Hygieneprodukter til babyen

smørblomst85

Forelsket i forumet
Noen som har landet på hva slags hygieneprodukter de skal kjøpe til babyen?
Mine unger har hår når de blir født, så må ha både sjampo og badeolje. Men litt usikker på hva vi skal gå for.
 
Blir å bruke samme som mammaen her :p dvs hipp babyprodukter, eller annet helt uten parfyme og fargestoffer.
 
Jeg syntes Weleda sine produkter var veldig bra :) de har også parfymefrie alternativer :) Brukte i hvertfall det til shampoo og stellekrem til førstemann. Han hadde egentlig ganske sart hud lenge, men lite problemer med de :)

Ellers er fortsatt Inotyol løsningen når det blir veldig sårt enten i stumpen eller andre plasser, det fikser det ofte etter bare en påføring :)
 
Jeg vant ei pakke produkter fra Neutral så skal prøve det. Sambo har spesielt tynn hud på hendene og håndsåpa fra Neutral funker fint for han.
 
Første vår tålte kun NAF badeolje i badevannet, brukte den når jeg laga stellekluter også. Ellers er det Inotyol når det er sår stump.

Vi brukte også badeolje til å smøre tørre områder (han var ganske tørr i huden da han ble født).

Så regner med det blir mye det samme som vi allerede har hjemme :) aldri brukt såpe eller lignende i badevann, hender at jeg vasker håret hans med sjampo når vi dusjer, men da skal han være skitten altså (sånn masse matsøl etter middag feks)
 
Blir å gå parfymefritt her også. Mest sannsynlig nøytral sine produkter til håndvask og hår. Badeolje NAF eller Cosmica Caring Shower Oil i badet. Ble anbefalt å bruke det samme som jeg bruker selv, da jeg har eksem og allergi. Da vet jeg at det ikke svir eller irriterer huden. Funker det ikke, så må jeg vell bare teste ut andre ting, kanskje tilogmed først på meg selv, så på babyen, så han slipper smerter...
 
Jeg vant ei pakke produkter fra Neutral så skal prøve det. Sambo har spesielt tynn hud på hendene og håndsåpa fra Neutral funker fint for han.

Jeg er veldig fornøyd med Neutral ihvertfall. Vi bruker både vaskepulver og såpe fra det merke til vanlig :)
Og brukte bare babyprodukter fra Neutral på storebror (sinksalve, våtservietter, shampoo og olje)
 
Første og jeg har supersensitiv hud og atopisk eksem, så av erfaring fra han og meg så er minst mulig produkter best.
Storebror ble født med masse hår, så har kjøpt Kokoso happy scalp til baby og en myk hårbørste i tre.
Så har jeg mild dusjkrem uten parfyme fra apoteket som jeg og storebror bruker, tenker baby også kan bruke den. Så tenker jeg på å kjøpe Burts bees baby bee fuktighetskrem, denne brukte jeg til storebror når han var baby på tørre flekker og det er en av de beste kremene jeg har prøvd! Får se om baby blir å være noe plaget med tørr hud.
Ellers har vi vanlige vaskekluter og tørre stellekluter. Våtservietter ligger i stellevesken og skal kun brukes når vi ikke har tilgang til vann, for å unngå sår hud:happy:
Er kanskje i overkant hysterisk, men det er smertefullt og plagsomt med eksem så det får bare være at jeg er litt hysterisk:bag:
 
En god olivenolje eller kokosolje holde lenge på babyhud ikke trenger man mye heller. Er veldig fornøyd med serien «lille kanin». Bruker en del økologiske hudpleie produkter uten parfyme og decubal fuktighetskrem til meg og barna. Har også vært fornøyd med weleda og noen av neutral sine produkter. Bruker også inotynol og bephanten ved sår stump og har også en økologisk sinksalve med aloevera :) bruker å vaske håret når det er skittent, bruker ikke såpe hvis jeg ikke må og minst mulig produkter på huden til de små. Eldste sliter med siklesår og tørre lepper hver høst/vinter/vår. Og har atopisk eksem :)
 
Blir null produkter i starten, bare noen dråper kokosolje i badevannet. Etterhvert tenker jeg å bruke neutral såpe og sjampo som med de andre barna. Begge barna har hatt atopisk eksem, så vi er veldig forsiktige med produkter, og bruker ingenting med parfyme.
 
Jeg har bare brukt sophie giraffe sine produkter å er veldig fornøyd med de. Men nå sliter jeg med å få tak i de:sad010
 
Blir null produkter i starten, bare noen dråper kokosolje i badevannet. Etterhvert tenker jeg å bruke neutral såpe og sjampo som med de andre barna. Begge barna har hatt atopisk eksem, så vi er veldig forsiktige med produkter, og bruker ingenting med parfyme.
hvordan kokosolje er det du har?
 
En god olivenolje eller kokosolje holde lenge på babyhud ikke trenger man mye heller. Er veldig fornøyd med serien «lille kanin». Bruker en del økologiske hudpleie produkter uten parfyme og decubal fuktighetskrem til meg og barna. Har også vært fornøyd med weleda og noen av neutral sine produkter. Bruker også inotynol og bephanten ved sår stump og har også en økologisk sinksalve med aloevera :) bruker å vaske håret når det er skittent, bruker ikke såpe hvis jeg ikke må og minst mulig produkter på huden til de små. Eldste sliter med siklesår og tørre lepper hver høst/vinter/vår. Og har atopisk eksem :)
Olivenolje i badevannet eller til å smøre på hud? Hva er en god olivenolje, har aldri skjønt det :)
 
Olivenolje i badevannet eller til å smøre på hud? Hva er en god olivenolje, har aldri skjønt det :)

Nei jeg drypper noen dråper i badetvannet en god olivenolje er en olje som ikke er raffinert/ varmebehandlet. Da er proteinene og fettsyrene ustabile og skaper frie radikaler og oksidativt stress i kroppen. Det er bla derfor olivenolje ikke skal varmes opp til mer en ca 150 grader. Eller brukes til steking. Extra virgin oliven olje er kaldpresset og har fått bevart fettsyrene og proteinene intakte slik at oljen oppføre seg antiinflamatorisk og der kroppen får nytte seg av fettsyrene istedenfor at den må bruke ressurser på å bryte det ned og skille det ur. Til steking er rapsolje merket med steking fra odelia, kokosolje eller ghee (klarer smør) det beste alternativet :) olivenolje er best i dressinger eller marinader der kjøttet/ grønnsakene ikke skal varmebehandles over 150 grader.
 
Bruker forresten en del tørre kompresser til bleieskift o.l. Har alltid unngått å bruke våtservietter hjemme, og har helst hatt med kompresser i stelleveska også.

Man kan jo aktivere en babypakke fra komplett apotek via babyverden-appen, da får man 50% avslag på kompresser og noen andre babyprodukter. Jeg gjorde det her for en måneds tid siden, da hadde de allerede 20% avslag fra før, så da fikk jeg kompresser til 10kr per pakke :D
 
Fant ut at jeg tror vi tester love boo sin dusjsåpe og sjampo. Så bestilte på nettet nå.
Og bruker samme nøytrale babyoljen som vi bruker til 2 åringen.
Og inotynol og bepaten ved bleieutslett.
Av stellekluter blir det tørre engangsservietter isteden for våtservietter når vi er hjemme.
Og våtservietter i stelleveska.
 
Fant ut at det var virkelig ikke vits å kjøpe noe, det bare renner inn med sånt når man henter babypakker og får gaver til babyen .. at mor har allergi mot jordbær og at masse av det er jordbærlukt er ikke noe folk tenker på :hilarious:
 
Back
Topp