet om". Hahah! :)

Vis vedlegget 51635

Ok nå trenger jeg hjelp av dere flinke damene. Er ikke denne positiv da? Dvs at el skjer om 24-48 timer? Vi hadde sex i går midt på dagen. Bør vi da knipe igjen i dag og ha sex om ca et døgn eller hva tror dere? Spent!
Om det ikke er fare for nedsatt kvalitet på svømmerne til mannen din, så skal dere bare kjøre på i dag og i morgen. Ta gjerne en runde i overmorgen også.

Lengter etter en hjerteknuser :-)

Om det ikke er fare for nedsatt kvalitet på svømmerne til mannen din, så skal dere bare kjøre på i dag og i morgen. Ta gjerne en runde i overmorgen også.

Lengter etter en hjerteknuser :)

Den forrige pp så kjørte vi på hver dag hele el perioden. (Da brukte jeg ikke tester så kunne ikke vite eksakt når el var). Og det merktes jo at de ble mindre svømmere når vi gjorde det hver dag i forhold til de gangene det har gått en dag i mellom. Vet også at endel råder til annenhver dag av nettopp denne grunn. Derfor lurer jeg på om det er best å vente til i morgen siden vi la inn aksjer i går.. :S vanskelig å vite..

Den forrige pp så kjørte vi på hver dag hele el perioden. (Da brukte jeg ikke tester så kunne ikke vite eksakt når el var). Og det merktes jo at de ble mindre svømmere når vi gjorde det hver dag i forhold til de gangene det har gått en dag i mellom. Vet også at endel råder til annenhver dag av nettopp denne grunn. Derfor lurer jeg på om det er best å vente til i morgen siden vi la inn aksjer i går.. :S vanskelig å vite..
Jeg var hos en gynekolog på sykehuset her, han anbefalte annenhver dag:) Så vi har tenkt til å satse på det denne ppen. Forrige hadde vi også sex både dagen før og på EL-dagen. Testen din så veldig positiv ut:)

Jeg aner ikke om eggløsningen blir i dag :P Første gangen jeg bruker el tester. Når testen blir negativ igjen har vel el skjedd? Og da har man litt tid på seg? Vurderer å ta ny test litt senere i dag for å se hvordan det ligger an da :P Fortalte til typen tidligere i dag at nå var testen postiv. Han lurte på når vi skulle "legge inn aksjer" og da måtte jeg jo bare svare som sant er at "det må jeg spørre damene på forumet om". Hahah! :)

Egget løsner en eller annen gang mellom 0-48 timer etter positiv test, men så er vi alle forskjellige. Noen får negative tester flere ganger før egget slipper (dersom egget venter 48 timer med å slippe) og noen har positive tester flere dager på rad. Jeg pleier å legge inn aksjer daglig ved positiv EL-test, men så temper jeg så jeg vet når EL har vært og pleier å ha EL samme dag som positiv test. :)

Cevita sin grapefruktjuice var litt bedre enn en jeg kjøpte i desember. Men fremdeles ikke akkurat god;)

Jeg pleier å blande med sprite zero i helgene, da blir det en skikkelig drink! :D

Back
Topp