Igangsatt fødsel

Var på samtale sist uke og settes i gang torsdag. De tok ultralyd, blodtrykk, urin og snakket endel om hva som skulle skje og hva som kunne skje. Hun jeg hadde var vanvittig negativ og var litt sånn "Det kommer til å strekke seg over 3 dager og ender i ks eller tang/vakuum". Fikk helt panikk og avlyste igangsetting da men har nå snakket med to andre jordmødre som sier at det KAN skje men at det også kan bli en rask og fin fødsel ;) Så fikk ny time og gleder meg nå til å endelig bli ferdig. Jeg har over 2cm åpning så slipper ballong da. Blir satt rett på tabletter. :) Lykke til

Tok UL og ctg. Måtte grine meg inn til lege.
Som han sa så spilte ikke noen rolle hva jeg følte nå, men på fredag spiller det litt rolle og de vil ta hensyn til mine bekymringer da. Sååeeeh... Håper hu kommer før fredag.
Lykke til til deg også, Sørlandsjente85

Tok UL og ctg. Måtte grine meg inn til lege.
Som han sa så spilte ikke noen rolle hva jeg følte nå, men på fredag spiller det litt rolle og de vil ta hensyn til mine bekymringer da. Sååeeeh... Håper hu kommer før fredag.
Lykke til til deg også, Sørlandsjente85
Pga overtid du vurderes eller?
Ble satt i gang med første da vannet gikk uten at det ble ordentlige rier innen to døgn:) så hadde ikke et valg, men hadde en veldig positiv opplevelse med selve igangsettingen:)
Var innom et par ganger for ctg etter vannavgang.

Sniker litt
Jeg ble satt i gang 10 dager før termin pga vannavgang og ingen rier innen 24 timer.
Fikk piller for å sette i gang kl 9. Fikk beskjed om at siden jeg var førstegangs kunne det ta 3 dager.
Men kl 14 startet riene, og kl 17 var han ute. Gikk kjempe greit. Veldig intenst, men var ikke noe jeg ikke ville gjort igjen de tar godt vare på deg

Ble også satt i gang på overtid med piller, hadde en rask drømmefødsel (2 og 45 min tok det).

Jeg ble igangsatt denne gangen! Hadde allerede 3 cm åpning så hos meg tok de vannet ca kl 13, da det ikke var kommet noen skikkelige rier til kl 17 ble jeg satt på drypp. Kl 19 var åpningen 4 cm og jeg mistet litt mot og tenkte dette kom til å drøye veldig... Men kl 20 var vi på 8 cm og kl 20:51 var lillebror kommet til verden!
Alt i alt en fin opplevelse hvor jeg følte meg godt ivaretatt :-)
Ønsker deg lykke til!

Pga overtid du vurderes eller?
Ble satt i gang med første da vannet gikk uten at det ble ordentlige rier innen to døgn:) så hadde ikke et valg, men hadde en veldig positiv opplevelse med selve igangsettingen:)
Var innom et par ganger for ctg etter vannavgang.
Ja, vurderes pga overtid. Håper hu er effektiv og kommer av seg selv i mårra!
Godt å høre at det går an å ha en god fødsel selv om man bli igangsatt. Føler jordmødre og lege jeg snakket med dømte fødsel til å bli et sant helvette som kom til å endte med hastesnitt om valget ble å sette igang. Ikke særlig betryggende

Ja, vurderes pga overtid. Håper hu er effektiv og kommer av seg selv i mårra!
Godt å høre at det går an å ha en god fødsel selv om man bli igangsatt. Føler jordmødre og lege jeg snakket med dømte fødsel til å bli et sant helvette som kom til å endte med hastesnitt om valget ble å sette igang. Ikke særlig betryggende
Ja jeg må si det var fantastisk! Så det kan bli helt motsatt av det de sier:) greit nok at man ikke skal ha for høye forventninger men skjønner ikke vitsen med at de skulle dra det så ned:( ikke som det er din feil heller, at du kan få det til å sette i gang hvis de skremmer deg. Hjelpes:) Lykke til:)

Skal inn på Sykehuset for å vurdere igangsetting. Noen som har erfaring med dette?

Sniker fra november :-) Jeg har blitt igangsatt tre ganger, en pga overtid, en pga alvorlig svangerskapsforgiftning og den tredje gangen fordi jeg ønsket det. Har bare god erfaring med det :-) Selvfølgelig er det forskjellig fra person til person men det er hvertfall min erfaring. Har fått igangsatt fødslene med drypp og tabletter på første, tabletter og ballong på andre og ballong tabletter og at de tok vannet på den tredje :-) Lykke til :-) Håper din opplevelse blir fin :-)

Gratulerer så mye, Jordnærlykke! :D

Back
Topp