Ikke lengre rett på sykepenger!

Det forstår ikke jeg heller. jeg synes at det er tåpelig av nav at du ikke fikk beskjed først.
Men det ordne seg nok når du får snakket med en fra nav :)
Håper det. men jeg hater å ta telefoner uten å vite hvem jeg får i andre enden og er ikke noe god på å ordne opp i sånne ting som dette.. Håper det ikke blir altfor innviklet og energi krevende.. :(
 
Håper det. men jeg hater å ta telefoner uten å vite hvem jeg får i andre enden og er ikke noe god på å ordne opp i sånne ting som dette.. Håper det ikke blir altfor innviklet og energi krevende.. :(

Du får ha lykke til. Hvis du ikke liker å ringe kan du jo ta turen dit. :)
Det var ikke lang ventetid før jeg fikk snakke med noen.
 
Ja, det høres ut som det er noe slikt her og.. Men hvorfor får ikke jeg beskjed om det før de kutter pengene? Fysio er helt imot at jeg skal jobbe, legen min har ikke vert innpå tema engang. men jeg skjønner jo at de vil ha folk i jobb!
Grunnen til at NAV ikke opplyser om dette er fordi det står på orienteringen til sykemeldingen. Man har en plikt til selv å undersøke, og man bør lese hva man skriver under på før man leverer sykemelding.
 
Grunnen til at NAV ikke opplyser om dette er fordi det står på orienteringen til sykemeldingen. Man har en plikt til selv å undersøke, og man bør lese hva man skriver under på før man leverer sykemelding.
æsj og... tenkte meg det var noe ;P
 
Har du fått pratet med NAV enda? Hvordan har det gått? Håper alt ordner seg!
Ja har pratet med de og det var arbgiver som ikke hadde gjort jobben sin. heldigvis ikke noe jeg hadde gjort feil :p også må legen min skrive en utvidet legeattest.
 
Hurra!!! Da løser det seg! Så fantastisk!
Satser på det ja, men hørte en annen som hadde slete med nav, eneste han hadde å si om saken sa han var at "man må være jævla frisk for å være syk i dette landet" (for å kunne holde tungen rett i munnen og fylle ut alle de rette papirene)
 
Satser på det ja, men hørte en annen som hadde slete med nav, eneste han hadde å si om saken sa han var at "man må være jævla frisk for å være syk i dette landet" (for å kunne holde tungen rett i munnen og fylle ut alle de rette papirene)
Det er veldig sant. Trist at det er sånn. Jeg føler heldigvis at jeg har fått mye hjelp fra NAV og at de er på lag med meg. Har både positiv og negativ erfaring. Men menst positiv :)
 
Det er veldig sant. Trist at det er sånn. Jeg føler heldigvis at jeg har fått mye hjelp fra NAV og at de er på lag med meg. Har både positiv og negativ erfaring. Men menst positiv :)
Så bra!! tror ikke det er veldig mange som kan si seg enig i det men ingenting er bedre!! :)
 
så bra det ordna seg :) litt kjipt å gå uten penger liksom..
 
så bra det ordna seg :) litt kjipt å gå uten penger liksom..
heldigvis for meg så får jeg lønn av jobben også får de pengene refundert av nav.. ellers hadde jeg stått uten lønn denne måneden, og det hadde vert KRISE!
 
heldigvis for meg så får jeg lønn av jobben også får de pengene refundert av nav.. ellers hadde jeg stått uten lønn denne måneden, og det hadde vert KRISE!

Akkurat det samme skjedde meg :p Arb.giver som ikke gjorde jobben sin, men her gikk det ca 3 mnd før jeg fikk brev (50% sykemldt) og det stod nederst at arb.giver også hadde fått samme brev. Flaks at de betaler meg lønn og får refundert av NAV :p
 
Akkurat det samme skjedde meg :p Arb.giver som ikke gjorde jobben sin, men her gikk det ca 3 mnd før jeg fikk brev (50% sykemldt) og det stod nederst at arb.giver også hadde fått samme brev. Flaks at de betaler meg lønn og får refundert av NAV :p
Ja, tenk hvor surt det hadde vert hvis arb.giver ikke hadde gjort jobben sin også var det vi som fikk svi!! Men synes ikke at det var bare-bare å rydde opp i det!! Brukte hele dagen min.
 
Åhjelp!! Her hadde hun fått vite det fordi hun allerede her fått bot for ikke å gjøre det :p men da vi ringte NAV viste det seg at hun ikke hadde gjort det hun skulle likevel. Nå har vi fullt ut det som skal fylles ut. Gjenstår jo bare å se om de klarer å sende det dennegangen da!!
 
Back
Topp