Ikke kjent liv enda!?

Bkno5123220

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er nå i uke 20 + 4, førstegangsfødende å har enda ikke kjent spark. Er usikker på hvor morkaken ligger da jordmor kun sa den ikke sperret for åpninga. Blir bekymret når alle som spør om jeg kjenner spar blir så overasket når jeg svarer nei. Er det flere som ikke har kjent noe som kan knyttes direkte til baby enda?
 
Sniker fra april. Jeg kjente første tydelige spark i uke 21, har morkaken bak. Kjente noe bevegelse før men veldig usikker på om det var babyen eller no annet ..
 
Begynte å kjenne først 19+2. Men det er kun hvis jeg holder hånden over magen så han har noe å sparke mot,her er han våken rundt 19 så jeg holder hånden over magen da for å se om han sparker igjen. kjenner ingenting ellers, er 20+0 nå. Ikke bekymre deg ennå <3
 
Hei. Jeg er nå i uke 20 + 4, førstegangsfødende å har enda ikke kjent spark. Er usikker på hvor morkaken ligger da jordmor kun sa den ikke sperret for åpninga. Blir bekymret når alle som spør om jeg kjenner spar blir så overasket når jeg svarer nei. Er det flere som ikke har kjent noe som kan knyttes direkte til baby enda?
Men min første kjente jeg ikke liv før i uke 20. Og Det var små dunk. Også kommer det helt ann på Hvordan babyen ligger inni magen din. Jeg har morkaken foran denne gang og kjenner liv bare på kvelden. Men i går gikk jeg med en litt stram utebukse når vi var i akebakken og da kjente jeg plutselig tydelige spark for første gang midt på dagen. Er 19+6.
Du fikk sikkert et ark på UL som det står ultralyddiagnostikk. Nederst på arket står det placenta plassering. Anterior betyr at den ligger foran på magen. ❤️
 
Hei. Jeg er nå i uke 20 + 4, førstegangsfødende å har enda ikke kjent spark. Er usikker på hvor morkaken ligger da jordmor kun sa den ikke sperret for åpninga. Blir bekymret når alle som spør om jeg kjenner spar blir så overasket når jeg svarer nei. Er det flere som ikke har kjent noe som kan knyttes direkte til baby enda?
Jeg 3 gangs fødende å uke 20 i dag har kjent noe smått/svakt som kan være babyen, men jeg er ikke sikker. Å hadde jeg ikke gått gravid for tror jeg ikke jeg hadde kjent disse små beveglesne. Babyen min spreller som bare det i magen på ul så vett det ikke er noe galt, men jeg kjenner det ikke. Så tror ikke du skal uroe deg, det kommer nok snart. Her er morkaka foran
 
Hei. Jeg er nå i uke 20 + 4, førstegangsfødende å har enda ikke kjent spark. Er usikker på hvor morkaken ligger da jordmor kun sa den ikke sperret for åpninga. Blir bekymret når alle som spør om jeg kjenner spar blir så overasket når jeg svarer nei. Er det flere som ikke har kjent noe som kan knyttes direkte til baby enda?
Har du vært på OUL? Der fikk jeg med meg skjema hvor det står hvor morkaken er plassert.
 
Ikke kjent noe spark før etter oul med noen av mine. Har fire fra før av. :) Kjenner ingenting enda heller, men er bare 15+6 nå da. :p
 
Har du vært på OUL? Der fikk jeg med meg skjema hvor det står hvor morkaken er plassert.


Jeg så på ultralyd diagnostikken nå at det står at placenta plasseringen var anterior, som noen lenger oppe sa var forran? Så det kan jo forklare en del
 
Jeg så på ultralyd diagnostikken nå at det står at placenta plasseringen var anterior, som noen lenger oppe sa var forran? Så det kan jo forklare en del
Ja, det er nok sikkert derfor:smug: Jordmora jeg var hos sa at på denne tiden var det ingenting som het lite liv, så tror ikke man skal bekymre seg unødvendig. Har fått beskjed om at fra uke 24 skal man kjenne daglig liv.​
 
Jeg så på ultralyd diagnostikken nå at det står at placenta plasseringen var anterior, som noen lenger oppe sa var forran? Så det kan jo forklare en del
Jeg så på ultralyd diagnostikken nå at det står at placenta plasseringen var anterior, som noen lenger oppe sa var forran? Så det kan jo forklare en del
Så bra.❤️ Da skal du ikke bekymre deg, helt naturlig å kjenne mindre da, værtfall når dette er ditt første svangerskap. ❤️

De neste ukene nå vokser jo babyen mye i lengde. Så da vil du nok ettervært kjenne tydelige spark og bevegelse.
 
Min første graviditet kjente eg ikke liv før en stund etter oul. Kan tenke meg i uke 21-22 og så viste man jo ikke hva man kjente etter :) og det er helt normalt. Så ikke bekymre deg, plutselig så kommer det!

Denne gangen fikk eg beskjed at morkaken ligger sånn til at eg kom nok til å kjenne tidlig liv. Og det stemmer, 18+4 og kan både kjenne og se sparkene. Kjent liv i ca 2 uker.
 
Ja det føles som en lettelse nå blir stresset når alle blir så overasket over at jeg ikke har kjent noe, og i tillegg når jordmor ikke sa hvor morkaken lå..
 
