Hvorfor?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Hvorfor skal man hele tiden påpeke hvordan andre folk ser ut?
Hvis noen gjør noe utenom d som er "normalt",hvorfor blir h*n satt i bås?
Hvorfor ikke la folk gjøre ting på sin måte,du gjør vel ting på din måte også?

For ei stund siden satt jeg å så på Idol,og like før pausen fikk man se ei jente med godt påtegnet øyenbryn og markerte lepper,jeg trodde først d var en gutt. Jeg begynte å gapskratte! Når d da startet på etter pausen og jenta snakket litt om seg selv og hun begynte å synge,da ble jeg så flau! Flau fordi jeg hadde nesten dømt henne før hun snakket/sang, og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet!

Alle har en historie,noen har solskinnshistorier mens andre har måttet kjempet mot/for d ene og d andre. Uansett så er vi alle like mye verdt!:)

Et lite hjertesukk fra meg.

Jeg snakker ofte om hvordan folk ser ut eller ting de gjør, ikke for å snakke stygt men fordi det er så fantastisk at mennesker er så forskjellig!!
Det er spennende med forskjellige meninger og det er morsomt å se hvordan folk tørr å være i forhold til klær og stil :D

Gjør det alt for ofte og det er rett og slett flaut :(

Tenker det er noe vi gjør for egen selvfølelse, egoistisk ja, men kan være vi tenker slik uten å være bevisst på det...

Flott og ærlig innlegg om noe som fort blir glemt i hverdagen ♡♡♡ Tror man desverre ofte glemmer at det er et menneske bal utseendet, sminken, frisyren eller klesstilen.. Man vet aldri hva som ligger bak, hverken sykdomshistorie eller livshistorie o.l. (ikke at det skal ha koe å si heller. :-) )

Tror nok at alle kan gå i seg selv og bli flinkere på å tenke over dette. Inkludert meg selv. Husker jenta du nevner, og tok meg selv i å tenke mitt jeg og.. Satt og stortuta da ho begynte å fortelle, og ikke minst synge (hormonene hjalp til). Det er desverre slikt med oss mennesker, at vi må konsentrere oss omtrent for å fokusere på det positive. .. ♡♡♡

Tror det er en menneskelig feil som ligger ganske godt plantet i oss. Tror det går mye på å hevde seg selv, konkurranse og egen selvtillit. Heldigvis er jeg blitt flinkere til å tenke meg litt om før jeg gjør meg opp en mening. Lar mye tvil komme personen til gode. For vi vet jo ikke en dritt. Og hvorfor er det så ille at folk ikke gjør som meg? Jeg er langt i fra perfekt selv.

Jeg er fortsatt flau, skuffet og sint på meg selv for at jeg en periode på barneskolen bare stod og flirte av at de andre i klassen mobbet ei jente i klassen vår fordi hun var annerledes. (Innesluttet og temperamentsfull. Men hun hadde også syke skills i å tegne!) Jeg hadde dårlig selvtillit og dette gjorde at jeg følte meg bedre. Huff...
Syns ikke det hjelper at jeg til slutt ble hennes venninne og forsvarte henne. Skulle gjort mer. Nå gjør mobbing og urettferdighet meg så forbanna at jeg kunne satt fyr på noen.

Dømmer ikke andre, eller mobber dem. Men noen ganger er det veldig deilig å være anonym på nettet å påpeke at enkelte ser skrudd ut med merkelige øyenbryn. No harm in that!

Hvorfor skal man hele tiden påpeke hvordan andre folk ser ut?
Hvis noen gjør noe utenom d som er "normalt",hvorfor blir h*n satt i bås?
Hvorfor ikke la folk gjøre ting på sin måte,du gjør vel ting på din måte også?

For ei stund siden satt jeg å så på Idol,og like før pausen fikk man se ei jente med godt påtegnet øyenbryn og markerte lepper,jeg trodde først d var en gutt. Jeg begynte å gapskratte! Når d da startet på etter pausen og jenta snakket litt om seg selv og hun begynte å synge,da ble jeg så flau! Flau fordi jeg hadde nesten dømt henne før hun snakket/sang, og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet!

Alle har en historie,noen har solskinnshistorier mens andre har måttet kjempet mot/for d ene og d andre. Uansett så er vi alle like mye verdt!:)

Et lite hjertesukk fra meg.

Veldig enig i det du skriver. Jeg "tar" meg selv i å dømme andre iblant, og merker at det er fort gjort at både mannen min og jeg kommenterer andte mennesker når vi feks på program som idol. Jeg tenker at det er en god ting at man får dårlig samvittighet etter å ha dømt andre, og det gjør at man kan bli mer bevisst rundt det å forsøke å ikke gjøre det fremover :)

Veldig enig i det du skriver. Jeg "tar" meg selv i å dømme andre iblant, og merker at det er fort gjort at både mannen min og jeg kommenterer andte mennesker når vi feks på program som idol. Jeg tenker at det er en god ting at man får dårlig samvittighet etter å ha dømt andre, og det gjør at man kan bli mer bevisst rundt det å forsøke å ikke gjøre det fremover :)
Ikke sant:) for min del ble dette sterkere etter jeg fylte 30 år og at jeg føler meg tryggere på meg selv,gjør at jeg ikke har d behovet for å kommentere andre. Fikk plutselig selvinnsikt etter fylte 30:P for gudene skal vite at jeg er langt fra perfekt,men d er faktisk helt greit:) håper alle kan være fornøyd me seg selv,og respektere hverandre:) jeg skjønner at alle ikke liker alle,og d er helt greit så lenge man respekterer hverandre:)

Peker ned på signaturen min og lar det bli med det.

