Hyperemesis gravidarum

Uglemamma

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Noen andre som har det?? Som vil dele erfaring? Er per tiden innlagt og fikk ultralyd idag, alt så bra ut ♡♡♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1401285629646.jpg
    1401285629646.jpg
    43,6 KB · Visninger: 79
Ekstrem svangerskapskvalme hvor man ikke får i seg noe mat/ kaster opp å går ned i vekt.

Ekstrem svangerskapskvalme hvor man ikke får i seg noe mat/ kaster opp å går ned i vekt.

Uff:( hørtes ikke bra ut! Naboen her hadde det, hun fikk komme på sykehuset å få veske intravenøst og dra hjem å være med familien utenom. Håper du kommer deg etterhvert:) lykke til!

Jente født 02.06.10
App taster :)

Jeg hadde det forrige svangerskap. Var også lagt inn. Fikk lov å komme hjem innimellom iv-behandlingen. Endte med at jeg startet med Phenergan tablett hver kveld. Da var jeg bare kvalm uten å kaste opp påfølgende dag.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Satser på at litt væskepåfyll gir litt energi så det blir hjemreise snart! :)

God bedring og lykke til:). Ta det helt med ro:) klem til deg

Termin: 14.januar 2015?❤️

Har en venninne som sliter med d samme!! Ho har vert innlagt to ganger!!
Håper du kommer deg fort!!

Termin: 5.jan

❤️min første❤️
Sent from my iPhone using BV Forum

Uff da :(

Har hørt at dette kan vare ut hele svangerskapet, men i varierende form, kan det stemme? Altså noen dager bedre enn andre?

Håper det vil gå over for deg da :( Har du fått vite hvorfor du/noen får det, eventuelt hva som er grunnen?

Fikk tårer i øya når jeg så lille skatten din. En ordentlig baby jo. Hvor langt på vei er du nå? 8-9 uker? :)

Har også lest at det kan vare lengre en 12 uker, men krysser alt som krysses kan for at det går over snart.. er så sliten :(

Har ikke fått vite noe om årsak, bare at noen ganger er det slik.. sies at det er bra for svangerskapet og at det da er stabilt så får tro på det :-) er 9+4 idag :-)

bestevenninnen min har hatt det 4 ganger og varte hele svangerskapet.de første ungene ble hun innlagt med.fikk ikke se tv.mørkt rom osv.men siste ble det bedre, fikk noen dyre tabeletter så holdt på maten iallefall:)

bestevenninnen min har hatt det 4 ganger og varte hele svangerskapet.de første ungene ble hun innlagt med.fikk ikke se tv.mørkt rom osv.men siste ble det bedre, fikk noen dyre tabeletter så holdt på maten iallefall:)

Huff, håper for all del det ikke varer hele svangerskapet! !! Hvilke tbl var det? :)

husker ikke.bare at hun måtte betale dyrt på de første.de er 16 og 12 år nå

ja hun fikk dekket det med de minste på 2 og 3:) men var innlagt da og i perioder

Jeg har hatt det i alle mine 3 svangerskap og ser ut som jeg ikke slipper unna denne gang heller. Var masse innlagt i mine svangerskap, de to siste hadde jeg svært alvorlig hyperemesis og barna ble tatt ut i uke 34 og 34+6. Første gang fordi jenta mi ikke fikk næring lenger og jeg mistet alt forstervannet (kroppen klarte ikke produsere nok fordi jeg ikke fikk nok næring) siste gang fordi jeg var alvorlig undervektig (44 kg den dagen KS ble utført) :(
Jeg har prøvd både intravenøs næring og sonde i de to siste svangerskapene. Nå er jeg 9 uker, spyr hver dag,men holder det tålig i sjakk med medisiner enda. Får hvertfall i meg litt næring. Masse lykke til, håper du blir bedre! Jeg har vært dårlig helt til fødsel med alle barna men er mange som blir bedre etter uke 12. Krysser fingrene for at du er en av dem :)

De tablettene det snakkes om er nok zofran. De er veldig sterke så legene er forsiktig med å gi de ut. Jeg fikk prøve det i siste svangerskap og det var de eneste som funket på meg. Koster vanvittig med penger men verdt hver eneste krone!

Back
Topp