Hyperemesis gravidarum

Tror jeg har det.. ikke sikker!

Jeg sliter nå innmari med kvalme og spying :/ har vært liggende no i over ei uke å ting blir ikke bedre.
Har Afipran som ikke funker..ingen råd funker. :'(
Så fort jeg får i meg mat bli jeg kvalm, å kvalmen blir værre å værre fram til jeg kaster opp.
Formen er like ille etter jeg har kastet opp også.. :/
Så jeg er kvalm 24/7 og all mat å drikke bli kastet opp..læll om jeg kan holde på det i 2-3timer.
Er ondt å ligge kvalm hele tiden og magen knyter seg.
Legen hjelper ikke noe.. :( fikk kunn ett skriv OM svangerskapskvalme :o jøss..
Er så sliten no og lei.. bli deppa av å ligg døgne rundt å ikke få levd normalt.
Sover utrolig mye nå, siden jeg er så utslitt..

Er dette hypermessig?
Har 2 svangerskap bak meg (annen BF) og med de så kastet jeg opp i 5 mnd, men formen var bra innimellom på dagene.. ble litt kvalm, kastet opp og var i fin form..slik var svangerskapene sist( 2007 og 2008 ).. helt overkommelige sv.skap den gang.
Denne her gangen er jeg sengeliggende å spyr/kvalm HELE tiden :'(

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Jeg har hatt det i alle mine 3 svangerskap og ser ut som jeg ikke slipper unna denne gang heller. Var masse innlagt i mine svangerskap, de to siste hadde jeg svært alvorlig hyperemesis og barna ble tatt ut i uke 34 og 34+6. Første gang fordi jenta mi ikke fikk næring lenger og jeg mistet alt forstervannet (kroppen klarte ikke produsere nok fordi jeg ikke fikk nok næring) siste gang fordi jeg var alvorlig undervektig (44 kg den dagen KS ble utført) :(
Jeg har prøvd både intravenøs næring og sonde i de to siste svangerskapene. Nå er jeg 9 uker, spyr hver dag,men holder det tålig i sjakk med medisiner enda. Får hvertfall i meg litt næring. Masse lykke til, håper du blir bedre! Jeg har vært dårlig helt til fødsel med alle barna men er mange som blir bedre etter uke 12. Krysser fingrene for at du er en av dem :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Huff høres slitsomt ut! Masse lykke til til deg, håper det ikke varer hele svangerskapet denne gangen!! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tror jeg har det.. ikke sikker!

Jeg sliter nå innmari med kvalme og spying :/ har vært liggende no i over ei uke å ting blir ikke bedre.
Har Afipran som ikke funker..ingen råd funker. :'(
Så fort jeg får i meg mat bli jeg kvalm, å kvalmen blir værre å værre fram til jeg kaster opp.
Formen er like ille etter jeg har kastet opp også.. :/
Så jeg er kvalm 24/7 og all mat å drikke bli kastet opp..læll om jeg kan holde på det i 2-3timer.
Er ondt å ligge kvalm hele tiden og magen knyter seg.
Legen hjelper ikke noe.. :( fikk kunn ett skriv OM svangerskapskvalme :o jøss..
Er så sliten no og lei.. bli deppa av å ligg døgne rundt å ikke få levd normalt.
Sover utrolig mye nå, siden jeg er så utslitt..

Er dette hypermessig?
Har 2 svangerskap bak meg (annen BF) og med de så kastet jeg opp i 5 mnd, men formen var bra innimellom på dagene.. ble litt kvalm, kastet opp og var i fin form..slik var svangerskapene sist( 2007 og 2008 ).. helt overkommelige sv.skap den gang.
Denne her gangen er jeg sengeliggende å spyr/kvalm HELE tiden :'(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
Du bør be om å få sjekket om du er dehydrert/har ketoner i urin! Er ikke bra og gå slik, er jo også veldig slitsomt :(

Du bør be om å få sjekket om du er dehydrert/har ketoner i urin! Er ikke bra og gå slik, er jo også veldig slitsomt :(

Vært for andre gang på legevakta no. Men urin var fint og blodtrykket var bra nok.. så er nok ikke i noe fare, kun veldig veldig utslitt :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Vært for andre gang på legevakta no. Men urin var fint og blodtrykket var bra nok.. så er nok ikke i noe fare, kun veldig veldig utslitt :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
Åh, håper det snur snart! ! Har du prøvd ingefær tbl? :-)

Åh, håper det snur snart! ! Har du prøvd ingefær tbl? :-)

Jepp.. null effekt :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

2uke nå , fått afipran nå d funke litt

Heldig og bra for deg at Afipran funker :) her funker ingen av pillene jeg har fått av legen :'(

---------------------------------------------
❤️Venter nummer 3 ❤️
❤️ Januar 2015 ❤️

Funket ikke noen ting :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
Huff så kjedelig :( men legen sa til meg at om så du holder på det i 20 min så tar kroppen næring av det. Husk å drikk kaloririk drikke. Heldigvis ikke noe fare for babyen, den tar det den skal ha, så det går kun ut over deg, men jeg føler så med deg, er dritkjipt og slitsomt- hver dag blir en kamp jo :(

Vi har en gruppe på fb med oss som har hatt eller har d. Søk oss opp så får du masse info og støtte :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har en gruppe på fb med oss som har hatt eller har d. Søk oss opp så får du masse info og støtte :)

Hadde hg i forrige svangerskap og vet hvir dritt d er! Bli med på fb :) lukket gruppe.

Hadde hg i forrige svangerskap og vet hvir dritt d er! Bli med på fb :) lukket gruppe.

Blitt medlemm av to grupper på Fb nå, men begge er engelsk skrivende..
Blir liksom ikke det samma :p
Er jo 10talls lukka grupper :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Blitt medlemm av to grupper på Fb nå, men begge er engelsk skrivende..
Blir liksom ikke det samma :p
Er jo 10talls lukka grupper :(

♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Send mg en pm med navn så kan eg invitere dg inn på den fb gruppen eg e med i. Helt norsk og flott :)

Back
Topp