Ikke kvalm

Jeg var ikke kvalm i sist svangerskap, og uroa meg ikke da. Nå er jeg kvalm, men kaster ikke opp. Akkurat nå synes jeg det er pyton å gå store deler av dagen og være konstant kvalm, og skulle gitt mye for å slippe! Har knapt vært ute av huset på flere dager, for jeg blir så slått ut.

Samtidig er det betryggende å ha noen tydelige symptomer ... jeg kjenner feks knapt noen ting i brystene, og føler meg litt «unormal» sånn sett.. (men tenker det handler om at jeg holdt amminga i gang såpass lenge med forrigemann, at puppene liksom har utvikla det meste fra før..?) ;)
Jeg ammer jo fortsatt, og har rimelig sarte nippler brått. Men ikke merka noe ellers her heller. Håper nesten de ikke vokser like mye som sist, er stress å måtte kjøpe så mye nytt undertøy :D
 
Er 5+5, ikke kvalm.
Mamma var veldig god gjennom hele svangerskapet meg med, håper jeg har arvet det! :)
 
Jeg er ikke kvalm, men jeg har veldig lite matlyst og ingenting frister. Kan lage meg mat som jeg tenker skal bli godt, så tar jeg en bit og synes det smaker æsj også går alt i søpla eller til hunden! :hilarious:
Samme her, lite kvalme. Jeg kjenner det akkurat i det jeg våkner om morgenen, og rekker å tenke «Okei, nå har kvalmen kommet». Men så er det morran og full fart for å få begge barna og meg selv klare til å komme oss ut døra, og da merker jeg som regel ingenting. (Mannen drar tidlig.) Er kanskje litt bekymret mtp på dette, da jeg var en del kvalm med begge de to andre (gutt og jente). Men jeg er uggen innimellom, og jeg kan få brekningsfølelse av å tenke på enkelte typer mat. Veldig få ting jeg orker tanken på, og jeg orker i hvert fall ikke å lage noe mat. Det blir lettvinte løsninger hele tiden :(
 
Gah, etter å ha vært kvalm i hele uke seks, er jeg brått og plutselig helt fin. Tok en Postafen i går og lurer på om den alene kan ha hatt så stor innvirkning? Eller om det «er» noe.. så plutselig er jeg litt urolig jeg også. Vanskelig å følge med i alle disse bølgedalene!
 
Og der, på 6+0 kom kvalmen skikkelig :hungover: kaster ikke opp enda, men har kjent meg helt pyton hele dagen med mindre jeg småspiser saltkjeks.
 
Da er vi like langt påvei, har det akuratt som du:) er førstegangs så er så usikker på hvor mange symptomer som er vanlig å ha. Også med tanke på at det er jo tidlig enda! :happy: Det kommer vel mer etterhvert seinere:p

Det var nok bare tidlig ja :wtf: 6+1 i dag og nå har kvalmen kommet snikende... Er veldig energiløs og humøret svinger veldig også så blir nok noen litt kjipe uker framover... Håper du fortsatt slipper kvalmen en stund til ;)
 
Litt samme. Syns å huske at jeg kjente meg i skikkeliv elendig form. Mens nå føler jeg meg nesten fresh.. Er rart hva man skal bekymre seg over!
Er jo bare 5+4, så har jo egentlig god tid på å bli dårlig :joyful:

Hehe ja.. Her har kvalmen også kommet nå som jeg bikket uke 6, så det er bare å vente på bedre tider...! :dead:
 
Last edited:
Her og kom kvalmen snikende i går. Kommer i bølger, men heldigvis ikke så ille at jeg må kaste opp. Hjelper litt hvis jeg spiser. 6+5 i dag, så tydeligvis noe med uke 6. :wideyed:
 
Kvalmen kommer og går litt her :) Hjelper med ferie og late dager.
 
Back
Topp