hysteri

Kan vi ikke opprette en tråd som heter "BEKYMRINGER" ? Så kan vi ta opp våre bekymringer der :) Slipper vi mange ulike tråder nedover siden med "skummelt innhold" ;) Synes det er viktig å få lufte tankene samme hva det gjelder. Men man må også kunne forstå at det meste er vanlig og ikke minst svært individuelt :)
 
Kan vi ikke opprette en tråd som heter "BEKYMRINGER" ? Så kan vi ta opp våre bekymringer der :) Slipper vi mange ulike tråder nedover siden med "skummelt innhold" ;) Synes det er viktig å få lufte tankene samme hva det gjelder. Men man må også kunne forstå at det meste er vanlig og ikke minst svært individuelt :)

Topp ide!! Opprettet en tråd nå jeg. Helt enig med "skummelt innhold" men nå kan vi separere bekymringer fra andre, mer koselige innlegg :)
 
Jeg var en av de som var veldig bekymret i starten fordi jeg mistet sist, men nå orker jeg rett å slett ikke å bekymre meg før jeg eventuelt må det:p
Altså før det da eventuelt kommer en blødning eller at jeg får beskjed om noe på tul;)
Gleder meg heller, jeg ble veldig sliten av å bekymre meg å det er jo heller ikke bra:shy:
 
Ja jeg vil ikke at du forsvinner herfra fordi du blir bekymret! Er mye negativt. Nesten mer enn pos.. skal huske å bumpe jubeltrpden ofte!
For meg er det viktig å være positiv i hvertfall:) Jeg skjønner jo at man er bekymret da men blir ikke bedre av å bare snakke om det som kan gå galt :/
 
Beklager! Men nå har jeg sett meg litt lei på at dere jager hverandre opp og får alle til å være redd for spontanabort. Vondt i magen betyr IKKE spontanabort. Manglende symptomer betyr IKKE spontanabort. Får du ikke sterke streker? DET BETYR IKKE AT FOSTERET ER DØDT. Kan dere ikke bare slappe av og nyte at dere er gravide? Det er så synd å se på at det kommer nye gravide inn som leser alle innleggene her og blir redd for spontanabort. Dere får det mye bedre om dere slutter å teste og lete etter evt tegn på sa <3 :)
Jeg må til slutt kommentere. Jeg er enig - og uenig. Her jeg sitter og har begynt å abortere. Jeg er enig i at mange veldig raskt svarer på tråder der noen er bekymret, med "det kan være SA, Ta HCG, oi oi oi- mentalitet. Og det er synd. MEN jeg må få si at det også er veldig unødvendig når mange svarer på tråder der folk er bekymret, med "du er gravid, nyt det og ta en bolle," liksom... Det føles litt som at man blir tatt for å være hysterisk og overreagerer uansett når man får en slik kommentar, og kanskje også er "litt dum". Noe som nok ikke er meningen, men er man bekymret, så må man ha lov til det. Noen har bedre grunn enn andre også...

Og jeg må si at personlig er jeg utrolig glad jeg ikke hørte på de utallige rådene om å slutte å teste! Da hadde aborten som idag begynte, kommet som et sjokk! Alle trenger ikke teste hver dag som meg,- men jeg vil jo råde alle (som ikke heller foretrekker at en abort kommer uventet da) til å ta i alle fall 2 digitale med en ukes mellomrom, så man får 2-3 og så 3+. Da vet man i alle fall at det har steget såpass og at HCG er ganske høyt. Etter det har man ikke mer valg enn å håpe på det går bra og nyte, for da blir uansett tester snart svakere uansett osv.

Så ser jeg det blir en egen tråd for bekymringer. Fint det, men jeg tror ikke den vil hjelpe nok de som vil ha flere svar. Det er jo så mange forskjellige bekymringer... Og hvem gidder å gå inn der hver dag for å svare liksom... Jeg tenker litt at jeg åpner en tråd der jeg har noen tanker,evt erfaring å hjelpe med, dersom noen er bekymret for noe. Min mening da ;-)

Et forum er for begge deler, både glede og bekymring. Mest glede! Men i 1. trimester er det oftest der man har flest spm, og alt burde være lov... Jaja. Jeg takker for meg, og håper ingen flere følger min vei og mister. Lykke til alle sammen!! Juli 2017 blir en flott mnd!! :)
 
Jeg må til slutt kommentere. Jeg er enig - og uenig. Her jeg sitter og har begynt å abortere. Jeg er enig i at mange veldig raskt svarer på tråder der noen er bekymret, med "det kan være SA, Ta HCG, oi oi oi- mentalitet. Og det er synd. MEN jeg må få si at det også er veldig unødvendig når mange svarer på tråder der folk er bekymret, med "du er gravid, nyt det og ta en bolle," liksom... Det føles litt som at man blir tatt for å være hysterisk og overreagerer uansett når man får en slik kommentar, og kanskje også er "litt dum". Noe som nok ikke er meningen, men er man bekymret, så må man ha lov til det. Noen har bedre grunn enn andre også...

