Ble i går innlagt på obs igjen - nå med diagnosen svangerskapsforgiftning.
Hvor alvorlig det var kunne ingen fortelle meg..
Etter ett døgn her fikk jeg endelig snakket med en lege.
Pga utviklingen de siste ukene (har bare lett sf), og pga min allmenntilstand ville de gjerne sette i gang fødselen neste uke!
Kan nevne noen av årsakene:
- svært lite søvn
- mye ødemer
- hodepine
- kvalme/oppkast/halsbrann
- veldig vond rygg og mye ligamentsmerter i magen
- at jeg er så sliten at jeg "ikke ser land"
Dette er noe som har blitt akutt forverret den siste uka. Har store problemer med å reise/legge meg ned meg alene, gå, stå, sitte og snu meg. Legen mente at det var tydelig at kroppen min er påvirket av tvillingsvangerskapet, noe som er svært vanlig nå mot slutten.
Hun bestemte seg for å sjekke livmorhalsen min før hun satt en dato - og det viste seg at den er veldig moden og "har åpning nok til at det er teknisk mulig å ta vannet" !
Så nå skal jeg få satt inn ballongkateter allerede i morgen!
Er det noen som har erfaring med det her inne?
Dersom det ikke skjedde noe ila ett døgn, vil de ta vannet og evt. Sette meg på drypp!
Kjenner meg litt ambivalent her.
Det skal bli så utrolig å få hilse på skattene mine - og å få kroppen og energien tilbake!
Samtidig vil jeg si at det er litt dumt for barnas del at de ikke får være i magehuset ett par uker til, og jeg har veldig dårlig samvittighet over gleden av å få lov til å bli ferdig som gravid+
Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Hvor alvorlig det var kunne ingen fortelle meg..
Etter ett døgn her fikk jeg endelig snakket med en lege.
Pga utviklingen de siste ukene (har bare lett sf), og pga min allmenntilstand ville de gjerne sette i gang fødselen neste uke!
Kan nevne noen av årsakene:
- svært lite søvn
- mye ødemer
- hodepine
- kvalme/oppkast/halsbrann
- veldig vond rygg og mye ligamentsmerter i magen
- at jeg er så sliten at jeg "ikke ser land"
Dette er noe som har blitt akutt forverret den siste uka. Har store problemer med å reise/legge meg ned meg alene, gå, stå, sitte og snu meg. Legen mente at det var tydelig at kroppen min er påvirket av tvillingsvangerskapet, noe som er svært vanlig nå mot slutten.
Hun bestemte seg for å sjekke livmorhalsen min før hun satt en dato - og det viste seg at den er veldig moden og "har åpning nok til at det er teknisk mulig å ta vannet" !
Så nå skal jeg få satt inn ballongkateter allerede i morgen!
Er det noen som har erfaring med det her inne?
Dersom det ikke skjedde noe ila ett døgn, vil de ta vannet og evt. Sette meg på drypp!
Kjenner meg litt ambivalent her.
Det skal bli så utrolig å få hilse på skattene mine - og å få kroppen og energien tilbake!
Samtidig vil jeg si at det er litt dumt for barnas del at de ikke får være i magehuset ett par uker til, og jeg har veldig dårlig samvittighet over gleden av å få lov til å bli ferdig som gravid+
Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Mange tvillinger som kommer opp mot 6 uker for tidlig og er helt fine! Vet du hvilket kjønn de har?