Igangsetting!

Så det er mest normalt å bli sendt hjem etter å ha satt inn ballong?
Masse lykke til hvertfall!

Kan ikke svare for andre sykehus, men det er det de gjør på Riksen i alle fall :) Kommer kanskje an på reisevei også da, vi har kun 10-15 min med taxi.

Men før de setter ballong, så sjekker de hvor moden du er, og hvilken metode som er best å bruke.
Selve innsettingen kjente jeg ikke noe til, men er så sårt nedentil, så trengte lokalbedøvelseskrem på spekulumet for at det ikke skulle gjøre så vondt å ha det der.

Takktakk, var en ganske heftig gårsdag.. om det blir like heftig i kveld uten å ha samboeren min der til å massere ryggen, så tror jeg at det kan bli en lang natt.

Ble satt igang på tirsdag med at vannet ble tatt kl 11.30, jenta kom ut kl.21.18. Men jeg hadde kun 1 cm åpning da vannet ble tatt, så selve fødselen var fra kl.17/17.30-21.18 (da dabbet riene av i tillegg).

Kan ikke svare for andre sykehus, men det er det de gjør på Riksen i alle fall :) Kommer kanskje an på reisevei også da, vi har kun 10-15 min med taxi.

Men før de setter ballong, så sjekker de hvor moden du er, og hvilken metode som er best å bruke.
Selve innsettingen kjente jeg ikke noe til, men er så sårt nedentil, så trengte lokalbedøvelseskrem på spekulumet for at det ikke skulle gjøre så vondt å ha det der.

Takktakk, var en ganske heftig gårsdag.. om det blir like heftig i kveld uten å ha samboeren min der til å massere ryggen, så tror jeg at det kan bli en lang natt.
Jaok, I og med at jeg har 1-2 cm åpning så håper jeg at jeg slipper igangsetting idet hele tatt. Er 8 dager til igangsettingen. Alt ble plutselig veldig spennende etter dagens sykehus besøk! :-D plutselig ikke lenge igjen! Misunner deg som allerede er I gang!

Jaok, I og med at jeg har 1-2 cm åpning så håper jeg at jeg slipper igangsetting idet hele tatt. Er 8 dager til igangsettingen. Alt ble plutselig veldig spennende etter dagens sykehus besøk! :-D plutselig ikke lenge igjen! Misunner deg som allerede er I gang!

Hadde 1 cm åpning forrige mandag, i går var det 2-3 - fikk bishopscore 2 - og ballong. Men krysser fingrene for deg og at det starter av seg selv :)

Var på Ahus i dag for å sjekke modenhet ift igangsetting.
Jeg hadde1-2 cm åpning , men var ikke moden.
Skal få ballong i morgen .
Valgte å reise hjem siden mannen ikke legges inn sammen med meg.
Tok urinprøve , bt og ctg.

Fikk time til igangsetting dagen før termin! Altså fredag 18/9!
Var på sjekk idag på sykehuset! Hadde da 1-2 cm åpning og kort livmorhals I forhold til andre førstegangs fødende!
Slimproppen gikk I går, så håper det skjer av seg selv!
Dere andre som har blitt satt i gang, hvor lang ting tok det før dere lille hjerteknuser kom?
Fikk far lov til å overnatte fra første dag?
Nå er jeg på Ahus. Har fått 2 cytotec tabletter i skjeden med 4 timers mellomrom. Skjer ikke stort.
Far får lov å være her fra 08-22 hvis det ikke er tegn på fødsel :)

Var å tok sånn CTG I dag. Alt så så fint ut at igangsettingen ikke blir satt I gang tidligere. Så får bare vente å vente I spenning frem til fredag! Ble vist nok lagt inn uansett om jeg skulle ha ballong eller tabletter.! * Spent*

Back
Topp