S
Slettetbruker
Guest
J
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fantastisk vakre navn på barna dine, helt herligeJeg tror du kan ta det helt med ro. Jeg har skjeldne navn på mine små, og både jeg og hele slekten legger ut navnene på sosiale medier. Ofte sammen med fine bilder som gir god reklame. Da min sønn fikk navnet sitt, Tyr, var det 15 stk som het det. Nå seks år senere har det økt til 33. Min datter heter Dis. Da hun fikk det var det 9 stk i Norge som het det. Nå er hun 4 år og det har økt til 15. Det er til og med lagt ut en artikkel på nett om skjeldne fine navn, hvor Dis er nevnt blandt få andre, uten at det har hatt noen innvirkning.
Jeg er så stolt over de navnene at jeg vil at hele verden kan få høre om dem.
For din egen del bør du bare slippe taket og la det skli. For det kommer til å bli et skikkelig irritasjonsmoment hver gang noen glemmer seg, og skriver navnet hennes på sosiale medier. Og det ønsker du vel ikke...
Foreldrene kan vel bestemme litt hver seg selvom den andre har en annen mening vel? Som det står i tråden her så godtok mannen det.Det jeg syns er rart her er at du skriver jeg er moren, jeg bestemmer. Er det sånn at moren automatisk bestemmer mer enn faren...?
Hva er vitsen med å gi barnet et navn når du nekter folk i å bruke det? Syns det er helt tullete.vi har funnet et unik norsk gamle navn bare 37 i Norge heter, og vi er helt forelsket i navnet! For meg er det veldig viktig ha et unik navn, og tanken på at en annen heter det vår datter heter gjør meg sikkelig irritert (ja vet det er barnslig).
Jeg vill derfor ikke at navnet henne skal skrives på Facebook, insta osv, for da kan en du gikk på ungdomsskole med se det og tenke "oi så fint, det skal vår datter også heter" vips så kommer det mange med det navnet.
Så jeg vill be familie og venner ikke skrive navnet, bare bruke T.
Mannen mener dette er helt urimelig av meg å nekte eks hennes besteforeldre å skrive "besøk av lille Toril".
Jeg mener jeg er moren, jeg bestemmer og jeg har bestemt at ingen skal bruke hennes fulle navn.
Ble langt dette men mitt spørsmål er egentlig bare, er jeg så urimelig som mannen min mener eller ?![]()
) var kalt detta navn.