I det kreative hjørnet!

Lillegull*2

Glad i forumet
Tenkte at vi kunne ha en inspirasjonstråd her med bilde av ting vi har laget selv?
Kanskje andre får litt inspirasjon også :)

Både babyting og andre ting tenker jeg :)

I går sydde jeg meg en gravidpute som kan brukes som amepute når den tid kommer :)

DSC_0300 (728x1024).jpg
Fant en enkel oppskrift i en blogg. Ganske fornøyd, men skulle nok laget den lange armen litt tykkere..
Med utgangspunkt i "Dreamgenii Sovepute" fra Bambina, som koster 800 kr, så har jeg spart masse penger! Og tid har jeg nok av :)
Selve stoffet betalte jeg vel ca 35 kr for på Ikea, også har jeg innholdet av to-tre puter fra Ikea (9 kr pr stk).

I går var jeg innom Jysk og så at de hadde tilbud på stolputer til regulerbare utestoler. Der fikk jeg øye på en med en nakkepute på, og fikk innmari lyst på en slik en! "problemet" var bare at den var dobbelt så dyr som de andre putene, som gjerne var like gode å sitte på.
Det endte med at jeg gikk hjem og begynte å lage selv :)
nakkeputer.jpg
Et putetrekk ble klipt opp i to like stykker, sydd litt om, og puttet inn med innhold fra billige Ikea-puter. Fiks ferdig etter kort stund. Noen kroner spart der :)

Så flink og kreativ du er :) Denne gangen har jeg knapt laget noe, begynt på et babyteppe, men dagene forsvinner i barn, mann, jobb og hjem her... Kanskje jeg får gjort litt mer i permisjonstida :P

Den gravideputen så kjekk ut! :)
Den er kjempeherlig!
Har en jeg har kjøpt også, med sånne kuler inni, men den bråker så fælt på natta :p

Så flink og kreativ du er :) Denne gangen har jeg knapt laget noe, begynt på et babyteppe, men dagene forsvinner i barn, mann, jobb og hjem her... Kanskje jeg får gjort litt mer i permisjonstida :p
Takk :)
Har jo strikket to babytepper til vogn/ vugge også, men har ikke tatt bilde av de..
Det er jo også en ting som er ganske enkelt, har bare stikket frem og tilbake.

Jeg går sykemeldt, så må jo prøve å få dagene til å gå :) Du får nok spiriten over deg med tiden du også ;)

Noen som har vært kreative i det siste?
Vet mange har heklet og strikket og sydd i det siste. Jeg vil gjerne se og beundre deres verk :)

Heklet matchende luer, mor og barn 2-3 år tenker jeg. Holder på med en til far også, får se om det blir noe av det eller om det blir julegave til venninne i stedet :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1380886793535.jpg
    1380886793535.jpg
    47,6 KB · Visninger: 99
  • 1380886831236.jpg
    1380886831236.jpg
    46,7 KB · Visninger: 101
Strikker litt jeg. Har sendt avgårde en dåpskjole som svigermor skal gjøre ferdig for meg. Nå har jeg begynt på en mariusdress til lillemann i magen. Går fort når man først starter og tid er noe jeg har nok av nå. Helt til han plutselig kommer, hehe.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sydd babynest..
1380906029398.jpg
Og ammepute..
1380906082973.jpg

På "mobben"

Herregud så flinke dere er jenter!!:hello2:D
Jeg klarer ikke brette et papirfly engang:P

Back
Topp