Ikke innkalt til oul.

Mamma til 2

Glad i forumet
Noen som har vært hos legen, men IKKE har fått innkalling til oul? Jeg er 14 uker i morgen og har termin 6 juli. Begynner å bli skikkelig utålmodig kjenner jeg. Hun på tidlig ultralyd i uke 12 sa det var rart jeg ikke hadde fått enda for da ville det bli så forsinka pga stor pågang.

Var hos legen da jeg var 9 uker.
Oul blir henvist til onsdag, da er jeg 13 uker.
Når skal du til legen igjen da?

Har ikke bestilt ny time hos lege enda. Usikker på hvor ofte jeg bør gå. Skal kun gå til lege denne gangen og ikke jordmor. Var i uke 6 hos lege sist.

Hadde ringt og purret! Jeg hadde ikke hørt noe etter en uke, og ringte til sykehuset for å høre ;)

Jeg var hos legen 22 desember og har termin 13 juli. Men jeg tar det hele med ro foreløpig og vet jo at jeg kommer til å få oul en gang haha (nå virka jeg veldig uinteressert, men er ikke det asså bare ikke tenkt så langt fram ennå :P )

Hadde ikke stressa jeg heller hadde det ikke vært for hun privat ultralyd jordmora som reagerte ;)

Tror de skriver henvisning i slutten av dagen, så mulig legen din har glemt deg. Min lege skreiv det ned på en post it lapp og hang den på skjermen for å ikke glemme det! :)

Har ikke bestilt ny time hos lege enda. Usikker på hvor ofte jeg bør gå. Skal kun gå til lege denne gangen og ikke jordmor. Var i uke 6 hos lege sist.

Legen min har satt opp timer mens jeg har vært der hun, så har ikke bestilt noen timer.
Men det er jo bare å ringe legekontoret og høre:)

Men 2 kontroll ska vel i teorien være oul og jeg har jo vært på 1 kontroll i uke 6 så jeg får vel bare vente :)

Jeg var hos legen i uke 5 og 9. Er ikke sikkert legen din setter opp automatisk. Jeg ville vel ringt og spurt om det har blitt sendt en henvisning

Har termin 7.juli. Var hos jordmor 17.12 og fikk brev om fra sykehuset 23.12.. Skal til oul 5.2 :)

Da bør du ringe til legen eller sykehuset så fort som mulig.Tror jeg hadde ringt sykehuset først for å høre om de har mottatt henvisning. Jeg fikk time til OUL bare 6 dager etter jeg var på første kontroll hos legen.

Men 2 kontroll ska vel i teorien være oul og jeg har jo vært på 1 kontroll i uke 6 så jeg får vel bare vente :)

Fikk du helsekort og tatt alle blodprøver da? Jeg var til legen i uke 7 og fikk beskjed om at det var for tidlig for kontroll: første kontroll måtte tas tidligst i uke 10-12 pga blodprøvene

Var på tidlig UL allerede i uke 7. Var hos legen i uke 8, og skal igjen på mandag (er da i uke 14) skulle få beskjed om OUL nå på mandag.. Håper jeg får time fort :p

Fikk du helsekort og tatt alle blodprøver da? Jeg var til legen i uke 7 og fikk beskjed om at det var for tidlig for kontroll: første kontroll måtte tas tidligst i uke 10-12 pga blodprøvene

Har ikke forstått helt hvorfor noen får beskjed om at blodprøvene ikke kan tas før disse ukene. Det er jo ikke prøver av foster o.l., men av oss, så teoretisk sett kan de jo tas før man blir gravid. Tror nok heller det er valget fra de forskjellige legene, pga faren for å miste tidlig osv.

Tok selv alt av prøver i uke 6 :)

Har ikke forstått helt hvorfor noen får beskjed om at blodprøvene ikke kan tas før disse ukene. Det er jo ikke prøver av foster o.l., men av oss, så teoretisk sett kan de jo tas før man blir gravid. Tror nok heller det er valget fra de forskjellige legene, pga faren for å miste tidlig osv.

Tok selv alt av prøver i uke 6 :)

Ja det kan godt være en sammenheng med at mange mister frem til uke 10-12 og at det da er "unødvendig" bruk av ressurser å ta prøvene så tidlig.

Ja det kan godt være en sammenheng med at mange mister frem til uke 10-12 og at det da er "unødvendig" bruk av ressurser å ta prøvene så tidlig.

Ja, det koster vel en del vil jeg tro, og det er jo strengt tatt ikke nødvendig før de ukene. Jeg tok prøver i uke 8 i sommer, og mistet i uke 10, så sånn sett så var jo det bortkastet penger for staten :/

Jeg er 3 gangs med 2 normale svangerskap fra før så sikkert derfor jeg fikk ta tidlig.

Mye mulig :)
Men tror heller det har med legen/jordmor å gjøre. Jeg fikk tidlig selv om jeg aldri hadde vært gravid.
Har vel egentlig ikke så mye å si, bare de blir tatt :D

Back
Topp