Igangsettelse

BabyPiip

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hei

Jeg skal settes i gang i uke 37 pga sykdom hos meg (er 34+1 nå). Liker svært dårlig at det ikke blir naturlig og lurer samtidig på hvir jeg skal hente energien fra siden jeg føler meg så dårlig. Noen som har vært gjennom noe liknende og kan berolige meg litt?

Nei, dessverre..
Men jeg kan si såpass at man gjerne får noen uante urkrefter under fødsel - og det uavhengig av igangsettelse eller naturlig..
Du vil bli godt ivaretatt på sykehuset, der har de erfart det meste.
Masse lykke til når tiden er inne!

Tvi tvi, en vennine er igangsatt alle tre gangene sine. Hun fikk god oppfølging på sykehuset.
Du kan prøve å få energi ved å lade batteriene dine skikkelig- hvile- spise sunn mat (lettere nå som jula er over), hvis du orker å besøke noen kan du jo gjøre det, du vil få type styrkedrikk på sykehuset - jeg fikk xl1 da min fødsel dro seg ut (evt ta med i sykehusbaggen og litt nøtter/sjokolade)... Og urkreftene skal man ikke tulle med- de kommer! Og en god jordmor som tar styringen hvis du skulle miste fokus :)
Det går nok bra!

Min erfaring med igangsetting er at det drar ut tiden... Alt skjer langsomt. Også når man får drypp blir riene sterke og hyppige. Men krefter får du, det er garantert :)

Takk for svar jenter! Jeg får håpe på urkreftene da. Og bruke litt tid på å skrive et ønskebrev kanskje...

Min erfaring med igangsetting er at det drar ut tiden... Alt skjer langsomt. Også når man får drypp blir riene sterke og hyppige. Men krefter får du, det er garantert :)

Hurra for krefter! Det er det som bekymrer meg mest .... Men er det slik som noen sier at man ikke får noen pauser i mellom riene etter dryppet er satt?

Kreftene kommer, tro meg:-) ble ikke satt igang selv men hadde eb heftig styrtfødsel hvor jeg kom inn på føden med full åpning og 43 min senere var han ute. Hadde 3-4 pressrier på 10 min. Føltes som konstante rier

Hurra for krefter! Det er det som bekymrer meg mest .... Men er det slik som noen sier at man ikke får noen pauser i mellom riene etter dryppet er satt?
Veldig korte pauser, syntes jeg ihvertfall.

Eg er i samme situasjon. Igangsetting 37+5 pga sykdom, er 36+1 i dag så nærme seg men er utrolig sliten

Veldig nærme til deg da! Huff, det er ikke lett når man føler energien er borte. Orker knapt å dusje om dagen liksom. Meeeen det er mange som har klart det før oss!!!
Eg dysjer nok mer sjelden nå en til vanlig, trøtt og sliten er eg og. Men eg utnytter tiden eg er god på til og gjør hva eg må:) men er blitt bedre nå en for ei uke siden liksom :)

Veldig korte pauser mellom riene, men de er super effektive til gjengjeld :)

Back
Topp