Ikke vaksinere barnet?!

SuSu92

Flørter med forumet
Hei. Noen der ute som har valgt å ikke vaksinere barnet sitt? Leser noen plasser at enkelte velger å ikke gjøre det, men ønsker å lese om erfaringer mtp å ikke gjøre det.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, da jeg vanligvis følger strømmen. Mens samboer er veldig i mot å vaksinere vårt barn når det kommer. Har heller ikke tatt kikhoste vaksine.
Vet dette er et tema som mange sikkert har noe å si ang.
 
Tenker å følge vaksineprogrammet på lik linje som mine foreldre og mannens foreldre har gjort med oss. Personlig syntes jeg ikke noe om at folk velger å ikke vaksinere barna sine når vaksinene er så trygge å ta..
 
Følger barnevaksinasjonsprogrammet. Det er ikke tilfeldig at det bør følges. Vaksinene som er implementert er godt utprøvd og forsket på over lang tid. Jeg forstår ikke at folk velger og tør å aktivt la være å vaksinere barna sine
 
Følger barnevaksinasjonsprogrammet. Det er ikke tilfeldig at det bør følges. Vaksinene som er implementert er godt utprøvd og forsket på over lang tid. Jeg forstår ikke at folk velger og tør å aktivt la være å vaksinere barna sine
Helt enig. Utrolig arrogant at noen enkeltindivider mener de skjønner mer av dette enn en samlet legestand.
 
Tenker at så lenge barnet ditt er frisk bør du bidra til flokkimmunitet, og gjøre ditt for at barn som ikke KAN ta vaksiner også holder seg trygge og friske. Vi som voksne har et ansvar om å ta kloke valg for våre barn, som ikke kan ta slike valg selv :)

Jeg er også nysgjerrig på hva det er som gjør at mannen din ikke ønsker å vaksinere barnet sitt.

Lykke til med valget!
 
Flere av de farlige barnesykdommene som dekkes av vaksinasjonsprogrammet er på fremrykk på grunn av vaksinefornektere, turisme og innvandring. Flokkimmuniteten er under press. Husk at mange av disse sykdommene er dødelige eller medfører varige handikap dersom barnet skulle bli smittet. Jeg har selv en tante som døde av difteri som 4,5-åring fordi hun ikke var vaksinert.

Hvis mannen din ikke tar til fornuft, så ville jeg helt seriøst gjort det bak ryggen hans. Barnets (og andre barns) helse er viktigere enn din manns ego.
 
Hei. Noen der ute som har valgt å ikke vaksinere barnet sitt? Leser noen plasser at enkelte velger å ikke gjøre det, men ønsker å lese om erfaringer mtp å ikke gjøre det.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, da jeg vanligvis følger strømmen. Mens samboer er veldig i mot å vaksinere vårt barn når det kommer. Har heller ikke tatt kikhoste vaksine.
Vet dette er et tema som mange sikkert har noe å si ang.
Har en venninne hvor den nyfødte ble lagt inn på sykehus i 2 uker og holdt på å ikke overleve pga kikhoste nå i januar. Baby var 1 mnd gammel. Kunne vært unngått om mor hadde tatt kikhostevaksine, men det var ikke en del av tilbudet da hun var gravid.

Jeg er glad i å holde det så naturlig som mulig, men akkurat når det kommer til barnevaksinasjonsprogrammet så følger jeg det. Det er godt dokumentert og lite risiko for bivirkninger. Tenk om det er din datter eller sønn som blir syk og får nedsatt immunforsvar og dermed ikke kan ta vaksinen, og så blir det smittet av et annet barn som hadde fått sykdommen fordi de ikke ville vaksinere barnet sitt.

Skal du ikke vaksinere barnet ditt så ville jeg i hvert fall ikke latt det begynne i barnehage, der det vil være tett på mindre barn som ikke har fullført sitt vaksinasjonsprogram (først når de er 15 mnd, og mange begynner ved 12 mbd).
 

Vedlegg

  • IMG_1660.png
    IMG_1660.png
    286 KB · Visninger: 7
Veldig trist å ikke vaksinere spedbarn når man lever i så fint land som Norge der det er tilgjengelige vaksiner for så småe barn. Tenk i Afrika og i alle U-landene der barn rammes med sykdommer? Les om kikhoste, tuberkoluse, røde hunder, rotavirus og flere sykdommer som hepatitt. Den lille vil ha bedre utgangspunkt med vaksine. Dere skal jo omgås med mennesker, hva om noen av de dere møter har disse sykdommene? I disse dagene går det mye kikhoste. Les på nyhetene om kikhoste, kanskje det vil hjelpe deg til å ta kikhostevaksine. Du vil sikkert få et annet syn på det og vil følge mammahjerte. Pappaer tenker ikke som mammaer.
 
Hei. Noen der ute som har valgt å ikke vaksinere barnet sitt? Leser noen plasser at enkelte velger å ikke gjøre det, men ønsker å lese om erfaringer mtp å ikke gjøre det.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, da jeg vanligvis følger strømmen. Mens samboer er veldig i mot å vaksinere vårt barn når det kommer. Har heller ikke tatt kikhoste vaksine.
Vet dette er et tema som mange sikkert har noe å si ang.
Lurer som Mymlens på hva grunnen til samboeren din er for å ikke vaksinere barnet?
Og eventuelt om du har noen oppdatering på hva dere har valgt, om barnet har blitt født?

Personlig har vi valgt å vaksinere. En ting er å ikke ta vaksiner som knapt er testet ut på mennesker, der er jeg enig i at man skal være skeptisk og har rett til å frastå. Men det er noe annet å vaksineres med godt utprøvde vaksiner som de i barnevaksinasjonsprogrammet. Så vidt jeg vet går noen helt tilbake til 50-tallet. Det er beviselig nytte og liten risiko.
 
Back
Topp