hysteri

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
Beklager! Men nå har jeg sett meg litt lei på at dere jager hverandre opp og får alle til å være redd for spontanabort. Vondt i magen betyr IKKE spontanabort. Manglende symptomer betyr IKKE spontanabort. Får du ikke sterke streker? DET BETYR IKKE AT FOSTERET ER DØDT. Kan dere ikke bare slappe av og nyte at dere er gravide? Det er så synd å se på at det kommer nye gravide inn som leser alle innleggene her og blir redd for spontanabort. Dere får det mye bedre om dere slutter å teste og lete etter evt tegn på sa <3 :)
 
Er så enig!
Sikkert mange som er engstelige, men det hjelper ikke å lete etter tegn på at noe kan være galt!

Selv mistet jeg sist uke 10+0, noe de sa på sykehuset at ikke var så vanlig. Jeg føler meg ikke trygg pga det. Men jeg prøver å nyte tiden og lytter ekstra mye til kroppen. I tillegg skal jeg ta tidlig ultralyd om ca 1,5 uke for å få litt mer ro her.

Men vi må huske på at symptomer går opp og ned, er veldig individuelt og forskjellig fra graviditet til graviditet. Jeg føler meg mye bedre denne gangen, for har ikke kvalmen i tillegg til andre symptomer. Men jeg tror virkelig ikke det betyr noe galt, tror heller det viser jeg har lyttet mer til kroppen og trappa ned på jobb, noe jeg ikke gjorde sist. Eller det kan bare være at det er to helt forskjellige graviditeter.

Kos dere med at dere har testet positivt, det gjør jeg, og jeg tok ikke flere tester etter jeg fikk positiv test!
 
Jeg er enig! En blir blind på alle abortene og glemmer alle det går fint med :) selv har jeg veldig tro på at det går bra denne gang, til tross for BO/MA tidligere i år. Tenker litt at om det ikke er blod, er alt fint (og sjansen for to på rappen skal da være liten) ;) Tester enda da, fordi det er så utrolig gøy å se positive tester. Tror enda ikke at det endelig er JEG som får disse :p
 
Det er lett å si, men ikke så lett å gjennomføre for alle. Dette er et forum og da må man tåle alle sider av saken :)

P.S. Det er en her inne som faktisk opplever å ikke få sterkere streker og hcg målingen er ikke veldig oppløftende....der kan det faktisk hende at den lille ikke klarer seg....

Med det sagt så er jeg helt enig i at man ikke kan relatere seg selv til alle andre i alle situasjoner, men man må få lov til å takle et tidlig svangerskap på den måten man gjør det. Og hvis det er å spørre om ting man er usikker på, så syntes jeg det bør være rom for det.
 
Beklager! Men nå har jeg sett meg litt lei på at dere jager hverandre opp og får alle til å være redd for spontanabort. Vondt i magen betyr IKKE spontanabort. Manglende symptomer betyr IKKE spontanabort. Får du ikke sterke streker? DET BETYR IKKE AT FOSTERET ER DØDT. Kan dere ikke bare slappe av og nyte at dere er gravide? Det er så synd å se på at det kommer nye gravide inn som leser alle innleggene her og blir redd for spontanabort. Dere får det mye bedre om dere slutter å teste og lete etter evt tegn på sa <3 :)
Endelig noen som får sagt D :) veldig mye hysteri om å miste her inne :) tror vi glemmer litt å nyte at man faktisk er så heldig å ha mulighet for å bli gravid :) tror også folk skriver mer om de gangene ting går galt , men tenk på alle gangene alt går bra :)
Er jo selv redd for å miste , men de siste ukene tenker jeg bare på å la tiden gå , å heller nyte dagene :) da går det også raskere :)
 
Det er lett å si, men ikke så lett å gjennomføre for alle. Dette er et forum og da må man tåle alle sider av saken :)

P.S. Det er en her inne som faktisk opplever å ikke få sterkere streker og hcg målingen er ikke veldig oppløftende....der kan det faktisk hende at den lille ikke klarer seg....

Med det sagt så er jeg helt enig i at man ikke kan relatere seg selv til alle andre i alle situasjoner, men man må få lov til å takle et tidlig svangerskap på den måten man gjør det. Og hvis det er å spørre om ting man er usikker på, så syntes jeg det bør være rom for det.
Jada jeg vet at noen er uheldige, og jeg forstår godt at man et engstelig. Det jeg snakker om er at når noen stiller spørsmål så boom blir man bombardert med spontanabort symptomer og advarsler om å kontakte lege og sånne ting. Jeg syns det er så unødvendig å skremme andre. Man er så følsom i utgangspunktet så det blir jo bare værre om andre sier ååå det kan være en sa. Man får ikke gjort noe med det uansett så da syns jeg heller man kan la være å svare faktisk om er sa er det eneste som er i tankene. Jeg vet jeg sikkert virker veldig ufølsom nå.... Men er nå sånn jeg føler det ihvertfall.
 
