Ikke kjent liv enda!?

Nyttig info. Jeg har frem til nå bare vært hos fastlegen. Men ettersom han er på andre siden av byen har jeg funnet ut at jeg fremover skal benytte jordmor på helsestasjon som er i gåavstand. Litt mer praktisk :)
 
Var innom jordmor i dag fordi jeg har vært bekymret pga jeg ikke har kjent noe spark eller bevegelser enda. Er nå i uke 20 + 3 med morkake bak. Hun koblet til doppler på magen for å høre hjertesekvensen. Hørte heldigvis denne raskt og tydelig. Hun mener grunnen til at jeg ikke har merket noe spark enda er pga hun ligger i en stilling med hodet nær hofta mi, og videre at bena mest sannsynlig ligger å plasker i fostervann og ikke mot magen. Hun trivdes nok i denne stillingen og kan da bli værende sånn ei stund frem til hun vokser og blir for stor til denne stillingen. :scratch Hun har vel forhåpentligvis rett i det. Noen som har hørt lignende?
 
Var innom jordmor i dag fordi jeg har vært bekymret pga jeg ikke har kjent noe spark eller bevegelser enda. Er nå i uke 20 + 3 med morkake bak. Hun koblet til doppler på magen for å høre hjertesekvensen. Hørte heldigvis denne raskt og tydelig. Hun mener grunnen til at jeg ikke har merket noe spark enda er pga hun ligger i en stilling med hodet nær hofta mi, og videre at bena mest sannsynlig ligger å plasker i fostervann og ikke mot magen. Hun trivdes nok i denne stillingen og kan da bli værende sånn ei stund frem til hun vokser og blir for stor til denne stillingen. :scratch Hun har vel forhåpentligvis rett i det. Noen som har hørt lignende?
Er nok som jordmor sier tenker eg:happy: baby her ligger skrått sidelengs og spenner rett under navlen som man kan se og kjenne godt. Morkaken ligger også litt på skrå over og bak som også er grunn for at baby magen er veldig presset frem og at eg kjente liv ganske tidlig. Er veldig individuelt. Som mange skriver og er like langt på vei og har samme følelsen som deg, trur ikke du skal bekymre deg. Kanskje bare snakk om dager eller 1 uke eller 2 så er det full rulle :happy:
 
Var innom jordmor i dag fordi jeg har vært bekymret pga jeg ikke har kjent noe spark eller bevegelser enda. Er nå i uke 20 + 3 med morkake bak. Hun koblet til doppler på magen for å høre hjertesekvensen. Hørte heldigvis denne raskt og tydelig. Hun mener grunnen til at jeg ikke har merket noe spark enda er pga hun ligger i en stilling med hodet nær hofta mi, og videre at bena mest sannsynlig ligger å plasker i fostervann og ikke mot magen. Hun trivdes nok i denne stillingen og kan da bli værende sånn ei stund frem til hun vokser og blir for stor til denne stillingen. :scratch Hun har vel forhåpentligvis rett i det. Noen som har hørt lignende?
Ja, det høres helt normalt ut, fosteret har jo fremdeles masse tumleplass. :smiley-bounce012

Jeg var på ultralyd i uke 19 og jeg så jo at baby sparket og veivet og stupte kråke og snudde seg opp og ned alle veier. Jordmor sa det var en veldig aktiv krabat. Men jeg kjente ingenting av dette! Nå et par uker etterpå kjenner jeg oftere og oftere små bevegelser :)
 
Er selv 20+1 og kjenner veldig lite liv. Fikk vite at morkaken lå foran mot magen min, så tror den demper litt. Men hadde forventet å kjenne noe mye tidligere da dette er tredje babyen. Men satser på det blir mer etter hvert som morkaken blir presset oppover. Alt var fint på OUL.
 
Back
Topp