I morra...:p

Sugermama

Elsker forumet
E det min tur å dra til legen:p
Kjenne æ både glede og grue mæ! Blir fint å finne ut mer nøyaktig kor langt æ e på vei, å krysse fingran for at han vikarlegen henvise mæ til tidlig ul.

Kjenne æ må få en liten betryggelse på at lille nurk har det bra, selvom æ ikke finnes dårlig og har fryktelig lite symptoma:p

Mange som har vært hos legen?:)

Jeg hadde legetime 6+1, men det ble ikke gjort så mye da. Jeg fikk mer kvalmestillende og så satte vi opp ny time ca uke 12 :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Var hos legen for en uke siden, 8+4, og tok da blodprøver. Hun kjente på livmor og mente alt så bra ut. Må dessverre vente på ul til rundt uke 18. Håper det går fort :)
Men var greit å få bekreftet graviditeten siden jeg absolutt ikke føler meg gravid :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Åi! Har ikke bynt å tenkts på lege enda jeg;) 7 uker og 4 dager i dag håper legetimen din gikk bra! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Håper legetimen gikk fint. Jeg har vært på tidlig ul hos privat Gyn uke 6+4, og skal til legen på fredag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal til lege i morgen! Er 6+5, har allerede vært på tidlig ul og sett hjertelyd, så jeg er veldig rolig:)

Jeg har første legetime på mandag som kommer. Har bestilt ul i uke 13 hos en spesialist. Vil sjekke at alt er som det skal før vi sier det til foreldrene våre og barna våre:) Men uke 13 er leeenge til:(

Er det vanlig å ta blodprøver uke 8? Huff, jeg hater nåler… Så gruer meg egentlig veldig…

Jeg har første legetime på mandag som kommer. Har bestilt ul i uke 13 hos en spesialist. Vil sjekke at alt er som det skal før vi sier det til foreldrene våre og barna våre:) Men uke 13 er leeenge til:(

Er det vanlig å ta blodprøver uke 8? Huff, jeg hater nåler… Så gruer meg egentlig veldig…

Vet ikke hvor vanlig det er, men 1. Svangerskapskontroll legges som regel mellom uke 8 og 12, og det er vel på den man tar blodprøver :)

Skal tilbake en gang til bare for å sjekke at alt ser bra ut da, siden det blir lenge til uke 18 og oul.
og får med meg ferdig utfylt helsekort da.

Liker du ikke nåler, så prøv og se en annen vei eller lukl øynene. Det er fort gjort ;)

Vet ikke hva du har prøvt når det kommer til nåleskrekken men etter å ha hatt og til dels har nåleskrekk selv enda(bare når de skal inn i meg selv vell og merke) så har jeg fått prøvt ut en del ting for å "lette" skrekken. En ting som har vært veldig godt for meg er å få ligge når de stikker meg og det er ikke fordi jeg besvimer for det har jeg aldri gjort men føler det roer ned kroppen litt mer. Kanskje spør om du kan få ligge? :)

Jeg tok blodprøvene da jeg var hos lege ca 4 uker på vei. Når det gjelder sprøyteskrekk, så er vi i samme båt.. Og jeg har tatt MASSE blodprøver opp gjennom årene uten at det blir bedre. Det som funker for meg er at de bruker butterfly. Det er en supersmal nål som ligner på de som bruker når man får intravenøst. Fra nålen går det en slange som glassene settes på. Det gjør at du ikke får det "nøkket" som blir med vanlige nåler når de skal bytte glass:) Så prøv å be om at de bruker butterfly på deg når du skal ta blodprøver.
e499b06d-52de-4db9-ae1f-969f75fe81fe

Mange gode svar:) har hatt skrekken etter en betent negl da jeg var liten og ble holdt fast av 2 voksne leger mens de satt flere bedøvelser og til slutt trakk neglen uten at bedøvelsen fungerte. Forrige svangerskap ventet jeg til uke 28 med blodprøver. Lurte meg unna hele tiden. Til slutt fikk jeg ta den på meg selv. Men i ettertid har jeg blitt litt tøffere. Klart å gi fra meg kontrollen etter litt om og men. Men klarer ikke se vekk. Da mister jeg all kontroll. Men klarer det nå, bare gruer meg veldig..

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Hvordan gikk det? :)

Hvis du spør mæ, så gikk det no bra trur æ:p
Har tydeligvis UVI og lavt blodtrykk, ellers vet æ ikke:) blir sendt på tidlig ul for å finne ut kor langt æ e på vei. Sia vi e litt usikker på termin og når æ egentlig blei gravid:)

Back
Topp