Igangsetting på termindato

Mai mor

<3 spiren i magen
Fikk idag beskjed at paga svangerskapsdiabetes vil jeg bli satt igang på termindato ( med mindre han bestemmer seg for å komme før da selvfølgelig :) )

men godt å vite at en ikke må gå over da ihvertfall.. så får en bare håpe at det funker raskt så en ikke blir liggende i flere dager :)

Så spennende :) når er termindato da? Hva tenker du om å ha en dato å forholde seg til?

21 mai er termin..
Godt å vite at en ikke trenger å vente lenger om ikke noe har skjedd før må jeg innrømme.. men vil jo helst at naturen skal gjøre sitt på en måte også.. men klager absolutt ikke..

Ja man vil vel helst at kroppen skal ordne opp selv, så jeg ser den. Det er sånn gru-glede situasjon, og kanskje litt mer gruing når man har en dato. Det er jo enda noen dager igjen hvor ting kan skje av seg selv, kanskje du bare skal sette i gang med alle kjerringrådene :D

Veldig fint at du ikke må gå for lenge til nå. :) håper det starter spontant i løpet av den neste uka. (Og hvis ikke - så er det ikke såå ille og bli satt igang heller altså. ;))

Veldig fint at du ikke må gå for lenge til nå. :) håper det starter spontant i løpet av den neste uka. (Og hvis ikke - så er det ikke såå ille og bli satt igang heller altså. ;))

Har du erfaring med igangsettelse?? :) isåfall hvordan var det? Tok det langtid?? ( som flere dager liksom...)
Leser mye nå så skjønner at det varierer veeeeldig.. :)

Jeg ble satt igang pga svangerskapsdiabetes, var veldig greit å ha en dato å forholde seg til :) men vær innstilt på at det kan ta tid så du ikke blir utålmodig, ta det heller som en bonus om det skjer fort. Jeg ble satt igang en mandags morgen og fødte fredag kveld, noe som er en helt vanlig tidsramme ved mitt sykehus :)

Har du erfaring med igangsettelse?? :) isåfall hvordan var det? Tok det langtid?? ( som flere dager liksom...)
Leser mye nå så skjønner at det varierer veeeeldig.. :)
Med førstemann gikk vannet mitt kl 8 på morgenen, men det kom ingen rier... Hadde nesten ikke åpning heller, så fikk modningspille og ble satt på drypp. Så ble jo nesten vanlig igangsetting. Kort etter hadde jeg sterke rier med 4-5 minutters mellomrom. 2 timer med dette hadde jeg fortsatt kun 3 cm åpning, så ba om epidural. Fikk slappet av, og det ble faktisk nesten kjedelig å ligge der. :p plutselig slutter epiduralen å virke, trodde ryggen min skulle gi opp, det ble svart for meg. så fikk en til. Det var et litt heftig øyeblikk. Og etterpå ble jeg visst litt vel mye bedøvet, for mistet helt følelsen i beina. Men hadde jo ikke vondt ihvertfall. Babyen kom kl 23 på kvelden, så sånn sett var det ingen lang fødsel. Og det faktum at jeg måtte ha to epiduraler og at babyen satt fast og måtte tas med vakuum har nok ingenting med å gjøre at jeg "ble satt igang". Så kan vel egentlig ikke si at jeg har en dårlig erfaring ned det! ;)

Jeg ble igangsatt på termin. Fikk ballongkateter kl 10, som skulle sitte i i 24 timer, hvis ikke det datt ut/vannet gikk osv før det. Ingenting skjedde, det ble tirsdag og de bestemte at det kunne sitte til kvelden. Ble tatt ut om kvelden, fikk da beskjed om å få modningspille neste morgen. Veldig travelt på avdelinga så fikk ikke pilla før i 13-tida. Fikk da en del maserier, så de ville ikke sette ny pille da det ville bli for heftig. Så kom kvelden og da var det best å få en god natts søvn sa de :-P På Torsdag fikk jeg tre piller i kjøpet av dagen, fortsatt bare maserier uten særlig effekt på modning og åpning. Fikk beskjed om at det gikk mot keisersnitt hvis ikke noe skjedde i løpet av natta. Fredag kl 0415 gikk vannet av seg selv! :-D Riene kom ganske fort, hadde fem cm åpning da kl var 13. Fikk epidural og lystgass. Lille lå langt oppi bekkenet, hadde full åpning leeenge før jeg kunne begynne å trykke effektivt. Var oppe og gikk og sto på alle fire i senga osv for å prøve å få hjelp av tyngdekraften. Etter 1 time og 15 trykking fikk jeg hjelp av vakuum for å få han den siste biten ut. Tre drag med vakuumet var alt som skulle til, så kom lille prinsen ut. En lang prosess, men syns det gikk veldig fint :-) Masse lykke til når det er din tur!

Var på kontroll idag og ble mildt sagt super skuffa! Må har de snudd helt om og jeg skal plutselig ikke settes igang alikevel.. hvordan kan jeg få beskjed om at dette er rutine med mine verdier etter glukosetesten, for å så få beskjed om at alt er bra og de vil la ting skje av seg selv????

Var på kontroll idag og ble mildt sagt super skuffa! Må har de snudd helt om og jeg skal plutselig ikke settes igang alikevel.. hvordan kan jeg få beskjed om at dette er rutine med mine verdier etter glukosetesten, for å så få beskjed om at alt er bra og de vil la ting skje av seg selv????

Så rart det var da. Hvordan har vekstestimeringene vært? Ingenting er jo bedre enn at det starter av seg selv, og hvis de ikke er bekymra for at baby er for stor så er det jo bare å vente :-)

Siden jeg ikke fikk noen unormale verdier før i uke 39 så har heldigvis ikke babyn blitt stor.. han var irundt 3600 sist uke og det er helt normalt etter hva jeg har forstått...så er ikke ett problem det heldigvis.. :)
Jeg synes egentlig også at det beste er at det skal skje av seg selv, men var psykisk forberedt på å bli satt igang da de sa at de skulle gjøre det og ikke kanskje ..

MEN gutten har det bra i magen og er så langt de kan se sunn og frisk så da er ingenting bedre enn det :)

Etter kontroll idag ble det igjen bestemt at jeg skulle settes igang .. er nå 41 uker på vei.. så imorgen er dagen
Ble strippet idag så kaaanskje jeg slipper å vente i dagesvis før det skjer noe

Etter kontroll idag ble det igjen bestemt at jeg skulle settes igang .. er nå 41 uker på vei.. så imorgen er dagen
Ble strippet idag så kaaanskje jeg slipper å vente i dagesvis før det skjer noe
Masse lykke til i morgen :) :)

Lykke til!

Back
Topp