IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Lilly!

Elsker forumet
Junispirene24❤️
Jeg kan ikke være den eneste her inne som sliter med lange og ustabile sykluser?! Jeg synes helt ærlig det er litt kjipt å flytte inn og ut av ikm-grupper - føler man blir stående igjen på startstreken når alle andre setter i gang med testing etter graviditet og man fortsatt tester etter el!

Så lurte på om det var noen flere her inne med lange, kjipe og ustabile sykluser som vil være med på en egen ikm-gruppe?
Så kan vi heie på hverandre, tyde el-tester i så mange uker som det trengs og JUBLE når vi kommer i dpo-land! :joyful:
 
Last edited:
JAAAAA!!! Takk for ett SÅ smart forslag!! Er så enig med deg, føler flere har 2 el'er før jeg har fått én, det er så utrolig kjipt! Har lyst å gi opp hele prøvingen pga disse lange syklusene, ventingen kjennes uendelig. Nå har jeg ikke orket å melde meg inn i en ikm gruppe, nettopp på grunn av det du sier..

Dette blir en bra tråd hvor vi kan heie på hverandre ❤️❤️ :D :dance018
 
JAAAAA!!! Takk for ett SÅ smart forslag!! Er så enig med deg, føler flere har 2 el'er før jeg har fått én, det er så utrolig kjipt! Har lyst å gi opp hele prøvingen pga disse lange syklusene, ventingen kjennes uendelig. Nå har jeg ikke orket å melde meg inn i en ikm gruppe, nettopp på grunn av det du sier..

Dette blir en bra tråd hvor vi kan heie på hverandre ❤️❤️ :D :dance018
Hurra!! Dette blir bra!! :D

Måtte melde meg ut av nok en ikm-gruppe idag, fristet lite å melde seg inn i neste når jeg ikke vet om det blir, eller om jeg må hoppe videre enda en gang! Men jeg har jo fortsatt el-tester jeg studerer meg grønn på!

Hvordan ligger du an i syklus?
 
Last edited:
Henger meg på her :hilarious: Er i uke 36 nå, HÅPER jo på at jeg rekker den, men jeg aner jo ikke.. Er så slitsomt det her :hungover: CD25 i dag.. Utrolig alt-oppslukende å teste, teste, teste.. Når man er kommet seg i dpo-land kan man jo bare slappe av, da vet man jo at svaret kommer innen 14 dager..
 
Hurra!! Dette blir bra!! :D

Måtte melde meg ut av nok en ikm-gruppe idag, fristet lite å melde seg inn i neste når jeg ikke vet om det blir, eller om jeg må hoppe videre enda en gang! Men jeg har jo fortsatt el-tester jeg studerer meg grønn på!

Hvordan ligger du an i syklus?
Så kjedelig!! Hvilken cd er du på?

Jeg er på cd 50 og håper jeg er 9 dpo. Kroppen har prøvd å slippe egget 2-3 ganger denne syklusen. Først på cd 18, så cd 30 og nå sist på cd 41.

Jeg har kanskje lest det før her inne, men går du på noe? Letrozol?
 
Har vi alle PCOS også?
 
Åh denne IKM-gruppa har jeg savna! :Heartpink

Babyfever2023 - 30 - b2 - pp3 - el ??? - ikm ???

Jeg er på CD19 nå og ikke fått positiv test enda. Fikk en sterkere el-test for noen dager siden men siden det har de vært svake. Foliklene på CD13 hadde ikke vokst, enda jeg har tatt dobbeldose Letrozol denne syklusen. Dette er andre syklusen med Letrozol og Provera. Gyn vil henvise til fertiliteten dersom el ikke dukker opp.. Skal ta blodprøve på progesteron mandag 28.08 (CD24). Satser dog på at kroppen prøver å få el flere ganger i løpet av denne syklusen så får vi se da. Hiver nok noen bilder inn her skal dere se:hilarious:
Taktikken fremover nå er å gå litt ned i vekt, endre kosthold (må få unne meg noe godt i helgene da), mosjonere mer, ta kosttilskudd som Maca og/eller Inositol. Jeg tar Metformin nå fortsatt (3x500 mg), men er usikker på hvor lenge jeg får ta de videre etter at (hvis) jeg blir henvist.
 
Åh denne IKM-gruppa har jeg savna! :Heartpink

Babyfever2023 - 30 - b2 - pp3 - el ??? - ikm ???

Jeg er på CD19 nå og ikke fått positiv test enda. Fikk en sterkere el-test for noen dager siden men siden det har de vært svake. Foliklene på CD13 hadde ikke vokst, enda jeg har tatt dobbeldose Letrozol denne syklusen. Dette er andre syklusen med Letrozol og Provera. Gyn vil henvise til fertiliteten dersom el ikke dukker opp.. Skal ta blodprøve på progesteron mandag 28.08 (CD24). Satser dog på at kroppen prøver å få el flere ganger i løpet av denne syklusen så får vi se da. Hiver nok noen bilder inn her skal dere se:hilarious:
Taktikken fremover nå er å gå litt ned i vekt, endre kosthold (må få unne meg noe godt i helgene da), mosjonere mer, ta kosttilskudd som Maca og/eller Inositol. Jeg tar Metformin nå fortsatt (3x500 mg), men er usikker på hvor lenge jeg får ta de videre etter at (hvis) jeg blir henvist.
Henger meg også på her :) Jeg har også ustabile sykluser (30-60 dager) og noen gynekologer sier pcos, andre ikke. Prøvene mine er normale. Prøvde to runder med letrozol uten eggløsning. Prøvde så inositol og maca og ble gravid på første syklus, og EL på cd 16! Mistet dessverre i MA for fire uker siden, men prøver igjen med samme metode.
 
