Hysteroskopi

Jeg hadde hysteroskopi den 5. dagen i syklusen. Jeg blødde ingenting etterpå. Jeg så at det var litt farge på vannet som ble tappet ut, men det kan være pga. litt scratching, eller rester fra mens som nettopp hadde vært, jeg vet ikke.

Jeg ville ringt til klinikken og spurt. Tror ikke det er vanlig å blø, men med tanke på at du har hatt rester etter MA, er det sikkert litt mer komplekst. Kan det ev. være at det er mensen, mtp. at syklusen sikkert ikke er helt i rute enda? Og, kan el-test ha slått ut på bittelitt hcg, pga at det fortsatt har vært litt rester? Tenker bare høyt her nå.

Sender deg en god klem. <3
Takk for svar Fiiol! Jeg kjente eggløsning godt på lørdag, og hadde positiv test lørdag med negativ test søndag igjen. Templer ikke så kan ikke være 100% bastant, men mener sikkert at jeg har hatt eggløsning. Jeg blødde en god del under hysteroskopien også, utstyret var helt dekt av rødt blod (de måtte bruke spekel osv). Blødde en god del samme dag, men så dabbet det av :blackeye: jeg har satt meg i tlfkø med st Olavs, men det er nok som du sier: krøll etter ma og rester. Gleder meg til at syklusen er på stell igjen :inpain:
 
Om du kan spise og drikke som vanlig skal du ikke ha narkose, så da er det bare å møte opp :) husk smertestillende, 1 g paracet og 800 mg ibux! Skal du i dag? Lykke til!

Ja! jeg pleier vanligvis ha mye smerter ved gynekologiske undersøkelser, så dette blir spennende med kun paracet og ibux
 
Ja! jeg pleier vanligvis ha mye smerter ved gynekologiske undersøkelser, så dette blir spennende med kun paracet og ibux
Krysser fingrene for at det går bra for deg Sjof!

Som sagt, for min del var det vondt, men helt håndterbart, så jeg hadde gjort det igjen uten stress! Bare vær flinkere enn meg til å ta de smertestillende i god tid. Jeg tok de først 20 min før:banghead:

Hvilken dag er det du skal inn?
 
Takk for svar Fiiol! Jeg kjente eggløsning godt på lørdag, og hadde positiv test lørdag med negativ test søndag igjen. Templer ikke så kan ikke være 100% bastant, men mener sikkert at jeg har hatt eggløsning. Jeg blødde en god del under hysteroskopien også, utstyret var helt dekt av rødt blod (de måtte bruke spekel osv). Blødde en god del samme dag, men så dabbet det av :blackeye: jeg har satt meg i tlfkø med st Olavs, men det er nok som du sier: krøll etter ma og rester. Gleder meg til at syklusen er på stell igjen :inpain:

Jeg hadde en vannscanning en gang der de ikke kom til før etter mye om og men, mener å huske at de sa livmorhalsen var bakoverbøyd. Det var en helt forferdelig opplevelse. Fikk lokalbedøvelse og blødde en god del, men det sluttet å blø gradvis etter kort tid, og det begynte ikke å blø mer senere, slik som med deg. Vil tro MA og det at de har gjort en slags utskraping (?) kan ha betydning, men det er jo greit å utelukke at det ikke er noe annet! Hvis du ikke kom gjennom på telefon, håper jeg at du får snakket med dem neste gang du prøver. Jeg ville ikke gitt meg før jeg fikk svar, selv om jeg kan tenke meg det er slitsomt med telefonkø :(

Håper syklusen er i rute snart! :Heartred
 
Krysser fingrene for at det går bra for deg Sjof!

Som sagt, for min del var det vondt, men helt håndterbart, så jeg hadde gjort det igjen uten stress! Bare vær flinkere enn meg til å ta de smertestillende i god tid. Jeg tok de først 20 min før:banghead:

Hvilken dag er det du skal inn?


Glemte å svare jeg ❤️

Hysterskopi var forrige uke. Det gjøre forferdelig vondt. Blødd i en uke nå, men i dag kom mensen så jeg håper jeg slipper flere blødninger når den er ferdig.

