Hvorfor?

Uff, hadde jeg ikke vært så ydmyk og usikker den gangen så hadde jeg gått inn til rektor og slått i bordet. Ingen gjorde noe her heller. Mobbingen var helt åpenbar, men ingen brydde seg.
Veldig synd, ja.

Vanskelig å være helt perfekt på akkurat det der. :/ Vi får bare gjøre vårt beste. Tenke én ting, men si noe annet. :p Jeg vil ikke at ungene mine skal lære å snakke dritt om andre fra meg.

Vel, hadde det ikke vært for at man ser problemet up close, så kanskje man ikke hadde blitt så oppmerksom på det nå som voksen? Sånn sett kan det jo komme gode ting ut av sånne situasjoner. :p
Ser ut til at du endte opp ganske bra da, selv om du kanskje ikke tok de modigste avgjørelsene den gang da. :)

Tror nok jeg også har fått smake veldig på den at jeg heller ikke vil at Mini skal oppføre seg kjipt mot andre pga meg.

Jeg prøver så godt jeg kan å være aksepterende til alle typer mennesker, utseender osv. Enkelte kan være vanskelige på grunn av ting jeg har opplevd med mennesker som er sånn / ser sånn og sånn ut, men da må jeg bare greie å tenke at alle er ikke slik selv om de ligner. Håper og tror jeg er flinkere og mer aksepterende enn mange der ute.

Har en samboer som er fryktelig fæl i tankene/meningene sine av og til, og jeg kan bli skikkelig irritert og sint når han sier slike ting i min nærhet.

Vel, hadde det ikke vært for at man ser problemet up close, så kanskje man ikke hadde blitt så oppmerksom på det nå som voksen? Sånn sett kan det jo komme gode ting ut av sånne situasjoner. :p
Ser ut til at du endte opp ganske bra da, selv om du kanskje ikke tok de modigste avgjørelsene den gang da. :)

Tror nok jeg også har fått smake veldig på den at jeg heller ikke vil at Mini skal oppføre seg kjipt mot andre pga meg.

Helt sant. ;)

Ja, og det er en av grunnene hvorfor jeg vil gjerne jobbe i barnehage eller skole for å ha mulighet til å se slike ting.

Får tro at når ens mamma har blitt mobbet så vil barna ha høyere terskel for å mobbe. Tenker jeg. :)

Så enig! Var i svømmehallen forrige uke, og da jeg var ferdig tok jeg på meg sokker. Sokker som var blå, fargerike og treningssokker for herre. Et barn i garderoben titter veldig på meg , og spør mamman sin om hvorfor damen går med blå herresokker.. og da svarer moren: noen mennesker er rare, la de være i fred....

Takk for den! Synes det var frekt. Barnet kan jo ikke noe for det, men for et utrolig forbilde den moren er.... Uff..
Et godt eksempel på at d finnes ikke dumme spm, bare dumme svar. ;)

Kjenner jeg er utrolig glad for at jeg er såpass bevisst på akkurat dette, at det er MEGET sjeldent jeg kommenterer negativt om menneskers utseende. Jeg blir like provosert hver gang jeg ser på TV med venner og de absolutt må kommentere hvor tykke/ekkelt tynne/stygge/ekle etc folk er. Jeg kan kanskje finne på å si at folk har morsomme øyebryn f.eks, men der stopper det for meg. Jeg vet selv hvordan jeg føler meg når folk kommenterer utseendet mitt negativt og det er ikke en god følelse...

Og selvom de som er på TV f.eks ikke kan høre deg si det, så handler det for meg om holdningene man har som menneske, og hvor man setter grensen for seg selv om hva som er greit å si om andre. Jeg sier heller til folk det jeg synes er pent ved dem, hvis jeg absolutt må kommentere noe! :-)

Kjenner jeg er utrolig glad for at jeg er såpass bevisst på akkurat dette, at det er MEGET sjeldent jeg kommenterer negativt om menneskers utseende. Jeg blir like provosert hver gang jeg ser på TV med venner og de absolutt må kommentere hvor tykke/ekkelt tynne/stygge/ekle etc folk er. Jeg kan kanskje finne på å si at folk har morsomme øyebryn f.eks, men der stopper det for meg. Jeg vet selv hvordan jeg føler meg når folk kommenterer utseendet mitt negativt og det er ikke en god følelse...

Og selvom de som er på TV f.eks ikke kan høre deg si det, så handler det for meg om holdningene man har som menneske, og hvor man setter grensen for seg selv om hva som er greit å si om andre. Jeg sier heller til folk det jeg synes er pent ved dem, hvis jeg absolutt må kommentere noe! :)
Min mor er ekstrem til å sitte å kommentere hvordan de på tv ser ut,og hun bryr seg ikke om mine barn er tilstede eller ikke,så jeg må jo si fra hver gang! skulle vært unødvendig spør du meg...vet at hun sliter en del selv,men d er ingen unnskyldning for å holde på slik! På MGP i fjor for eks,så sa hun at hun norske artisten hadde mindre pupper enn meg,hvis d gikk an da! Jeg bare hater sånne kommentarer,sikkert derfor jeg er blitt mer bevisst på å holde munn også.

Min mor er ekstrem til å sitte å kommentere hvordan de på tv ser ut,og hun bryr seg ikke om mine barn er tilstede eller ikke,så jeg må jo si fra hver gang! skulle vært unødvendig spør du meg...vet at hun sliter en del selv,men d er ingen unnskyldning for å holde på slik! På MGP i fjor for eks,så sa hun at hun norske artisten hadde mindre pupper enn meg,hvis d gikk an da! Jeg bare hater sånne kommentarer,sikkert derfor jeg er blitt mer bevisst på å holde munn også.

Det er nok ganske vanlig at folk kommenterer andre, spesielt de på TV etc. Uten å ofre det en tanke at det faktisk er ekte mennesker de snakker om. Mamma har aldri gjort det, og derfor har det sikkert aldri blitt naturlig for meg å gjøre det heller. Har alltid blitt lært opp til at det ikke er pent å snakke stygt om andre, og det var ikke bare ved at mamma sa det til meg, men at hun gikk foran som et godt eksempel også. Veldig glad for det! Ser mange av mine venner og bekjente ikke er vokst opp med de samme holdningene og synes det er synd for samfunnet ..

Jeg har vokst opp med en mamma som pleide å si "jammen, tenk så fint at vi ikke er like, da er det mye lettere å se forskjell på oss" hvis vi ungene kommenterte at noen så annerledes ut, så for meg sitter det ganske langt inne å kommentere andres utseende negativt. Jeg er mer en sånn som jubler for at andre velger å være annerledes og bidra til mangfold i samfunnet :)

Men det betyr ikke at jeg ikke kan kommentere det jeg ser på TV, for det gjør jeg. Men jeg fniser ikke av folk på bussen liksom.

Back
Topp