Igangsetting!

Sniker litt. Gratulerer så masse med tvillinger, ikke lenge til du har de i armene no. Jeg ble satt igang med ballong for et år siden. Hadde svangerskapsdiabetes så ble satt igang to dager før termin. Fikk først ballong inn i 9 tiden om morgenen onsdagen. I 15-16 tiden datt den ut. Fikk en sånn pille, ventet seks timer og når jeg skulle få neste mente de det var 3-4 cm åpning. Slapp flere piller og når det var en seng ledig ble jeg kjørt inn på føden. Fikk epidural og drypp. Men når dryppene ble sterke nok til å ha effekt ble småen stresset så endte med keisersnitt.

Altså inn onsdag i 9 tiden og keisersnitt 1635 torsdagen.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Oi så spennende!! Synes du har gått lenge med tvillingene jeg :) mine ville ut i uke 33+4. Regner med de klarer seg bra utenfor magen! Når kroppen ikke orker mer er det best for både mor og barn å fortsette livet utenfor magen :) Ønsker deg masse lykke til!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Åååh, så spennende! :) Masse lykke til! Jeg er enig med alle over her, uke 36 er jo bra når det er tvillingsvangerskap. Ikke ha dårlig samvittighet :) Gled deg heller over at du snaaaart får holde småttisene dine :)

Sent from my iPad using BV Forum

Tusen takk alle sammen <3 <3
Det blir noen spennende døgn! :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Lykke lykke til :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ble i gangsatt med første jenta mi, hadde og svangerskapsforgiftning å lå inne på sykehuset Pga dette i en uke, så ville de "tøye" litt 4 dager før termin, men da var det modent så da bestemte de seg for at dagen etter skulle vannet tas kl.8 om morningen.
Det jeg syns var dumt var at jeg lå å grublet å tenkte hele natten å var nesten sliten allerede neste morgen etter alt grublingen om hvordan det skulle gå osv.
Så hun som kjørte meg ned på føden sa til meg at hun forsto ikke hvorfor hun ikke hadde gitt meg noe å sove på den natten..
Jeg slet litt med å spise på sykehuset å skulle ønske at jeg fikk meg en "god" frokost på avdelingen første, men neida.. Frokost kunne jeg få på føderommet etter de hadde tatt vannet... Ikke det beste når kvalmen kom i sammen med riene.. De satte drypp for å få gang på rier..
De tok vannet kl.8 og prinsessa kom kl.17.30 så det gikk greit...
Håper ikke jeg skremte deg, ville bare dele erfaringen ;)

Masse lykke til ;)

Så spennende! Ønsker deg masse lykke til.. Oppdater oss når du orker da, følger spent med :)

Lykke til :) Spent på fortsettelsen!

Masse lykke til! Vet ikke så mye om tvillinger, men har inntrykk av at de ofte kommer før termin så 36 uker er vel ganske bra. Ble satt i gang med førstemann da jeg hadde begynt å lekke litt fostervann. Gikk to dager å ventet på om det skulle skje noe av seg selv. Da det ikke gjorde det ble jeg lagt inn og fikk modningspille i 8-9 tiden på morran. Hadde ca 1,5 cm åpning, men bare kynnere. Skulle få ny pille på ettermiddagen, men legen var opptatt og inna ho kom hadde riene begynt skikkelig så han kom 19.31. Etter ca 3 timer med vonde rier. Så her var det ikke noe problem med igangsettelse.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Tusen takk alle sammen :)
Ballongen er satt inn, men det har ikke skjedd noe enda..
Jeg ble igangsatt forrige gang også, men da fikk jeg ikke ballongkateter pga for stor åpning som jeg hadde gått med noen uker.
Denne gangen slipper jeg ventetid med modningspiller, for de kan jeg ikke ta pga k. Snittet jeg har hatt.
Når ballongkateteret faller ut/evt. Blir tatt ut i morgen vil de ta vannet. Etter det blir det iv, så jeg håper på å være ferdig til i morgen kveld :) Forrige gang lå jeg 15 timer med rier og pressrier den siste timen, så jeg håper at det vil gå litt fortere denne gangen når jeg er 2 gangs og har hatt 9 cm åpning før :-)

Masse lykke til :) Håper det går fort og greit :) Så spennende da, snart har du gullene dine i armene :Heartred

Her har det ikke skjedd noe som helst enda! Har bare spist og sovet i dag - de sa jo at det var viktig å lade? :p
Kjenner at tålmodigheten min er slutt, så nå venter jeg bare på morgendagen når de skal fjerne den irriterende slangen/ballongen og ta vannet! Kanskje det blir mer action da? :)

lykke til :)

Åh, så spennende! Tenker på dere <3 Masse lykke til!

Nå er jeg spent på hvordan det går der.. Det må jo være mer action enn igår skulle en værtfall tro :D

Back
Topp