Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Den lille spira i magen har vi begynt å tenke på navn til. Vi veit ikke enda om det er gutt eller jente. Blir det jente skal babyen hete Ylva eller Frøya. Vi har en Loke fra før. Men guttenavn sliter vi med. Noen forslag til fine norrøne guttenavn?
Vi liker også veldig godt norrøne navn, men er vanskelig å bestemme seg, har termin om ca 4 uker, så tror ikke denne lille mannen får navn før han kommer ut.
På vår liste har vi:
Balder (min favoritt)
Gard
Aksel
Thor
Trond
Vi likte også veldig godt Brage begge to, men det ble opptatt, så da kunne vi ikke ha det likevel
Veldig interessant og fikk meg til å holde litt på å velge et tradisjonelt navn. Har selv tenkt på et norrønt navn, jeg liker Thor veldig og klinger bra internasjonalt også
Vi har også gått for norrønt guttenavn, og da navn som er rimelig uvanlige (og ikke rene gudenavn). Du kan jo låne "Norrøn navnebok" på biblioteket og se selv. Her er deler av lista vår:
Om du vil ha navn på guder/makter i mytologien kan jeg foreslå:
Fenre
Tyr
Brage
Balder
Odin
Tor
Heimdal
Hermod
Frøy
Lodur
Mode