Igangsatt fødsel

Første gang (11 år siden) startet de med stikkpiller dagen før fødselen, de forberedte meg på at det kom til å ta flere døgn før fødselen var et faktum. Dagen etter tok de vannet og det ble full fres, 2 timer og 22 minutter etterpå var fødselen overstått.

Andre gang (3 uker siden) ballong satt inn dagen før fødsel, da den falt ut ble vannet tatt men ingenting skjedde. Det ble bestemt at kroppen skulle jobbe selv, så det ble ikke satt riedrypp (heldigvis). Vi fikk et rom og det ble antatt at det ikke ble fødsel denne dagen. Plutselig startet riene og ca 50 minutter etterpå var fødselen overstått.

Kroppen min var helt umoden ved igangsetting begge gangene og jeg kjente ingenting til «forarbeidet» med hverken stikkpillene eller ballongen. Så det var kjappe og greie fødsler etter riene kom begge gangene:)

Åå dette høres jo perfekt ut ❤️

Veldig fine fødsler, kan ikke klage❤️
Men jeg må si at den siste var intens altså, 50 minutter fra start til slutt var sinnssykt raskt. Men veldig greit når det var overstått da:)

Skjønner godt at det var intenst ja! Jeg er klassisk skippertak person, så vil gjerne ha det litt ekstra intenst og fort overstått enn at det tar fryktelig langt tid..

Skulle inn til planlagt igangsetting med nr 1, og møtte kl 08. Da de skulle sjekke før modningspille ble gitt, hadde jeg overraskende 8cm åpning. De satte meg likevel på «drypp», siden jeg ikke kjente åpningsrier. Baby var ute etter ca 1 time. I ettertid var dette en mer intens fødsel enn den jeg hadde uten medikamenter :angelic:

Tok vell son 7 timer her fra de faktisk begynte å gjøre noe. Var flere timer venting på å komme til fødestue og oppstart

Skjønner godt at det var intenst ja! Jeg er klassisk skippertak person, så vil gjerne ha det litt ekstra intenst og fort overstått enn at det tar fryktelig langt tid..

Antar du har født nå :p Hvordan gikk fødselen?

Antar du har født nå :p Hvordan gikk fødselen?

Korrekt! Fødte før jul ❤️
Fødselen var faktisk den beste av alle 3! Veldig fornøyd :) Hun ble født 3 timer etter at de tok vannet, men jeg hadde ikke smerter før jeg var i aktiv fødsel. Den aktive fødselen tok tre kvarter :) 2 minutt med pressrier, det er de to minuttene som føltes som en hel evighet for da var det ordentlig vondt :P

Korrekt! Fødte før jul ❤️
Fødselen var faktisk den beste av alle 3! Veldig fornøyd :) Hun ble født 3 timer etter at de tok vannet, men jeg hadde ikke smerter før jeg var i aktiv fødsel. Den aktive fødselen tok tre kvarter :) 2 minutt med pressrier, det er de to minuttene som føltes som en hel evighet for da var det ordentlig vondt :p

Så bra :D og gratulerer ❤️
Skal ha igangsatt fødsel igjen i mars, og håper innmari på noe helt annet enn 18 timer aktiv fødsel hvertfall :hilarious:

Så bra :D og gratulerer ❤️
Skal ha igangsatt fødsel igjen i mars, og håper innmari på noe helt annet enn 18 timer aktiv fødsel hvertfall :hilarious:

Takk ❤️
Å hjelp! Krysser fingrene for at det går litt fortere :hilarious:

Back
Topp