Og jeg må si at personlig er jeg utrolig glad jeg ikke hørte på de utallige rådene om å slutte å teste! Da hadde aborten som idag begynte, kommet som et sjokk! Alle trenger ikke teste hver dag som meg,- men jeg vil jo råde alle (som ikke heller foretrekker at en abort kommer uventet da) til å ta i alle fall 2 digitale med en ukes mellomrom, så man får 2-3 og så 3+. Da vet man i alle fall at det har steget såpass og at HCG er ganske høyt. Etter det har man ikke mer valg enn å håpe på det går bra og nyte, for da blir uansett tester snart svakere uansett osv.

Så ser jeg det blir en egen tråd for bekymringer. Fint det, men jeg tror ikke den vil hjelpe nok de som vil ha flere svar. Det er jo så mange forskjellige bekymringer... Og hvem gidder å gå inn der hver dag for å svare liksom... Jeg tenker litt at jeg åpner en tråd der jeg har noen tanker,evt erfaring å hjelpe med, dersom noen er bekymret for noe. Min mening da ;-)

Et forum er for begge deler, både glede og bekymring. Mest glede! Men i 1. trimester er det oftest der man har flest spm, og alt burde være lov... Jaja. Jeg takker for meg, og håper ingen flere følger min vei og mister. Lykke til alle sammen!! Juli 2017 blir en flott mnd!! :)

er veldig enig med deg. Skjønner ikke hvorfor det er så mye kritikk mot å ytre sine bekymringer her inne. Jeg trodde ihvertfall selv det var sånn man kunne nettopp bruke forumet til. Og har virkelig ikke sett noe ekstremt hysteri i forhold til andre forum....

Veldig leit å høre at det ikke gikk rette veien denne gangen :-( Ønsker deg alt godt videre.
 
Jeg må til slutt kommentere. Jeg er enig - og uenig. Her jeg sitter og har begynt å abortere. Jeg er enig i at mange veldig raskt svarer på tråder der noen er bekymret, med "det kan være SA, Ta HCG, oi oi oi- mentalitet. Og det er synd. MEN jeg må få si at det også er veldig unødvendig når mange svarer på tråder der folk er bekymret, med "du er gravid, nyt det og ta en bolle," liksom... Det føles litt som at man blir tatt for å være hysterisk og overreagerer uansett når man får en slik kommentar, og kanskje også er "litt dum". Noe som nok ikke er meningen, men er man bekymret, så må man ha lov til det. Noen har bedre grunn enn andre også...

Og jeg må si at personlig er jeg utrolig glad jeg ikke hørte på de utallige rådene om å slutte å teste! Da hadde aborten som idag begynte, kommet som et sjokk! Alle trenger ikke teste hver dag som meg,- men jeg vil jo råde alle (som ikke heller foretrekker at en abort kommer uventet da) til å ta i alle fall 2 digitale med en ukes mellomrom, så man får 2-3 og så 3+. Da vet man i alle fall at det har steget såpass og at HCG er ganske høyt. Etter det har man ikke mer valg enn å håpe på det går bra og nyte, for da blir uansett tester snart svakere uansett osv.

Så ser jeg det blir en egen tråd for bekymringer. Fint det, men jeg tror ikke den vil hjelpe nok de som vil ha flere svar. Det er jo så mange forskjellige bekymringer... Og hvem gidder å gå inn der hver dag for å svare liksom... Jeg tenker litt at jeg åpner en tråd der jeg har noen tanker,evt erfaring å hjelpe med, dersom noen er bekymret for noe. Min mening da ;-)

Et forum er for begge deler, både glede og bekymring. Mest glede! Men i 1. trimester er det oftest der man har flest spm, og alt burde være lov... Jaja. Jeg takker for meg, og håper ingen flere følger min vei og mister. Lykke til alle sammen!! Juli 2017 blir en flott mnd!! :)

Veldig enig med deg! Jeg synes det skal være takhøyde for å kunne lufte sine bekymringer her uten å føle at man er "hysterisk". Noen ganger gir faktisk ikke kroppen noen tegn på at noe er galt og det er klart at man da kan være litt engstelig. MEN det er viktig å prøve å tenke positivt , prøve så godt man kan å slappe av og unngå å skremme unødvendig!

