Igangsetting

Hos meg:
Vannet ble tatt kl.11.00 da jeg hadde 3-4cm åpning - hadde ikke noe behandling før det.
Ingen rier.
Drypp ble satt kl.14.30.
Rier begynte kl.15.30
Baby ute kl.17.45

:-)

Last edited:
Jeg var på sykehuset på overtidsvurdering i dag!
Livmortappen(?) hadde flatet seg ut, men ikke store åpningen.
Så jeg blir igangsatt på tirsdag om noe ikke skjer :rolleyes:
Måtte ringe inn til føden kvart på åtte på morgningen for å se når de kunne ta meg inn.. Så spent på hvor fort det går!! Følger med litt her for å se på deres opplevelser :smug:

17. 04 kl 02:44 ble vi foreldre til en liten jente :D

Ble en lang og slitsom fødsel!

15 april: konstant kynnere/rier hver 2-5min. Utrolig slitsomt! På kvelden begynte det å murrer i ryggen. Følte på meg at noe var på gang.
Lånte bort ungene til svigers, tørr ikke ha dem hjemme i natt.
Kl 22:00 går å legger meg, men har det fryktelig ubehagelig

16 april kl 01:00 våkner opp med rier som er så vonde at jeg ikke får sove. Men uregelmessige.
Kl 02:30, vannet går (ca 1-2 dl) ca 30 min etterpå: masse slim og blod.
Ringer føden, og pga styrtfødsel med nr 2 vil de at jeg kommer inn med en gang.
04:15 på føden. Får påvist vannavgang, og rier.
Riene varierer fra 2-10 min hele natta i dagen.
Kl 10:00 tar de hull på resten av vannet! Flommer over... Sterkere rier men fortsatt uregelmessige.
Kl 17:00 kun 2 cm men får fødestue med badekar pga smertelindring. Jeg har det vondt og er helt gåen!
Kl 20:00 får epidural ca 3-4 cm.
Kl 21:00 5 cm.
Kl 22:00 5-6 cm
Kl 24:00 får drypp fortsatt 6 cm, jeg er helt gåen og bortreist av panikk og angst fordi det går så seint .

17 april. Husker ikke mye bortsett fra at jeg har vondt og gråter at de må få ho ut! Er så trøtt jeg tror jeg skal stupe.
Kl 02:30 de strekker og drar bort de siste hinnene nedentil og jeg presser selv om jeg ikke er helt klar.
Kl 02:44 verdens fineste jente blir født!

Dette er min 3 fødsel og verste! Vil aldri gjør dette igjen! Jeg er helt utslitt og kroppen mørbanka.
Men utrolig lykkelig for å ha fått dette vakre vesenet :D:D

Gratulerer! :-)

...jeg vil heller aaaaldri bli satt i gang igjen, selv om min fødsel var kort. Smertene var helt jæ***ge !!!!

Back
Topp