Igangsetting

Jeg får ikke, kun fram til 4 cm , må opp å ha elektrode på babyen for å overvåke puls ❤️
Hvorfor må du bli satt igang forresten? Sist gang tok de aldri vannet, så hadde ctg hele tiden, selv om de absolutt skulle ha ettersom jeg har preeklampsi. Fikk ikke badekar da, dessverre, pga de måtte ha ctg hele tiden.

Hvorfor må du bli satt igang forresten? Sist gang tok de aldri vannet, så hadde ctg hele tiden, selv om de absolutt skulle ha ettersom jeg har preeklampsi. Fikk ikke badekar da, dessverre, pga de måtte ha ctg hele tiden.
Pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes :(

Akkurat fått ballong nå med baby nr 2. 39+6. 2-3cm åpning, men ikke 100% modent (fikk ikke strippet tidligere idag). Spent på hvordan denne induksjonen blir! Har preeklampsi samme som sist
Lykke til! :smiley-bounce016

Kjedelig! Men godt å bli satt igang og bli ferdig. Dumt å vente til uke 42 og få en unge på 7kg
Ja, absolutt! Veldig enig! Hadde vært mye verre å gå til/over termin.
Men kjenner jeg gruer meg veldig, blir lite søvn den siste uka nå

Tok 5 dager fra satt inn ballong til fødsel (akutt keisersnitt). Kan bli noe mer langdryg fremgang ved medisinsk fødsel. Helt ærlig så e det så mange som har gode opplevelser og andre dårlige opplevelser så fasit får du ikke før du selv får gjennomført selv. Min var traumatisk :oops: så skal ikke gå noe mer innpå det.
Opplevde samme som deg, men vi var uheldige og fikk infeksjon noe som påvirket hele fremgangen.

Tror det er lurt å understreke at det er mange med gode erfaringer også.

Men siden jeg ikke ante hva igangsetting innebar og ingen hadde fortalt meg noe som helst, vil jeg tipse deg å avtale gode løsninger for smertelindring da jeg har inntrykk av at riene ved vaginale tabletter kan føles mer intense enn kroppens egne rier. Skulle ønske noen hadde advart meg på forhånd om intensiteten slike tabletter kan gi - så jeg kunne fått litt mer hjelp :Heartred Så tipser deg om det :Heartred

Skrekken min er at det blir keisersnitt, men håper jeg er såpass moden at de bare tar vannet her også så går det av seg selv. Men skjønner at det tydeligvis er veldig forskjellig fra person til person ❤️ takk for at du deler ❤️
Keisersnitt var det beste som skjedde meg hvertfall :hilarious: (hastekeisersnitt med første), så sende gode tanker til deg uansett hvilken vei det bærer!

Akkurat fått ballong nå med baby nr 2. 39+6. 2-3cm åpning, men ikke 100% modent (fikk ikke strippet tidligere idag). Spent på hvordan denne induksjonen blir! Har preeklampsi samme som sist
Ååå spennende! Baby er vel på brystet ditt nå tenker jeg? Uansett lykke til :Heartred :shy:

Det ble laaaang latens. Fikk ballong, den falt ut i går kl 16ish. Så begynte vi med tabletter. Fikk to i går, og så fått 4 idag. Har hare hatt tullerier. Skikkelig kjedelig. MEN! Så gikk vi tur ute i solen kl 14, og daaaa begynte det å skje ting. Absolutt ikke vonde rier, men noen lunde regelmessige. Sa ifra til mannen kl 16 om at det begynte å gjøre litt vondt. Hadde en del smerter i lår/korsrygg/rumpe, så klarte ikke sitte eller ligge. Fikk på ctg 16:20, stående, og så skulle jm undersøke. Ringte på mannen som spiste middag 16:42 at nå måtte han komme fordi det var vondt. Jm kom tilbake og vi gikk inn på fødestue 16:50. Født 17:06. Ingen smertelindring, liten rift. Helt topp! Nå koser vi oss endelig med berta❤️❤️❤️

Det ble laaaang latens. Fikk ballong, den falt ut i går kl 16ish. Så begynte vi med tabletter. Fikk to i går, og så fått 4 idag. Har hare hatt tullerier. Skikkelig kjedelig. MEN! Så gikk vi tur ute i solen kl 14, og daaaa begynte det å skje ting. Absolutt ikke vonde rier, men noen lunde regelmessige. Sa ifra til mannen kl 16 om at det begynte å gjøre litt vondt. Hadde en del smerter i lår/korsrygg/rumpe, så klarte ikke sitte eller ligge. Fikk på ctg 16:20, stående, og så skulle jm undersøke. Ringte på mannen som spiste middag 16:42 at nå måtte han komme fordi det var vondt. Jm kom tilbake og vi gikk inn på fødestue 16:50. Født 17:06. Ingen smertelindring, liten rift. Helt topp! Nå koser vi oss endelig med berta❤️❤️❤️
Gratulerer så mye med datteren, og bra jobba!! :love017

Back
Topp