Hysteri / Uvitenhet?

DaddyD

Første møte med forumet
Heisann
 
Har hørt at for høy luftfuktighet kombinert med varme ikke er bra for et lite spedbarn.
 
Hjemme hos oss, er det nesten alltid over 25 grader.. Tett opp mot 30 grader, i tillegg har min bedre halvdel ingen tro på at det er "farlig" å ha klestørken i stua, der vi oppholder oss med babyen.
 
Når jeg sier at dette ikke er bra, sier hun bare at det ikke gjør noe siden det er så varmt. Vi kjenner jo ingenting!?

Barnet vårt har vært forkjølet 3 ganger på 11 uker!
"Mye av grunnen til at det er såpass varmt her" Noe jeg også prøver og roe ned på.
 
I tillegg til å ha det så varmt så pakker hun barnet inn i tepper og pledd. Det er så grusomt varmt til tider at jeg må selv forlate rommet, gjerne gå ut i bare tskjorta for å kjøle meg ned. Der ligger nurket og svetter som en gris.
 
Så jeg for min del tror at denne hersens klestørken i kombinasjon med syk varme er en sterk bidragsyter til at barnet blir så fort syk! Er jeg inne på noe her eller?
 
I tillegg lurer jeg på om alle er like hysteriske på håndvask. Er du NØDT til å vaske henda før du tar i barnet? Jeg mener vi har alle litt sunn fornuft. Men altså, må vi være så å si desinfisert for å ta i et barn? Kan da ikke skade med litt "bakterier". Det kalles herding!?
 
 
 
 
Hysteri eller Uvitenhet?
 
Takk for alle svar.
 
hei
jeg ville ikke hatt det så varmt,guttene mine tåler ikke det de blir tette....Jeg spurte jordmoren min ang hvor varmt soverommet burde være når de var spedbarn og hun sa at 18 grader holdt i masse hvis.
Det med å vaske hendne er jo greit,men til en hvis grad,god håndhygene forhindrer sykdommer.
 
Må si jeg ble litt skremt når jeg leste dette jeg.. Den største årsaken til krybbedød er faktisk overopphetning og barn er gjerne varmere enn oss... Mer er det vel egentlig ikke å si... 22/23 grader i stua er mer enn bra nok, og skal barnet pakkes inn så bruk iallefall et helseteppe som puster litt...
 
Back
Topp