Jeg kan ikke være den eneste her inne som sliter med lange og ustabile sykluser?! Jeg synes helt ærlig det er litt kjipt å flytte inn og ut av ikm-grupper - føler man blir stående igjen på startstreken når alle andre setter i gang med testing etter graviditet og man fortsatt tester etter el!

Så lurte på om det var noen flere her inne med lange, kjipe og ustabile sykluser som vil være med på en egen ikm-gruppe?
Så kan vi heie på hverandre, tyde el-tester i så mange uker som det trengs og JUBLE når vi kommer i dpo-land! :joyful:
Henger meg på her!! PCOS, uregelmessige sykluser og el som kommer ettersom det passer den. Og lutealfase på rundt 8 dager vanligvis... Satt på metformin og Inositol før el, og progresteron etter el. Håper neste sitter og klarer seg!! Ble gravid i januar, mistet i februar. Ble gravid igjen i starten av mai, mistet i juli. Måtte teste hele syklusen for å klare å treffe de, fordi el er veldig random og jeg har suuuperkort peak og generelt svake prøver synes jeg.

Ikke rukket å være med i så mange uke-grupper enda da jeg ikke har vært aktiv i forumet før siste svangerskap. Meldte meg inn i min første her om dagen, uke ikm37. Men ikke sikkert det stemmer med den uken, og kjenner meg allerede igjen i det at andre får både en og to el før jeg rekker å komme igang med én engang. Så føler denne gruppen passer meg godt ❤️
 
Henger meg også på her :) Jeg har også ustabile sykluser (30-60 dager) og noen gynekologer sier pcos, andre ikke. Prøvene mine er normale. Prøvde to runder med letrozol uten eggløsning. Prøvde så inositol og maca og ble gravid på første syklus, og EL på cd 16! Mistet dessverre i MA for fire uker siden, men prøver igjen med samme metode.
Så trist å høre :( :Heartred Fint å høre at kosttilskuddene likevel kan ha hjulpet mot en graviditet så da må jeg bare få fingen ut og få kjøpt inn. Lykke til denne runden:Heartred
 
Henger meg også på her :) Jeg har også ustabile sykluser (30-60 dager) og noen gynekologer sier pcos, andre ikke. Prøvene mine er normale. Prøvde to runder med letrozol uten eggløsning. Prøvde så inositol og maca og ble gravid på første syklus, og EL på cd 16! Mistet dessverre i MA for fire uker siden, men prøver igjen med samme metode.
Ååh dette ga meg håp!! Vil prøve ut maca og inositol, vet du om jeg kan starte med det nå, eller må jeg vente på tr?
Jeg er på cd 51, hvis egget slap på sist forsøk så et jeg 10 dpo, men om ikke tr kommer om 3 dager, så slapp det ikke. Da ønsker jeg å prøve ut dette ❤️
 
Henger meg på her :hilarious: Er i uke 36 nå, HÅPER jo på at jeg rekker den, men jeg aner jo ikke.. Er så slitsomt det her :hungover: CD25 i dag.. Utrolig alt-oppslukende å teste, teste, teste.. Når man er kommet seg i dpo-land kan man jo bare slappe av, da vet man jo at svaret kommer innen 14 dager..
Ja, det er akkurat det - vil bare komme til dpo-land så man kan slappe av litt!!
 
Så kjedelig!! Hvilken cd er du på?

Jeg er på cd 50 og håper jeg er 9 dpo. Kroppen har prøvd å slippe egget 2-3 ganger denne syklusen. Først på cd 18, så cd 30 og nå sist på cd 41.

Jeg har kanskje lest det før her inne, men går du på noe? Letrozol?
Ja, prøver Letrozol for første gang denne mnd, enkel dose. Er «bare» på CD23, masse tegn på el, men ikke positive el-tester eller tempstigning!
Har en mann som jobber offshore, og fikk Provera utskrevet av gyn, så lurer på å bare ta den for å få prøve på nytt med dobbel dose..
temper du? Krysser fingrene for at du er 9 dpo!!
 
Ja, prøver Letrozol for første gang denne mnd, enkel dose. Er «bare» på CD23, masse tegn på el, men ikke positive el-tester eller tempstigning!
Har en mann som jobber offshore, og fikk Provera utskrevet av gyn, så lurer på å bare ta den for å få prøve på nytt med dobbel dose..
temper du? Krysser fingrene for at du er 9 dpo!!
Høres ut som kroppen jobber med noe, håper du snart får økning på el testene:) kunne du ta provera når som helst, eller skulle du vente en viss tid?

Nei, jeg temper ikke. Tempet én syklus for å sjekke når egget slapp i forhold til el smerter og positiv el test. Og for å se hvor lang lutealfase jeg har. Syntes det var veldig stress med temping, men burde absolutt gjort det denne syklusen. Da hadde jeg visst om egget slapp elller ikke.
 
Denne syklusen er veldig lik den jeg hadde da jeg ble gravid med nr 2, da var el på cd 65. Kjenner det gir meg litt håp om at jeg kan bli like heldig igjen, men tviler sterkt på det :depressed:
 
Back
Topp