Igangsetting!

EttStortØnske

Glad i forumet
Julibarna2014
Ble i går innlagt på obs igjen - nå med diagnosen svangerskapsforgiftning.
Hvor alvorlig det var kunne ingen fortelle meg..

Etter ett døgn her fikk jeg endelig snakket med en lege.
Pga utviklingen de siste ukene (har bare lett sf), og pga min allmenntilstand ville de gjerne sette i gang fødselen neste uke!
Kan nevne noen av årsakene:
- svært lite søvn
- mye ødemer
- hodepine
- kvalme/oppkast/halsbrann
- veldig vond rygg og mye ligamentsmerter i magen
- at jeg er så sliten at jeg "ikke ser land"

Dette er noe som har blitt akutt forverret den siste uka. Har store problemer med å reise/legge meg ned meg alene, gå, stå, sitte og snu meg. Legen mente at det var tydelig at kroppen min er påvirket av tvillingsvangerskapet, noe som er svært vanlig nå mot slutten.

Hun bestemte seg for å sjekke livmorhalsen min før hun satt en dato - og det viste seg at den er veldig moden og "har åpning nok til at det er teknisk mulig å ta vannet" !

Så nå skal jeg få satt inn ballongkateter allerede i morgen!
Er det noen som har erfaring med det her inne?
Dersom det ikke skjedde noe ila ett døgn, vil de ta vannet og evt. Sette meg på drypp!

Kjenner meg litt ambivalent her.
Det skal bli så utrolig å få hilse på skattene mine - og å få kroppen og energien tilbake!
Samtidig vil jeg si at det er litt dumt for barnas del at de ikke får være i magehuset ett par uker til, og jeg har veldig dårlig samvittighet over gleden av å få lov til å bli ferdig som gravid+

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Så spennende :) Hvor langt er du på vei nå? Skjønner at du føler at du vil at barna skal være få være lengst mulig i magen, men når du har gått med tvillinger og kroppen er veldig sliten, så er det kanskje greit å vite at de kan komme i morgen :) Håper alt går bra med dere, lykke til :)

Så spennende :) Hvor langt er du på vei nå? Skjønner at du føler at du vil at barna skal være få være lengst mulig i magen, men når du har gått med tvillinger og kroppen er veldig sliten, så er det kanskje greit å vite at de kan komme i morgen :) Håper alt går bra med dere, lykke til :)

Takk for det :) er i uke 36 i morgen :)
Ja, det er godt å vite at dette snart er over.
Må kanskje tenke positivt- og fokusere på at om jeg hadde gått lengre så hadde jeg mest sannsynlig ikke hatt krefter igjen til å ta vare på dem når de endelig kom! :)

Masse, masse lykke til! :) Sender herved gode tanker og vibber deres vei ;)

Oi oi! Herlighet så spennende!!<3
Har desverre ingen erfaringer å komme med!
Synes egentlig du har kommet langt jeg med tvillinger! De fleste jeg kjenner har født mye tidligere pga vekstavik osvosv!
Nå skal det jo gå helt fint å føde de små heldigvis, blir kanskje en knøttliten utfordring med amming/mating enest? ^^
Synes du iallefall kan juble jeg! Du har flinke folk irundt deg som skaper et trygt miljø for barna <3

Har ingen erfaring dessverre..
De er nok klar for verden nå, i uke 36:) iallefall når du er så moden, dette går nok så fint:)
Masse lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ingen erfaring med dette, men vil ønske deg masse lykke til:)
Jeg syns også at du har kommet langt med tvillinger, som andre skriver her, vet av mange som har født før uke36, så jeg tror nok at de vil klare seg helt fint utenfor magehuset:)
Gleder meg til å høre hvordan det går fremover med deg/dere, tenk at det snart fødes små bebiser fra juligjengen:)

Jeg har dessverre ingen erfaringer å dele ang ballongkateter, men vil bare ønske deg masse lykke til! Og så må jeg si meg enig med flere av det de andre sier her. Du har jo kommet langt med tanke på at du bærer tvillinger, og det er jo bedre at de får en mor som har helse til å ta vare på dem når de kommer ut enn at du skal slite deg gjennom flere uker med plager. Blir spennende å følge med på utviklingen her! Stooooor klem til deg!!!

Kjære deg, du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke får ha de i magen lenger. Er ikke din feil at du er utslitt og syk. Det er nok en større belastning for kroppen å bære to stykker og du har kommet ganske langt med tanke på at du er i uke 36 i morgen :)

Jeg ble satt i gang med storesøster pga alvorlig SF. Må si det var helt pyton, men jeg var ikke moden.
Ble lagt inn på sykehuset i uke 37+6 og da tok de stripping på meg, noe som var forferdelig vondt. 38+1 fikk jeg ballongkateter, det satt til neste dag, da fikk jeg 1 modningspille, så var det ny modningspille hver 6. time. Siste gangen fikk jeg to modningspiller og endte opp med 7 totalt før de kunne ta vannet. Gikk med rier av og på i 5 dager før det startet skikkelig så var helt utslitt når fødselen startet. Totalt tok det 6 dager fra jeg ble satt i gang til jenten min ble født, så dette er noe jeg ikke vil være med på flere ganger. Ikke klarte jeg å sove heller da hjertet pumpet så voldsomt og formen og bekkenet var helt elendig. :(

Men håper ikke jeg skremmer deg nå da, men som sagt var jeg ikke moden så derfor tok det så lang tid. :(

Ønsker deg masse lykke til og sender deg en god klem :)

Tusen takk søte dere!! <3 <3

Jeg er veldig spent nå! Spotter litt, så kanskje det starter av seg selv??

Oj så spennende!! :O :-D
Ønsker deg masse lykke til å krysser fingrene for at alt går som det skal :-) :-)
Dette var interessant :-D

Masse lykke til:) De er nok helt klare nåSmile Mange tvillinger som kommer opp mot 6 uker for tidlig og er helt fine! Vet du hvilket kjønn de har?

Masse lykke til! Uke 36 så er de så og si ferdig :) dette går bra!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Masse lykke til:) De er nok helt klare nåSmile Mange tvillinger som kommer opp mot 6 uker for tidlig og er helt fine! Vet du hvilket kjønn de har?

Det er gutt og jente :) De er store og fine, så de har nok ett godt utgangspunkt for å møte verden litt tidligere enn beregnet :)

Masse lykke til. Så spennende, du har jo kommet langt nok i uke 36.

Ja, det er veldig spennende! Kom til å tenke på at jeg var født selv i uke 36 + 3-4 dager. Veide 3800(?)g og var 50 cm lang! Kom hjem fra sykehuset etter ett par dager.
Håper jeg er like heldig, selv om de ikke trenger å være såå store ;)

Oi så spennende lykke til

Back
Topp