Ideell aldersforskjell på barna?

Storesøster er fødd i slutten av januar, syns det var ypperlig (untatt bhg då..), gjekk mot lysare tider, og fekk permisjon heile sommaren :)
ja.... sparer ferien :) nå må man jo ta ut ferien med en gang om man ikke vil begynne å arbeide i juli :( synd sånn sett. klart, greit med barnehage da :)
 
Her er aldersforskjellen 4,5 år. De har utrolig mye glede av hverandre og god aldersforskjell for oss voksne, men dette vil jo også variere utifra personligheten til barna også, en i familien mener det er altfor stort aldersforskjell siden det har hvert tøft for dem med 4 år imellom. Så vil tro det er fordeler og ulemper med alt men personligheten som blir avgjørende for opplevelsen [emoji4]

Det jevner seg ut med alderen det, hvis personlighetene passer saman :)
Ja, det er 4 år mellom meg og min bror, han avgudet meg når jeg kom, men når jeg var ca 4 begynte kranglingen mellom oss som varte til jeg ble kanskje 9-10 år. Deretter kom en periode der vi ikke brydde oss så mye om hverandre, helt til jeg var 14-15 og ville henge med hans kompiser igjen ;)
Nå er vi gode venner og det hadde definitivt ikke spillet noen rolle om det var 1 eller 5 år mellom oss :)
 
Nettopp det, jeg og min bror har 2 år imellom oss og vi har aldri hvert spesielt til kompiser [emoji13]
Personligheten er viktigst tror jeg [emoji4]
Og eg er 5 og 9 år yngre enn mine brødre. Han i midten og familiane våre har reist på ferie i lag i dei siste 3 åra, og kjem nok til å fortsette med det :) koselig med camping. Han eldste og madammen har me og litt med å gjere, middagsbesøk, type tapaskveld og vinkveld. Så alderen speler mindre og mindre rolle :)
 
Jeg tenker 2-3 år.. men vi får se ;)
 
Har alltid tenkt 2-3 år er perfekt i mellom, fordi det er 2,5 år mellom meg og søsteren min. Vanskelig å planlegge akkurat da, men håper på å få til noe rundt det :)
 
Er nok ikke noen fasit nei, er to år mellom meg og lillebror, alltid villet ha det mellom egne barn..Er allerede verpesjuk igjen....:-o har også lyst på vårbarn... I og med at det går som en drøm med poden, så er det mulig vi kan prøve igjen til sommeren... Men ting kan jo fort snu, og må få litt orden på kroppen før jeg skal føre et nytt barn til verden... Amming gjorde ikke mor i dette huset noe slankere... :p makan til søthunger..!
 
Ser ikke for meg å ha et barn til atm,storkoser meg med snuppa vår men kansje om 2-3år... vil at mini skal være bleie fri egentlig før neste mann kommer,og i tillegg være 'stor nok' til å forstå at hun blir storesøster&være mer selvstendig :)

Ønsker ikke tette barn. Så ja 2-3 år imellom, ivertfall :)
 
hmmm.. det her spørsmålet fins det jo ikke rett eller feil på, alt spørs på hva man selv synes...
Jeg har alltid følt at jeg ikke vill ha tette barn i hvert fall, og nå ble det 3 ,5 år mellom hvilket føles helt perfekt. Storebror hadde akkurat blitt bleiefri, klartey å kle seg selv, går å gå ifra en stund om man trenger og kunne hjelpe meg med ting som å hente smokken eller speksa foran lillesøster så hun ble rolig :)
samtidig skjøbber jeg de som mener å ta bleiebarna med en gang for å bli ferdig med de, og at barna har så mye mer ut av hverandre når de vokser opp når de er jevnalderligne. Dog føler jeg på det at jeg ikke skulle orke å "ha en baby når jeg får en baby" :) da drøyer jeg heller ut bleieårene ;)
Veldig enig!
3 år mellom de 2 første, og 3. Mann kom 6 år etter der igjen.
Her har det aldri fristet å ha tette.

Men det er nok like mye fordeler og ulemper med begge deler;)
 
Veldig enig!
3 år mellom de 2 første, og 3. Mann kom 6 år etter der igjen.
Her har det aldri fristet å ha tette.

Men det er nok like mye fordeler og ulemper med begge deler;)
det er nok veldig sant :D
jeg tror og at de fleste er fornøyd med hvordan det ble til dem selve :D
 
Ble 4 år og 3 mnd i mellom våre barn.

Ikke noe vi valgte selv, men synes det fungerer veldig fint nå da :)
 
Tenkte å kjøre på med to tette, men vi får se. Var så dårlig i graviditeten, så det blir et slit å ha en liten en samtidig. Men det blir vel et slit uansett om man ikke venter 4-5 år, og da begynner jeg å bli for gammel.

Vil ikke satse på høstbaby en gang til om det kan unngås, mørke triste dager hjelper ikke på humøret i barseltiden. Heller februar og utover. Men det er vanskelig å planlegge, tar det vi får [emoji6]
 
2 til 3 år i forskjell synes jeg er topp. Da har du kanskje fått en ut av bleien samt han/hun har begynt å kunne klare litt selv.. og de får masse glede av senere med å være såpass tett i alder:)
 
Litt lyst å prøve på nr 2 når mini er 2-2,5 år. Men får se an hvordan livet ellers er da - jobb/hus osv. Ville ha to tette før, men kjenner at det ikke er et ønske lenger :p
 
Tenkte å kjøre på med to tette, men vi får se. Var så dårlig i graviditeten, så det blir et slit å ha en liten en samtidig. Men det blir vel et slit uansett om man ikke venter 4-5 år, og da begynner jeg å bli for gammel.

Vil ikke satse på høstbaby en gang til om det kan unngås, mørke triste dager hjelper ikke på humøret i barseltiden. Heller februar og utover. Men det er vanskelig å planlegge, tar det vi får [emoji6]

Enig ang høstbaby - vil helst unngå det selv. Var ekstra tungt med mørke dager. Ideelt å få baby rundt nå kanskje - mars eller april :)
 
Enig ang høstbaby - vil helst unngå det selv. Var ekstra tungt med mørke dager. Ideelt å få baby rundt nå kanskje - mars eller april :)
Enig i den! Var ekstra tungt å sitte inne i en tøff barseltid når det var mørkt og kaldt ute. Og så vanskelig å vite hvordan man skal kle så små babyer når det er minusgrader :/
 
Enig ang høstbaby - vil helst unngå det selv. Var ekstra tungt med mørke dager. Ideelt å få baby rundt nå kanskje - mars eller april :)

Jeg tenkte akkurat den tanken i går, nå hadde vært fint med nyfødt [emoji6] fint vær, lyse dager, og ikke alt for varmt så man må sitte inne [emoji6]
 
Enig i den! Var ekstra tungt å sitte inne i en tøff barseltid når det var mørkt og kaldt ute. Og så vanskelig å vite hvordan man skal kle så små babyer når det er minusgrader :/

Ja! Enig, var vanskelig med bekledning. Selv om jeg nå også blir usikker når det blir varmere :p vant til å pakke på masse klær og ull.
 
Jeg tenkte akkurat den tanken i går, nå hadde vært fint med nyfødt [emoji6] fint vær, lyse dager, og ikke alt for varmt så man må sitte inne [emoji6]

Ja, hadde vært perfekt nå! Dumt det ikke er så enkelt å time det ;)
 
Back
Topp