Endelig noen som får sagt D :) veldig mye hysteri om å miste her inne :) tror vi glemmer litt å nyte at man faktisk er så heldig å ha mulighet for å bli gravid :) tror også folk skriver mer om de gangene ting går galt , men tenk på alle gangene alt går bra :)
Er jo selv redd for å miste , men de siste ukene tenker jeg bare på å la tiden gå , å heller nyte dagene :) da går det også raskere :)
Hehe ja lett å glemme at risikoen for sa er veeeldig liten i utgangspunktet når vi leser om sa her inne daglig. Jeg skal ihvertfall nyte at jeg er gravid, og skulle jeg være uheldig så har jeg ihvertfall fått være gravid og lykkelig en stund <3
 
Jeg er både redd og nervøs, men har funnet ut noe som roer meg ned litt. Når man leser på forum, så leser man jo ofte som alt som går galt. Men jeg har begynt å se meg rundt ute. Det kryr av mammaer, barnevogner og barn i alle aldre! Det betyr jo at som oftest går det veldig bra, for folk får jo barn! Så til alle andre som også er bekymra: se på alle de positive "historiene" in real life, og ikke bare de triste på nettet :) Nå er det selvsagt positive historier på nettet også altså, bare så det er sagt.
 
Hehe ja lett å glemme at risikoen for sa er veeeldig liten i utgangspunktet når vi leser om sa her inne daglig. Jeg skal ihvertfall nyte at jeg er gravid, og skulle jeg være uheldig så har jeg ihvertfall fått være gravid og lykkelig en stund <3
:) jaa , hihi .. det er sant:) er du langt på vei ? :)
 
Jeg må si meg enig. Så lenge man ikke blør så bør man prøve å legge vekk tankene på at noe er galt. Men det må også være rom for å være bekymret :)
 
Jeg må si meg enig. Så lenge man ikke blør så bør man prøve å legge vekk tankene på at noe er galt. Men det må også være rom for å være bekymret :)
Ja selvfølgelig:) men man må ikke nevne sa symptomer på hvert eneste spørsmål som blir lagt ut heller :)
 
Jeg er egentlig litt uenig her. Så vidt jeg har sett har de fleste som skriver at de har vondt/ingen symptomer etc fått beskjed om at dette er helt normalt og ikke fått masse varsellamper slengt etter seg. Syns det må være lov å være usikker og ha en kanal for det. Det er selvfølgelig lov å si det mange sier i denne tråden også, men det er ikke sånn jeg har opplevd denne terminklubben :) er ikke bekymret i det hele tatt selv, men skjønner at det kan være stressende for mange :)
 
Jeg også enig i det ts sier. For all del, det er mye sa/ma/exu bekymringer her inne. Og det er litt slitsomt med veldig mye hyling ang sa. Blør man ikke så bør man prøve å roe litt ned :) så jo ho har et poeng.
 
Beklager! Men nå har jeg sett meg litt lei på at dere jager hverandre opp og får alle til å være redd for spontanabort. Vondt i magen betyr IKKE spontanabort. Manglende symptomer betyr IKKE spontanabort. Får du ikke sterke streker? DET BETYR IKKE AT FOSTERET ER DØDT. Kan dere ikke bare slappe av og nyte at dere er gravide? Det er så synd å se på at det kommer nye gravide inn som leser alle innleggene her og blir redd for spontanabort. Dere får det mye bedre om dere slutter å teste og lete etter evt tegn på sa <3 :)

Jeg har selv sett litt av at folk her inne jager opp rundt sa. Men mange har delt sine erfaringer og bekymringer, og det syns jeg er helt ok. Jeg kan ikke skjønne annet enn at antall her inne som har hatt sa er større enn snittet, men kanskje også det er grunnen til at de syns et forum som dette er fint å ha - et sted der man kan lufte sine bekymringer og møte likesinnede. Man skal virkelig ikke glemme at de aller fleste gangene går det veldig bra :happy: Det er jo også naturligvis disse første ukene, hvor den nervøsiteten er størst.
Kan alle bli bedre til,å fokusere på det positive? Absolutt :happy: men å kalle andres opplevelser og bekymringer for hysteri syns jeg er litt i overkant.
 
Ikke enig.
Synes folk er heller veldig åpne og deler sine egne erfaringer, men samtidig støtter opp de som føler seg litt ekstra nervøse. Er da ingen vits å male noe rosenrødt når det er tydelig at folk vil ha råd, og råd består jo av personlige erfaringer da ingen av oss her inne på sånne forum er "eksperter". Men har da ikke sett at noen "kaster" abortsymptomer rundt seg når folk spør....
 
Det er helt klart lov å være uenig. Men jeg syns fokuset har vært inne i denne gruppa har vært å leite etter ting som går galt. Og det er synd
 
Det er helt klart lov å være uenig. Men jeg syns fokuset har vært inne i denne gruppa har vært å leite etter ting som går galt. Og det er synd

Er helt enig i at fokuset tenderer mot ting som kan være feil :)
men tror mange (meg selv inkludert) tør å være mer åpne her og ikke være flaue over å spørre om alle små bekymringer da det er anonymt. Og personlig hjalp dette forumet meg veldig sist og gjorde at jeg tok en tidlig ul og fant ut at jeg hadde BO. Og ikke minst hjalp med å føle at jeg ikke er alene og ikke trenger å føle skam om aborten og at mange andre også sitter med store og små bekymringer. det er liten åpenhet om sa/ma/bo i samfunnet generelt så man kan fort føle seg litt alene. Men ikke her inne :)
Selvfølgelig mest koselig med alt som er fint men veldig godt med litt "virkelighet" også :)
 
Back
Topp