De sa alt så fint ut! Jeg håpte på innsett i August, men de sa jeg ikke kunne starte stimlueringen i Juli uten at de hadde svar, og de trodde ikke svaret ville komme i Juni.

Ny plan er 6mg progynova og estradotplaster. Forventet en økning på progynova også jeg. Hva er din erfaring med den kombinasjonen?
 
Glemte å svare jeg ❤️

Hysterskopi var forrige uke. Det gjøre forferdelig vondt. Blødd i en uke nå, men i dag kom mensen så jeg håper jeg slipper flere blødninger når den er ferdig.

De sa alt så fint ut! Jeg håpte på innsett i August, men de sa jeg ikke kunne starte stimlueringen i Juli uten at de hadde svar, og de trodde ikke svaret ville komme i Juni.

Ny plan er 6mg progynova og estradotplaster. Forventet en økning på progynova også jeg. Hva er din erfaring med den kombinasjonen?
Jeg ringte faktisk inn og spurte om jeg måtte vente eller om vi kunne begynne en syklus, men hvor jeg tar risikoen for avbrudd dersom det dukker opp noe på biopsien, og fikk faktisk lov til det. Så går jeg på akkurat det samme, 6mg progynova sammen med plaster. Det var det som funket den ene gangen jeg fikk innsett, så jeg håper det funker nå også!
 
Jeg ringte faktisk inn og spurte om jeg måtte vente eller om vi kunne begynne en syklus, men hvor jeg tar risikoen for avbrudd dersom det dukker opp noe på biopsien, og fikk faktisk lov til det. Så går jeg på akkurat det samme, 6mg progynova sammen med plaster. Det var det som funket den ene gangen jeg fikk innsett, så jeg håper det funker nå også!

så bra! Vet dere noe om når vi kan forvente å få svar? De ønsket ikke at jeg skulle begynne uten svarene, for jeg prøvde meg…
 
så bra! Vet dere noe om når vi kan forvente å få svar? De ønsket ikke at jeg skulle begynne uten svarene, for jeg prøvde meg…
Jeg fikk høre 2 uker av legen som utførte hysteroskopien, men når jeg snakket med sykepleier senere sa hun opp til 6 uker.
 
Snakket med de i dag, de sa det var litt rart at det ikke hadde kommet da de bruker å få svar innen 3-4 uker. Uten at det ble sagt noe mer enn det.
 
Snakket med de i dag, de sa det var litt rart at det ikke hadde kommet da de bruker å få svar innen 3-4 uker. Uten at det ble sagt noe mer enn det.
Jeg har heller ikke fått svar, og jeg hadde hysteroskopi i midten av mai. Veldig lang ventetid ja. Nå fikk jo jeg innsett uten å måtte vente på resultat, så da ble det heller ikke så viktig å få det raskt.
 
Vet om en som hadde innsett i mai, og fikk svar på 14 dager…. Merkelig dette.
 
Jeg har fremdeles ikke fått svar på biopsien min. Hvordan er det med dere andre som var inne på ca samme tid?
 
Jeg har fremdeles ikke fått svar på biopsien min. Hvordan er det med dere andre som var inne på ca samme tid?
Samme her, men nå har de jo ferie så regner med at svaret ikke blir meddelt før tidligst uke 30 eller 31.

Fikk derimot spørreskjema om hysteroskopien i går digitalt via helsenorge. Bra de gjør det digitalt, glemte helt å svare på den sist når det var via post.
 
Samme her, men nå har de jo ferie så regner med at svaret ikke blir meddelt før tidligst uke 30 eller 31.

Fikk derimot spørreskjema om hysteroskopien i går digitalt via helsenorge. Bra de gjør det digitalt, glemte helt å svare på den sist når det var via post.
Ja det fikk jeg også! Nå har jo jeg faktisk testet positivt, men kjenner jeg fremdeles er veldig nysgjerrig på den biopsien. Særlig siden jeg har noen småblødninger, så kjenner jeg ikke har helt trua på den livmorslimhinnen min.
 
13 juli ble det sendt brev med prøvesvar til meg. Sikkert derfor jeg samtidig fikk dette svarskjemaet på helenorge.
 
Back
Topp