Hysterisk? :|

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Siden uke 18 har jeg hatt mye kynnere og masse bevegelse hver dag/kveld/natt.
De siste to dagene har det vært helt stille. Tror kanskje (under tvil) at jeg har kjent babyen..
Og jeg har hatt 3 kynnere på 2 dager nå. Er det normalt at det svinger så mye og endrer seg så fort? Er 20+2 i dag.
Lurer på å ringe føden bare for å sjekke, men ble ofte avvist når det gjaldt slike ting i forrige svangerskap så jeg er redd for å bli det igjen.
Sist gang startet fødselen i uke 29/30, så alt var jo ikke A4 sist heller da..[emoji848]
Syns det er så tungt å ta den telefonen hvis det er helt normalt liksom for enkelte jordmødre på føden her får deg til å føle deg som en idiot..[emoji20]

Siden uke 18 har jeg hatt mye kynnere og masse bevegelse hver dag/kveld/natt.
De siste to dagene har det vært helt stille. Tror kanskje (under tvil) at jeg har kjent babyen..
Og jeg har hatt 3 kynnere på 2 dager nå. Er det normalt at det svinger så mye og endrer seg så fort? Er 20+2 i dag.
Lurer på å ringe føden bare for å sjekke, men ble ofte avvist når det gjaldt slike ting i forrige svangerskap så jeg er redd for å bli det igjen.
Sist gang startet fødselen i uke 29/30, så alt var jo ikke A4 sist heller da..[emoji848]
Syns det er så tungt å ta den telefonen hvis det er helt normalt liksom for enkelte jordmødre på føden her får deg til å føle deg som en idiot..[emoji20]
Ta heller en telefon for mye enn for lite hvis du føler for det❤️

Ta telefonen!!! Når du har opplevd det du har så er det bedre med en telefon for mye!
Hva sier magefølelsen?

Tro om det er lov å be om å få snakke med en annen jordmor på telefonen hvis jeg treffer på en av de som bare sier at sånn er det bare?[emoji20]
Skal du bare gjøre! Alltid lov å be om en second opinion.

Ta telefonen!!! Når du har opplevd det du har så er det bedre med en telefon for mye!
Hva sier magefølelsen?

Magefølelsen er i tvil, og hodet klarer ikke å tenke klart. Jeg hadde et utrolig ustabilt svangerskap sist med noen maserier som kom i uke 21/22 før de forsvant og dukket opp igjen i uke 29/30 da fødselen startet for første gang..

Jeg hadde masse kynnere også men nå er det bedre,20+0 imorgen. Babyen enn dag beveger mye andre dag ikke så mye. Vet ikke hva er normalt. Men siden du har opplevd det kanskje er bedre å ringe.

Alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Det er ikke så ofte man er gravid, og da har man ikke råd til å la være. Det er jobben deres å ta deg alvorlig :)

Magefølelsen er i tvil, og hodet klarer ikke å tenke klart. Jeg hadde et utrolig ustabilt svangerskap sist med noen maserier som kom i uke 21/22 før de forsvant og dukket opp igjen i uke 29/30 da fødselen startet for første gang..
Har du ringt nå?? Jeg hadde ringt jeg altså!

Syns det er så dumt at det har blitt sånn at man ikke skal tørre å ringe om man er bekymret.. Nei, det er ikke mye de kan gjøre før uke 23/24 men de kan hvertfall roe nervene! Håper virkelig du møter på noen som er på lag med deg. Uten gravide hadde se vært arbeidsløse! ♡

Håper du møtte forståelse med tanke på hva du har opplevd før, og som tok deg inn til kontroll så du i det minste kunne få ro i sjelen :)

Håper du fikk et beroligende svar fra jordmor ❤️

Det er vanlig å ikke kjenne liv hver dag før et godt stykke ut i svangerskapet.

Mangel på kynnere er ikke noe negativt så vidt jeg vet. Forresten kan magnesiumtilskudd gjøre at kynnerne blir færre og mildere. Er ikke noe mål i seg selv å ha kynnere. Jeg har ingen.

Back
Topp