Jeg er 19+4 nå.. Og har kjent liv jevnlig for flere uker siden første gang.. Men siste uken ikke kjent mye etter jeg fikk nyresten anfall, men har vært på ultralyd pga dette og der var det en sprellende og frisk baby.. Både lege, jordmor, sykepleier/lege på akutt avd. Sier de ikke er bekymret ang. Det nå så lenge det fortsatt er "så tiidlig
tidlig".. Åå tross av dette er 3. Svangerskap og at jeg hadde begynt å merke liv... Så slår meg til ro med det siden jeg så jo baby sparket osv men kunne ikke kjenne noe.. Ville eventuelt snakket med jordmor om du er veldig bekymret osv:shy:
 
Føler det samme, mange som spør hele tiden om jeg kjenner liv , men kjenner ikkeno.. Hvertfall ikkeno jeg sikkert kan si er babyen. Kjenner bobler inni magen men har mye luft i magen så kan jo like gjerne være det :hilarious: Vet det er vanlig å ikke kjenne noe på dette tidspunktet (18+3 idag) men kjenner jeg lengter og begynner å bli biiiittelitt utålmodig, spesielt siden lille i magen er særs aktiv ifølge legen på Ullevål..:rolleyes:
 
Hei. Jeg er nå i uke 20 + 4, førstegangsfødende å har enda ikke kjent spark. Er usikker på hvor morkaken ligger da jordmor kun sa den ikke sperret for åpninga. Blir bekymret når alle som spør om jeg kjenner spar blir så overasket når jeg svarer nei. Er det flere som ikke har kjent noe som kan knyttes direkte til baby enda?

Jeg har hørt om flere førstegangsfødende som ikke har kjent liv før rundt uke 23-24. Personlig har jeg kjent liv siden uke 17-18, men jeg er Andregangs.

Ikke bekymre deg, det kommer
 
Kjente ikke liv før langt utti på min første heller, og morkaka lå foran! Andre boller nå med nr to der organene er strekt ut litt og morkaka bak. Tror det er helt fint me baby din, du kommer til å kjenne etterhvert. :joyful:
 
Jeg er 20+4 og har morkake på fremsiden.
Har ikke kjent noe som helt tydelig er fra den lille enda, bare noen småbevegelser som like godt kan være noe annet :shy:

Er førstegangs i tillegg, så er forberedt på at det kan ta sin tid før jeg kjenner noe tydelig, men kjenner at jeg gleder meg mye til den tid kommer :joyful:
 
Jeg er også litt stresset rundt det å kjenne liv fra barnet. Er i uke 20 + 2 og har hittil ikke kjent noe spark. Bare rumlinger i magen som kjennes ut som bare er fordøyelsen. Var på OUL for akkurat en uke siden og da sa jordmor at alt så alt fint ut. Morkaken lå bak. Man blir jo litt påvirket av forum rundt omkring hvor de fleste slik jeg har sett kjenner liv mellom uke 18-20. Skal til helsestasjonen hos jordmor om ei uke for første møte. Noen som vet om helsestasjoner har tilgang til ultralyd utstyr eller har andre triks for å lure frem noe spark fra barnet?
 
Jeg er også litt stresset rundt det å kjenne liv fra barnet. Er i uke 20 + 2 og har hittil ikke kjent noe spark. Bare rumlinger i magen som kjennes ut som bare er fordøyelsen. Var på OUL for akkurat en uke siden og da sa jordmor at alt så alt fint ut. Morkaken lå bak. Man blir jo litt påvirket av forum rundt omkring hvor de fleste slik jeg har sett kjenner liv mellom uke 18-20. Skal til helsestasjonen hos jordmor om ei uke for første møte. Noen som vet om helsestasjoner har tilgang til ultralyd utstyr eller har andre triks for å lure frem noe spark fra barnet?
21+4 her å kjenner ikke noe veldig med liv her heller. Kan like så godt være luft det eg kjenner, og hadde jeg ikke vært 3 gangs tror jeg ikke jeg hadde merka det en gang. Mi jordmor har sånn lite ul aperat hvertfall så fikk se babyen når jeg var der sist
 
Jeg er også litt stresset rundt det å kjenne liv fra barnet. Er i uke 20 + 2 og har hittil ikke kjent noe spark. Bare rumlinger i magen som kjennes ut som bare er fordøyelsen. Var på OUL for akkurat en uke siden og da sa jordmor at alt så alt fint ut. Morkaken lå bak. Man blir jo litt påvirket av forum rundt omkring hvor de fleste slik jeg har sett kjenner liv mellom uke 18-20. Skal til helsestasjonen hos jordmor om ei uke for første møte. Noen som vet om helsestasjoner har tilgang til ultralyd utstyr eller har andre triks for å lure frem noe spark fra barnet?
I starten er det vanlig å kjenne liv i forbindelse med at man spiser eller drikker noe, og typisk "triks" for å fremprovosere liv er å drikke et glass saft.
Det er ikke vanlig at jordmor på helsestasjonen har et skikkelig ultralydapparat, men jordmor har alltid en såkalt doppler som er et lite ultralydapparat som måler hjertefrekvens. Da får du høre hjertelyd og det er beroligende for mange. Noen babyer våkner til og beveger seg når lydbølgene sendes inn også.
 
Back
Topp