Utrolig trist å høre at du mister nå :(
Sender over en god klem og ønsker deg masse lykke til videre :)
 
Jeg må til slutt kommentere. Jeg er enig - og uenig. Her jeg sitter og har begynt å abortere. Jeg er enig i at mange veldig raskt svarer på tråder der noen er bekymret, med "det kan være SA, Ta HCG, oi oi oi- mentalitet. Og det er synd. MEN jeg må få si at det også er veldig unødvendig når mange svarer på tråder der folk er bekymret, med "du er gravid, nyt det og ta en bolle," liksom... Det føles litt som at man blir tatt for å være hysterisk og overreagerer uansett når man får en slik kommentar, og kanskje også er "litt dum". Noe som nok ikke er meningen, men er man bekymret, så må man ha lov til det. Noen har bedre grunn enn andre også...

Og jeg må si at personlig er jeg utrolig glad jeg ikke hørte på de utallige rådene om å slutte å teste! Da hadde aborten som idag begynte, kommet som et sjokk! Alle trenger ikke teste hver dag som meg,- men jeg vil jo råde alle (som ikke heller foretrekker at en abort kommer uventet da) til å ta i alle fall 2 digitale med en ukes mellomrom, så man får 2-3 og så 3+. Da vet man i alle fall at det har steget såpass og at HCG er ganske høyt. Etter det har man ikke mer valg enn å håpe på det går bra og nyte, for da blir uansett tester snart svakere uansett osv.

Så ser jeg det blir en egen tråd for bekymringer. Fint det, men jeg tror ikke den vil hjelpe nok de som vil ha flere svar. Det er jo så mange forskjellige bekymringer... Og hvem gidder å gå inn der hver dag for å svare liksom... Jeg tenker litt at jeg åpner en tråd der jeg har noen tanker,evt erfaring å hjelpe med, dersom noen er bekymret for noe. Min mening da ;-)

Et forum er for begge deler, både glede og bekymring. Mest glede! Men i 1. trimester er det oftest der man har flest spm, og alt burde være lov... Jaja. Jeg takker for meg, og håper ingen flere følger min vei og mister. Lykke til alle sammen!! Juli 2017 blir en flott mnd!! :)

God klem til deg :Heartred
Håper det snart sitter en spire igjen!

Og som jeg selv har skrevet før, det å kalle andres bekymringer for hysteri, det syns jeg ikke noe om.
 
Jeg må bare påpeke at jeg syns ikke det et hysteri å ha bekymringer. Med hysteri mente jeg den effekten JEG syns bekymringene har hatt på andre. Det er leit å miste, har selv opplevd det og unner ingen det. Men jeg syns fokuset har vært altfor mye på sa og ma. Mulig det er normalt å bekymre seg men det orker ikke jeg. Og jeg trenger ikke bli minnet på sa og ma hver gang jeg logger på. Jeg tror jeg melder meg ut inntil videre.
 
Jeg må bare påpeke at jeg syns ikke det et hysteri å ha bekymringer. Med hysteri mente jeg den effekten JEG syns bekymringene har hatt på andre. Det er leit å miste, har selv opplevd det og unner ingen det. Men jeg syns fokuset har vært altfor mye på sa og ma. Mulig det er normalt å bekymre seg men det orker ikke jeg. Og jeg trenger ikke bli minnet på sa og ma hver gang jeg logger på. Jeg tror jeg melder meg ut inntil videre.
Jeg er enig med deg! Om noen tror at det å teste hver dag eller ofte vil avdekke en sa, så tar man feil! Det er ingen garanti for at man oppdager det på den måten. Man kan miste eller fosteret være dødt og testen fortsatt viser pos.

Vi er mange her inne som har opplevd å miste, og ingen her har hverken kalt noen dum eller bedt noen ta en bolle! Det er synd om fokuset skal være mye på det negative. Frem til man begynner å blø eller har en grunn for å mistenke at man mister, så skjønner ikke jeg at man blir mer beroliget av å lese om div sa/ma/exu osv.. må vel være bedre å prøve å fokusere positiv før man har en annen grunn?
 
Tenker at at man må ta ting som skrives i forum med en klype salt :)

Men jeg har stussa på i tråder, der folk ønsker seg solskinnshistorier og positive historier får slike svar som dette ''ikke for å være negativ men hadde samme symptomer som deg og mistet i uke bla bla bla'' - man kan spare seg for negative historier når ts ønsker de positive.

Foruten om det, virker forumet trivelig :)
 
Og en fantastisk ting med disse forumene er jo også at man tør å være åpen. Man kan dele de kjipe historiene og ikke minst få vite at man er ikke den "eneste" som har en historie med sa, ma, exu, bo... det er mange av oss. Men her hører man også om de fine historiene. Om sliterne som lykkes til slutt. Det har gitt meg håp i hvertfall... så takk :)

(men vi bør vel kanskje tenke oss om mer enn 1 gang før vi legger ut antakelser om andres situasjon og diagnoser. )
 
Back
Topp