Ikke spise/drikke når man ammer

sanne

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Tenker dere noe på om baby reagerer på maten du spiser?

Jeg planlegger å være forsiktig med:

Løk
Kål
Brus
Sitrusfrukter

Annet?

Bønner har jeg hørt.

Jeg er brusoholiker - så skal bli spennende å se hvordan jeg blir etter fødsel ;)

Må vi holde oss unna brus?? :-(

Må ha Cola Light i helgene!!!

Har spist alt på listene deres hittil, bortsett fra druer. Lillegutt har ikke reagert, spiser heller litt mindre av alt, også prøver jeg meg litt fram. Er ikke alle babyer som reagerer tror jeg :)

Jeg merker allerede at lille i magen blir mer aktiv etter et måltid med mye løk. Spesielt hvitløk. Så d kommer jeg ihvertfall til å være forsiktig med, samt kullsyreholdige drikker.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tanta mi fikk kolikk unge, og hun fikk beskjed om å kutte ut brusen, men det hjalp å røre ut den værste kullsyren :)

Jeg fikk beskjed om at helsesøstre/ammehjelper har gått bort ifra generelle råd om matvarer som skal unngås ved amming. Rådet de gir nå er å følge med på hva babyene reagerer på. For eksempel kan noen babyer få vondt i magen av at mor spiser hvitløk, mens andre da suger bedre og drikker mer. Så det er veldig individuelt, både hva barn reagerer positivt og negativt på. Jeg tror det eneste jeg fikk beskjed om å ikke spise var disse fiskeartene som det advares mot i svangerskapet pga miljøgifter.

Jeg mener at man skal ikke holde seg unna noe, men prøve seg frem. Ikke alle babyer reagerer!

Jeg fikk beskjed om at helsesøstre/ammehjelper har gått bort ifra generelle råd om matvarer som skal unngås ved amming. Rådet de gir nå er å følge med på hva babyene reagerer på. For eksempel kan noen babyer få vondt i magen av at mor spiser hvitløk, mens andre da suger bedre og drikker mer. Så det er veldig individuelt, både hva barn reagerer positivt og negativt på. Jeg tror det eneste jeg fikk beskjed om å ikke spise var disse fiskeartene som det advares mot i svangerskapet pga miljøgifter.

Så bra! Jeg har nok ikke tenkt til å kutte ut f.eks løk helt, men være obs på det etter jeg har spist for å se om lillemann reagerer.

Ting du får luft i magen av kan ungen reagere på.. førstemann reagerte på løk,men hvitløk gikk fint. Stekt og kokt løk er bedre enn rå løk. Vårløk er ofte mildere.
Druer reagerer noen på.
Man må bare prøve seg frem..

Hjemmelaget gjærbakst var verste jeg kunne spise forrige gang, da skrek ho i minst et døgn

Skal være litt forsiktig med rå løk og kål. Hun reagerer ikke på brus her i hvartfall, men drikker ikke store mengder heller da

Sjokolade
Brus
Kål
Løk
Jordbær
Ikke amme rett etter man har spist is sa helsesøster husker jeg

Reagerte iallefall mi jente på.Ellers fulgte jeg matportalen.Husker ikke om det var noe med skalldyr også

I dag har jeg spist marsipanpølser med sjokoladetrekk... Lillegutt bæsjer, promper og er fornøyd :D Jeg blir mer og mer overbevist om å vise forsiktighet, men prøve seg litt frem.

Jeg spiste alt sist. Merket han fikk bittelitt magevondt etter jeg hadde spist salsasaus, så da gjorde jeg ikke det. Og så var jeg litt bevisst på erter ol. Går fint å spise litt, men gadd ikke ta sjansen på å spise en haug med ertestuing liksom.

Bønner har jeg hørt.

Jeg er brusoholiker - så skal bli spennende å se hvordan jeg blir etter fødsel ;)
Brus har ingen innvirkning - må isåfall være tilsetningsstoffer men det finnes i mye. Ingen grunn til å ikke kutte ut forde da ;)

Jeg merker allerede at lille i magen blir mer aktiv etter et måltid med mye løk. Spesielt hvitløk. Så d kommer jeg ihvertfall til å være forsiktig med, samt kullsyreholdige drikker.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hvitløk har vist seg å sette smak på melken som gjør at babyene drikker mer - så det må du gjerne spise. Aktivitet i magen trenger ikke ha noe sammenheng - det kan faktisk vise trivsel mye mer enn ubehag. Løk inneholder mye bra næringsstoffer som baby i magen kan respondere positivt på. Blir noe helt annet når de er i magen og får ferdig utskilte næringsstoffer via navlestreng rett i blodet og å få melk i magesekk og tarmer ved amming.

Back
Topp