Så enig! Var i svømmehallen forrige uke, og da jeg var ferdig tok jeg på meg sokker. Sokker som var blå, fargerike og treningssokker for herre. Et barn i garderoben titter veldig på meg , og spør mamman sin om hvorfor damen går med blå herresokker.. og da svarer moren: noen mennesker er rare, la de være i fred....

Takk for den! Synes det var frekt. Barnet kan jo ikke noe for det, men for et utrolig forbilde den moren er.... Uff..

Så enig! Var i svømmehallen forrige uke, og da jeg var ferdig tok jeg på meg sokker. Sokker som var blå, fargerike og treningssokker for herre. Et barn i garderoben titter veldig på meg , og spør mamman sin om hvorfor damen går med blå herresokker.. og da svarer moren: noen mennesker er rare, la de være i fred....

Takk for den! Synes det var frekt. Barnet kan jo ikke noe for det, men for et utrolig forbilde den moren er.... Uff..

Hva i all verden slags svar var det? :/ Litt av et forbilde, ja...

Hva i all verden slags svar var det? :/ Litt av et forbilde, ja...

Jeg ble helt paff. Er så hormonell om dagen at jeg holdt på å komme med et frekt svar til den mamman. Men jeg tok meg i det.

Hvorfor kunne ikke mora tenk gjennom hva ho sa, og heller svart "kanskje de er mer komfortable" eller "det gjør hun som hun har lyst til" eller "kanskje hun valgte sokkene fordi de hadde fin farge?". Ett fett for meg, men det svaret som kom var ikke pent. ;)

Seriøst?
Rart det er mobbing her i verden når foreldrene svarer sånn?

Seriøst?
Rart det er mobbing her i verden når foreldrene svarer sånn?

Ja, synes litt synd på det barnet som lever med et slikt forbilde. Hvem vet hva annet hun kan (u)bevisst lære det stakkars barnet?

Dømmer ikke andre, eller mobber dem. Men noen ganger er det veldig deilig å være anonym på nettet å påpeke at enkelte ser skrudd ut med merkelige øyenbryn. No harm in that!
Vet du hva det kalles?? trolling!

Jeg ble helt paff. Er så hormonell om dagen at jeg holdt på å komme med et frekt svar til den mamman. Men jeg tok meg i det.

Hvorfor kunne ikke mora tenk gjennom hva ho sa, og heller svart "kanskje de er mer komfortable" eller "det gjør hun som hun har lyst til" eller "kanskje hun valgte sokkene fordi de hadde fin farge?". Ett fett for meg, men det svaret som kom var ikke pent. ;)

Mye annet hun kunne sagt, ja. Som regel når vesla kommenterer slik som han gutten så pleier jeg å svare at "den personen sikkert bare hadde lyst til det". ;) Er ikke verre enn det.

Jeg er fortsatt flau, skuffet og sint på meg selv for at jeg en periode på barneskolen bare stod og flirte av at de andre i klassen mobbet ei jente i klassen vår fordi hun var annerledes. (Innesluttet og temperamentsfull. Men hun hadde også syke skills i å tegne!) Jeg hadde dårlig selvtillit og dette gjorde at jeg følte meg bedre. Huff...
Syns ikke det hjelper at jeg til slutt ble hennes venninne og forsvarte henne. Skulle gjort mer. Nå gjør mobbing og urettferdighet meg så forbanna at jeg kunne satt fyr på noen.

Kunne vært meg som var den jenta som ble mobbet der :p Men jeg tenker i dag at så masse dårlige forbilder som finnes for usikre unge, så blir veldig mange barn lært opp av foreldrene (ubevisst) og andre voksne omsorgspersoner til at det er greit. Klart at enkeltindivider har ansvar, men når barn plukker opp fra flere hold at det er akseptert, så blir det vanskeligere for dem.
Lærerne på min skole stod feks bare å så på selv. Veldig synd.

Men selv om jeg er bevisst på at jeg virkelig ikke vil snakke stygt om noen og toleransen min for forskjellige mennesker er veldig høy, så har jeg både tenkt mitt og glippet med tunga flere ganger. Man er ikke perfekt.

Kunne vært meg som var den jenta som ble mobbet der :p Men jeg tenker i dag at så masse dårlige forbilder som finnes for usikre unge, så blir veldig mange barn lært opp av foreldrene (ubevisst) og andre voksne omsorgspersoner til at det er greit. Klart at enkeltindivider har ansvar, men når barn plukker opp fra flere hold at det er akseptert, så blir det vanskeligere for dem.
Lærerne på min skole stod feks bare å så på selv. Veldig synd.

Men selv om jeg er bevisst på at jeg virkelig ikke vil snakke stygt om noen og toleransen min for forskjellige mennesker er veldig høy, så har jeg både tenkt mitt og glippet med tunga flere ganger. Man er ikke perfekt.

Uff, hadde jeg ikke vært så ydmyk og usikker den gangen så hadde jeg gått inn til rektor og slått i bordet. Ingen gjorde noe her heller. Mobbingen var helt åpenbar, men ingen brydde seg.
Veldig synd, ja.

Vanskelig å være helt perfekt på akkurat det der. :/ Vi får bare gjøre vårt beste. Tenke én ting, men si noe annet. :P Jeg vil ikke at ungene mine skal lære å snakke dritt om andre fra meg.

Back
Topp