Hyperemesis?

Plemple

Flørter med forumet
Noen som har blitt innlagt pga det? :/

Hadde det ei gang jeg var gravid å mistet. Mn var ikke innlagt. Mn på nippet ett par ganger!
Mn vet det er mange som blir innlagt!:-/

Skal til jordmor idag og frykter at urinprøven ikke helt viser det jeg vil. Ikke fått i meg noe siden fredagskveld .. Ble innlagt sist jeg gikk gravid, men da var jeg veeeeldig dårlig. Lurte bare på hvor grensa gikk egentlig...? Blææh!

Vet ikke hvor grensa går,men var temmelig klein jeg å. Mn fikk i meg litt før d kom opp igjen!
Mn vis du ikke får i deg noe så er d kanskje bare greit å bli lagt inn sånn at du kan komme deg litt! Ikke sikkert du blir liggende så lenge...
Krysser fingrene for deg at du blir bedere snart!:-)

Takk :) satser på det går bra. Passer så fryktelig dårlig å bli innlagt nå!

Passer vel egentlig aldri det der. Mn man kan desverre ikke tenke sånn...:-/ Mn skjønner hva du mener!!

Jeg ble lagt inn, hadde +3 i ketoner i urinen (går opp til +4 og skal være på minus)

Slapp unna idag, men med beskjed om å ringe om jeg ikke ble bedre.
Nei, passer aldri, men ekstra dårlig når man bor på ei øy, gubben pendler til ei anna øy hver dag og foreldrene mine reiste bort idag. 1-1,5t i båt til sykehuset :) og ei på 2,5 år hjemme.

Åh, stakkars deg! Jeg føler virkelig med deg..
Jeg slet med kvalme fra uke 6, den slapp helt plutselig i uke 14!
Håper snart du føler deg bedre,masse god bedring ønsker!

Sniker fra oktober :)

Var innlagt to perioder i forrige svangerskap pga hyperemesis. Var helt i kjelleren første gang (uke 17/18) med vekttap på -15kg. Jeg klarte ikke å gå og ble kjørt i rullestol i 3 dager. Andre gang (uke 23/24) hadde jeg lavere terskel for å ta kontakt og oppholdet ble ikke like langt, heldigvis. Ved andre innleggelse fikk jeg Zofran og da, endelig, sluttet jeg og kaste opp! Har gått på disse siden uke 10 i dette svangerskapet pga. hyperemesis nok en gang. Heldigvis bare mistet 5 kg så langt. Jeg tåler bare ikke å gå gravid, tydeligvis :P

Selv om det passer dårlig med innleggelse, så ville jeg vurdert det. Er mye bedre å få litt hjelp noen dager og komme seg ovenpå, i stedet for å ende opp som totalt hjelpesløs. Har du blitt tilbudt noen form for medikamenter? Jeg ville så absolutt ha nevnt Zofran for legen dersom du ikke har blitt tilbudt. Mulig du må innom sykehuset før du kan få medisinen første gang, da ikke mange allmennleger kjenner til bruken av denne medisinen hos gravide. Lykke til! :)

Idag har vært en god dag, så satser på at det går bra :)
Takk for god-bedrings-ønsker :)

Sniker fra oktober :)

Var innlagt to perioder i forrige svangerskap pga hyperemesis. Var helt i kjelleren første gang (uke 17/18) med vekttap på -15kg. Jeg klarte ikke å gå og ble kjørt i rullestol i 3 dager. Andre gang (uke 23/24) hadde jeg lavere terskel for å ta kontakt og oppholdet ble ikke like langt, heldigvis. Ved andre innleggelse fikk jeg Zofran og da, endelig, sluttet jeg og kaste opp! Har gått på disse siden uke 10 i dette svangerskapet pga. hyperemesis nok en gang. Heldigvis bare mistet 5 kg så langt. Jeg tåler bare ikke å gå gravid, tydeligvis :P

Selv om det passer dårlig med innleggelse, så ville jeg vurdert det. Er mye bedre å få litt hjelp noen dager og komme seg ovenpå, i stedet for å ende opp som totalt hjelpesløs. Har du blitt tilbudt noen form for medikamenter? Jeg ville så absolutt ha nevnt Zofran for legen dersom du ikke har blitt tilbudt. Mulig du må innom sykehuset før du kan få medisinen første gang, da ikke mange allmennleger kjenner til bruken av denne medisinen hos gravide. Lykke til! :)
Enig! Det hjalp ekstremt mye på formen min å få profesjonell hjelp og hvilt ut skikkelig noe eg aldri fikk hjemme siden jeg bare kastet opp og ikke fikk i meg væske.

Back
Topp