Hysterisk?

Tweety

Mammalykke
Bare jeg som er redd for å skade babyen med å være rundt:
Hårspray, sterke rengjøringsmidler, maling, farging av hår etc.
Hva er trygt :s
Bruker dere hårprodukter og vasker badet med klor osv?

Jeg har gjort det med de 2 første og gjøre det nå. Bruker vaske hansker og tror at det skal gå bra.☺

Jeg tenker at ting som maling og farging av hår ikke er noe man MÅ drive med i disse 9 mnd?!
Men jeg rengjør hjemme og bruker stæsj i håret, ja :)

Maling er nok ikke det beste man omgås med, man kan jo iallefall bruke den sens malingen. Hårfarging er ikke farlig. Frisører blir jo gravide di også :-) Jeg har farga håret to ganger siden jeg ble gravid og bruker hårspray stort sett hver dag. Tenker ikke over det :-) tenker mer på det jeg spiser og løfter. Føler jeg ikke kan løfte noenting..

Har meldt meg ut av malingen i 9mnd, så mannen får ta det siste strøket i kjellerstua som vi manglet da jeg oppdaget at jeg var blitt gravid. Vasker gulv, do og vask (bruker hansker), men mannen tar seg av vasking av dusj siden det stinker mer enn det meste andre. Farger ikke håret, så det blir ikke noe problem, men bruker hårspray og hårskum. Men har det siste halve året begynt med koreansk kosmetikk, og har kuttet kosmetiske produkter med syre i etter at jeg ble gravid. Forbrukerrådet har en app man kan laste ned som heter "Hormonsjekk" der man kan sjekke om kremer og kosmetiske produkter man bruker har hormonforstyrrende stoffer i seg. Genialt. Anbefales :)

Jeg bruker hårspray og vasker doen med klor. Litt redd andre ting. Holder meg unna hårfarging og maling. Men en dag når jeg hentet eldste i barnehagen så drev di på ned maling inne på avd. Å da ble jeg livredd for om jeg gjor noe skade når jeg sto i garderoben. Men hva skulle jeg gjort ellers:s

Jeg bruker hårprodukter (ikke hver dag, men innimellom)
Har farget håret, og vasker badet jevnlig! Tror det går helt fint!

Jeg holder meg unna maling og passiv røyking. Farger ikke håret til vanlig, og gjør det ikke nå. Enkelte vaskemidler som jeg synes lukter veldig sterkt f.eks mr muscle holder jeg meg unna. Vanlig zalo, jif kjøkkenspray og baderomspray antar jeg er greit. Men nå er det mange mnd siden mannen min overtok husstellet fordi jeg er for dårlig til å gjøre det.

Jeg lever som jeg levde før jeg ble gravid. :-)
Eneste er at jeg har sluttet å røyke og drikke alkohol. :-)

Orker ikke sånn stress og mas at jeg ikke kan gjøre ditt og ikke datt :-)
Men det er opp til hvermansen så klart. :-)

Jeg bruker ikke stylingprodukter i håret, men brukte det også skjeldent før jeg ble gravid.

Rengjør som vanlig men er nøye med luftig.

Maling og hårfarging anbefales ikke å gjøre mens man er gravid, så holder meg helt unna denslags. Syns heller ikke det er noe stort offer for barnet mitt.

Jeg bruker ikke stylingprodukter i håret, men brukte det også skjeldent før jeg ble gravid.

Rengjør som vanlig men er nøye med luftig.

Maling og hårfarging anbefales ikke å gjøre mens man er gravid, så holder meg helt unna denslags. Syns heller ikke det er noe stort offer for barnet mitt.
Maling og hårfarging er trygt så lenge du ikke maler med oljebasert maling. Vannbasert er trygt. Farge håret er også helt greit, då lenge det er noe du ikke gjør hver uke :)

Maling og hårfarging er trygt så lenge du ikke maler med oljebasert maling. Vannbasert er trygt. Farge håret er også helt greit, då lenge det er noe du ikke gjør hver uke :)

Ja riktig! Vannbasert går bra :) Men helsedirektoratet anbefaler ikke overdreven hårfarging utifra et føre var prinsipp, da hårfarge inneholder stoffer som kam være skadelige (dog sjansen for at de tas opp gjennom håret er liten). Så går nok bare fint å farge håret noen ganger, men jeg syns ikke det er nødvendig for meg og ingen sak å avstå fra det.

Men skjønner at det er værre for de som er vannt til å gjøre det gjevnlig :rolleyes:

Jeg puster inn hårfarge 8 timer PR dag, 5 og 6 dager i uken. Har gjort det med de to første, og gjør det med Nr 3. Har det rent på kjøkken og bad, med både jif og klor .

Jeg puster inn hårfarge 8 timer PR dag, 5 og 6 dager i uken. Har gjort det med de to første, og gjør det med Nr 3. Har det rent på kjøkken og bad, med både jif og klor .

Man må jo leve også ;-)

Jeg lever som jeg levde før jeg ble gravid. :-)
Eneste er at jeg har sluttet å røyke og drikke alkohol. :-)

Orker ikke sånn stress og mas at jeg ikke kan gjøre ditt og ikke datt :-)
Men det er opp til hvermansen så klart. :-)
Me too! Dropper vinglasset lørdagskveldene og har sluttet med snus! Ellers er alt som normalt - godt det ikke bare er meg!

Nei, det der er jeg ikke redd for.

Men jeg dropper å pusse opp, male, drikke vin, snuse, spise spekeskinke, myke oster Osv Osv. :) Det "vanlige".

Man må jo leve også ;-)
Helt klart :) Selv om man blir så eksponert, er det ikke noen lege som syntes det er farlig nok til en sykemelding, så da tipper jeg at det er ganske ufarlig en gang i blandt ;)

Når det kommer til klor så er det mannen som er hysterisk, så han tar seg av den biten, men jeg vasker bad og slik som vanlig. Oppussing står jeg over, samme med maling og slik. Utover det lever jeg veldig normalt og holder meg for det meste unna av det gravide er anbefalt å holde sec unna (er bare gilde salami jeg har spist et par ganger).
Hårstylingsprodukter bruker jeg ikke. Ikke annet enn produkt som skåner håret før jeg føner og/eller bruker rettetang, men det skjer sjeldent :)

Back
Topp