Igangsetting

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Andre som har fått fødselen igangsatt? Blir det på tirsdag, om ikke mini kommer ut selv før den tid...

Jeg er 9 dager over nå, og har fått beskjed/tid for igangsetting på dag 11. Får visst ikke gå lengre enn det (som om det ikke er mer enn nok :p )
Har ikke hatt mye tegn her heller.. Sta unge, gitt!

Jeg er 9 dager over nå, og har fått beskjed/tid for igangsetting på dag 11. Får visst ikke gå lengre enn det (som om det ikke er mer enn nok :p )
Har ikke hatt mye tegn her heller.. Sta unge, gitt!

Uff a meg, får trøste oss med at bebisene trives i magehuset da:-) men det er jammen slitsom å gå over termin... Lykke til, håper fødselen din starter av seg selv før tirsdag! Og forhåpentligvis min egen snart og;-)

Uff a meg, får trøste oss med at bebisene trives i magehuset da:-) men det er jammen slitsom å gå over termin... Lykke til, håper fødselen din starter av seg selv før tirsdag! Og forhåpentligvis min egen snart og;-)

Ja, er ikke bare bare når man trodde man skulle være ferdig til nå :p
Men var på overtidskontroll med ultralyd, og alt såg helt fint ut, så de sa der var ingen grunn til å sette meg igang før... Han stortrives visst inni der! Men ut må de jo ;)
Hadde vært greit om det starta av seg selv ja, men er uansett ikke lenge igjen. Håper du slipper å gå like lenge over som meg da ;)

Ble satt i gang med ballongkateter.. Det fungerte heldigvis så slapp både modningspiller og riefremkallende drypp:) litt ekkelt å få satt det inn, men var så klar for fødsel at det gjor meg igrunn ingenting:p

Ble satt i gang med ballongkateter.. Det fungerte heldigvis så slapp både modningspiller og riefremkallende drypp:) litt ekkelt å få satt det inn, men var så klar for fødsel at det gjor meg igrunn ingenting:p

Fikk beskjed om at jeg skulle få ei stikkpille vaginalt jeg :o er det den som er modningspille da kanskje?

Har fått time til overtidskontroll på tysdag. Nokon som veit om dei sjekkar om ein er moden då? Og om det er nokon moglegheit for å bli igangsett allerede då?

Har fått time til overtidskontroll på tysdag. Nokon som veit om dei sjekkar om ein er moden då? Og om det er nokon moglegheit for å bli igangsett allerede då?

Jeg var på kontroll på fredag. Alt som ble sjekka var blodtrykk, urinprøve, ultralyd og fikk sånne belter rundt magen for å måle hjerterytmen på mini. Ingen gynekologisk undersøkelse, det ble ikke nevnt engang. Men hu jordmora sa at de hadde satt igang fødselen samme kveld om ikke alt såg helt bra ut :)

Fikk beskjed om at jeg skulle få ei stikkpille vaginalt jeg :o er det den som er modningspille da kanskje?

Har ikke helt orden på begrepene, men jeg skulle hvertfall få slike piller vaginalt hvis ballongkateteret ikke fungerte:) var helt umoden så pillene hadde sikkert ikke hatt effekt på meg ene og alene:)

Jeg fikk piller oralt. Måtte ha en hver 3. time (med ctg) og til sammen 4 piller (12 timer) til jeg var i aktiv fødsel. Har ikke noe å sammenligne med, men har hørt etterpå at riene kan bli litt vondere når man igangsettes. Noen som vet?

Modenhet/åpning ble aldri sjekket hos meg fordi vannet hadde gått (infeksjonsfare). Det er ikke så viktig å sjekke uansett.

Jeg skal på overtidstime etterpå.. Vet ikke, men har sånn dårlig følelse på å bli satt igang av en eller annen grunn.. Ser for meg at det blir enda værre, men det er sikkert bare tull.. Noen som vet hva ulempene med å bli satt igang egentlig er?

Hos meg har ikke vannet gått...og de har aldri sjekka åpning eller modenhet heller, så jeg vet ikke helt hvordan det står til der nede :p men regner med at de sjekker det når jeg kommer inn da :o

Jeg ble hvertfall sjekka for modning og satt i gang på overtidskontrollen, men formen min var såpass dårlig at det var ikke verdt å vente to dager til da..

Jeg ble hvertfall sjekka for modning og satt i gang på overtidskontrollen, men formen min var såpass dårlig at det var ikke verdt å vente to dager til da..

Ok. Godt å høyre at dei tok hensyn til formen din! Har hatt veldig med maserier no i helga, så tenkte eg skulle nevne det. Formen ellers er ikkje noko å sei på, men blir jo sliten av alle maseriene. Får ikkje slappa av akkurat.

Nokon som veit kor mange dagar etter overtidskontrollen evt. etter termin dei vanligvis set igang fødselen? Jordmor sa 12 dagar etter termin, men kan vel vere litt ulik praksis og.

Ok. Godt å høyre at dei tok hensyn til formen din! Har hatt veldig med maserier no i helga, så tenkte eg skulle nevne det. Formen ellers er ikkje noko å sei på, men blir jo sliten av alle maseriene. Får ikkje slappa av akkurat.

Nokon som veit kor mange dagar etter overtidskontrollen evt. etter termin dei vanligvis set igang fødselen? Jordmor sa 12 dagar etter termin, men kan vel vere litt ulik praksis og.

Her får man ikke gå lengre enn dag 11 etter termin :)

Her får man ikke gå lengre enn dag 11 etter termin :)

Hadde vore fint om det var slik her og. Men dag 11&12 over termin for meg er på lørdag og søndag. Og då er eg redd dei ventar heilt til mandag før eg får time til igangsetting. Har begynt å miste trua på at ting skal starte av seg sjølv... :-p

Hadde vore fint om det var slik her og. Men dag 11&12 over termin for meg er på lørdag og søndag. Og då er eg redd dei ventar heilt til mandag før eg får time til igangsetting. Har begynt å miste trua på at ting skal starte av seg sjølv... :-p

Mista trua her og, gitt.. Er dag 10 nå :p
Kan hende du blir satt igang på fredagen da? Her ville de satt meg igang på fredag som var, om ikke formen min og mini sin hadde vært helt på topp :)

Back
Topp