Idioti

Prikk11

Gift med forumet
Jeg kjenner det koker over for meg[:@]

Svigers har begynt å sette minstejenta (1 år og 4 mnd) framovervendt i bilen sin uten å spørre oss først. "Hun smiler jo hele turen!".[8|]

Har tatt det opp med sambo og bedt han snu setet ASAP, men han gidder ikke krangle med foreldrene sine. Fint det, at mitt barn kan dø fordi han ikke gidder å ta dette på alvor. Svigermor klager over så dårlig plass til fotene, så nå er jeg herved på utkikk etter et nytt bakovervendt sete som tar lite plass, noen forslag? Vurderer Britax Two Way Elite.

Da skal jeg faen meg kjøpe og montere det selv, og vil de ikke ha det, så kan de bare glemme å hente ungene mer!

Edit: Må bare si at jeg er super takknemlig for å ha de så nærme og at de engasjerer seg i ungenes liv, men de må vel respektere foreldrenes valg?

Dårlig plass til føttene? På en ettåring? [8|]
Det må være det tynneste argumentet ever.. Britax TWE er et bra sete som ikke tar mye plass, ja.

ORIGINAL: Kittekat

Det må være det tynneste argumentet ever.. Britax TWE er et bra sete som ikke tar mye plass, ja.

Til hennes føtter. Tynt argument uansett[:-]

ORIGINAL: bixx

Er det svigermor som har dårlig plass til beina? I så fall kan hun jo bare sette seg bak da.
Men regner med det ikke er store avstander de kjører, så da burde sikkerheten til barnebarnet komme foran at hun blir stiv i bena.

Og dårlig av mannen din å ikke ta dette med foreldrene sine. Kan du ikke vise mannen din og svigerforeldrene dine de videoene til Trygg Trafikk?

Mine svigerforeldre har aldri fått hente mine barn noen steder på grunn av nettopp dette. Litt mer upraktisk, naturligvis, men mye mer sikkert!

ORIGINAL: Vestlandstaus

Er det svigermor som har dårlig plass til beina? I så fall kan hun jo bare sette seg bak da.
Men regner med det ikke er store avstander de kjører, så da burde sikkerheten til barnebarnet komme foran at hun blir stiv i bena.

Og dårlig av mannen din å ikke ta dette med foreldrene sine. Kan du ikke vise mannen din og svigerforeldrene dine de videoene til Trygg Trafikk?

Ja, er hun som har dårlig plass. Nå til sommeren skal de ha henne med på en "langtur" også.

Det er egentlig mest sambo jeg er sint på, for jeg mener det er hans ansvar og ta dette med foreldrene sine. Sånn som jeg må ta det med mine foreldre hvis det er noe. Har vist mannen masse linker/videoer, og han skjønner jo greia, men virker virkelig ikke som han tar det så tungt?! Har snakket med svigerforeldrene mine om dette før, men de bare blåser det vekk hver gang. Jeg vil jo ikke være den sure svigerdatteren, men ser ut som jeg må stå på mitt denne gangen.

TWE er et supert sete du kan ha leeenge!
Min treåring sitter kjempebra i setet.
Jeg har litt trang bil da, men det funker fint det setet altså.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Mine svigerforeldre har aldri fått hente mine barn noen steder på grunn av nettopp dette. Litt mer upraktisk, naturligvis, men mye mer sikkert!

Jeg håper jo de gir seg når de skjønner hvor viktig det er for meg. Det er jo ikke fordi jeg vil gjøre ting vanskelig for dem, men fordi jeg vil at datteren min skal ha det så trygt som mulig på alle måter.

ORIGINAL: Tøsa^^

TWE er et supert sete du kan ha leeenge!
Min treåring sitter kjempebra i setet.
Jeg har litt trang bil da, men det funker fint det setet altså.

Godt å høre! Da tror jeg jeg skal kjøpe det. Synes bare det ser så stort ut?

Det er noe med å velge sine kamper, men dette er en av de kampene man absolutt bør ta.

Skulle ønske det snart ble påbudt å kjøre med 1-åringer bakovervendt.

ORIGINAL: gull nr2*2011

Vi har gjort det klart at besteforeldrene må ha sete riktig i bilen , ellers får de ikke ha snuppa med seg i bilen!

*liker* [:D]

ORIGINAL: Inmari

Det er noe med å velge sine kamper, men dette er en av de kampene man absolutt bør ta.

Skulle ønske det snart ble påbudt å kjøre med 1-åringer bakovervendt.

Ja, det er ikke mye jeg krangler på. Er vel eneste denne saken som betyr noe for meg. I og med at storebror ble snudd alt for tidlig har dette alltid vært et sårt tema for meg. Skulle bare ønske samboern så det på samme viset.

De hadde ikke fått lov å ha datteren min i bil om de hadde gjort det. Enkelt og greit. Akkurat dette her må man ikke være redd for å konfrontere dem og redd for hva de sier og føler. For dette gjelder faktisk livet til ungen din.

Vi bytter bare biler vi når svigers har jentungen [;)]

ORIGINAL: Labambie

De hadde ikke fått lov å ha datteren min i bil om de hadde gjort det. Enkelt og greit. Akkurat dette her må man ikke være redd for å konfrontere dem og redd for hva de sier og føler. For dette gjelder faktisk livet til ungen din.

Hadde aldri kommet til å tilgitt meg selv om noe hadde skjedd med henne, hadde sikkert aldri tilgitt sambo/svigers heller.

Blir så irritert av det der, altså!! [:@] Mamma har forresten two way elite i sin bil, og den tar veldig liten plass.

ORIGINAL: rodstilk

Blir så irritert av det der, altså!! [:@] Mamma har forresten two way elite i sin bil, og den tar veldig liten plass.

Mhm, det er så frustrerende!![:@] Føler det er meg mot resten!  Skal kjøpe two way elite, men da blir de sikkert fornærma for det også.. [:-]

Skjønner veldig godt at du blir irritert![:@]
Jeg hadde IKKE godtatt det![>:]

ORIGINAL: rodstilk

Mhm, det er så frustrerende!![:@] Føler det er meg mot resten!  Skal kjøpe two way elite, men da blir de sikkert fornærma for det også.. [:-]

Too bad. [>:]

Back
Topp