Igangsettelse

MammaMreel

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Reiste til sykehuset i dag.. Fødestuen (der jeg skulle føde) mistenkte svangerskapsforgiftning og jeg ble henvist til sykehuset.. Jeg ble lagt inn til observasjon over natten, og etter ctg, ul, blodprøver har de funnet ut at de skal sette igang i morgentidlig:) JM sjekket også om jeg var moden, noe jeg ikke var:/ Spent på hvor lang fødsel jeg har fremfor meg siden jeg ikke er moden fra før! Noen som har erfaring? Er andregangs:)

Ingen erfaring desverre :-( men masse lykke til:-) Jeg tror vi skal føde på samme plass.... setter veldig pris på om du kunne fortelle meg om hvordan jordmødrene er der du er nå. Er på kontroll på fødestua oghar derfor ikke vvært på sykehuset. Men gjerne på skjult forum;-)

Reiste til sykehuset i dag.. Fødestuen (der jeg skulle føde) mistenkte svangerskapsforgiftning og jeg ble henvist til sykehuset.. Jeg ble lagt inn til observasjon over natten, og etter ctg, ul, blodprøver har de funnet ut at de skal sette igang i morgentidlig:) JM sjekket også om jeg var moden, noe jeg ikke var:/ Spent på hvor lang fødsel jeg har fremfor meg siden jeg ikke er moden fra før! Noen som har erfaring? Er andregangs:)
Sniker fra april :) Min igangsettelse tok lang tid, da jeg ikke var moden i det hele tatt. Det ble en lang og slitsom prosess. Endte med ballongkateter for 2 gang og til slutt tok de vannet. I mellom der fikk jeg mange modningspiller og gele uten effekt. Poenget mitt er egentlig at du må forberede deg på at det kan hale ut. Siden ungen din MÅ ut kjører de nok hardere på for å få deg igang enn de gjorde med meg. Det andre jeg vil fram til er at når jeg klagde og var lei, fordi "alle de med svangerskapsforgiftning som blir satt igang i type uke 34-35 føder jo så fort" fortalte de at kroppen deres gjerne er mer klar selv om de ikke er modne, det fordi kroppen reagerer på at noe er galt og vil få ingen ut ungen for å overleve (i den mindre alvorlige forstanden av ordet) :) I tillegg går det ofte fortere når man er andregangs og de kan også ta vannet tidligere enn på førstegangsfødende, da kroppen har vært gjennom det før og derfor "vet hva den skal gjøre" :)

Ble langt dette, men håper det var til noe hjelp :) Masse lykke til :D

Takk alle sammen:) Ser ut som modningen begynner litt selv etter at hun sjekket åpning;) har hatt murringer foran og bak siden 4 tiden, og blod i utflod:) De sa det kunne være at det begynte å åpne seg:)

Lykke til☺

Masse lykke til :)

Lykke til! Har det skjedd noe mer i natt?

Spennende!

Ble satt i gang begge gangene pga det samme, raske fødsler, hadde nok med en vaginal kapsel begge gangene..

De sier der er en fordel når en har dette, da kroppen ønsker å støte fra seg årsaken til symptomene, spiller liksom litt på lag..

Lykke til!

Lykke til!! Jeg fikk også nr 2 og vannet gikk uten at noe mer skjedde. Fikk modningspille kl 14 dagen etter, så en kl 18 og 22.30 var han ute så det MÅ ikke ta lang tid. :-)

Sniker fra April!

Jeg ble satt i gang med ballongkateter (heller ikke moden i det hele tatt), andre dagen fikk jeg gelé og tredje dagen tok di vannet, og ca 20 timer etter det kom prinsen med ks.
Så man kan beregne goooood tid! Noen er heldige og det kan gå fort, men jm sa til meg at det er mer vanlig at det tar tid..

Så masse lykke til :-)

Back
Topp