Hvorfor tidlig UL?



Lykkepjuska skrev:


Snart2Lykketroll<3 skrev:


Emilie3 skrev:
kan jeg få tidlig ul, etter jeg har mystet en gang?


Dette lurer jeg også på?



JA! For å få tidlig ultralyd er terskelen lav! Er kvinnen bekymret for barnet i magen, får hun det. Det gjelder alle gravide! Har t.o.m. sett en lov om dette.  Og ja, sykehuset ville ha meg inn på tidlig UL i uke 7 fordi jeg hadde mistet før. =)

Tusen takk for svar :-)
Kan man bare snakke med legen da eller?

Hadde hastekeisersnitt for litt over 1 år siden, og hadde SA i januar/februar i år.
Er så redd for at det kunne ha skjedd noe under keisersnittet, så klarer ikke helt å roe meg..
 
Tror det e litt opp til legen som skal henvise til tidlig ul, vet om noen som ikke får tidlig ul før de har mistet 3 ganger, mens andre har fått pga vanlig bekymring tidlig i svangerskapet. Håper at dere alle har greie leger!! Det har jeg :)

Jeg får tidlig ul pga mistet en ikke-levedyktig jente, født i uke 20 med nevralrørsdefekt.
 
Jeg får pga gjentatte småblødninger i flere uker.. Men nå angrer jeg nesten, det er så skummelt. Men, det er bedre å få vite det nå om noe er feil, men jeg håper og tror det går bra :)
 
Man har faktisk lovfestet rett til tidlig ul ved engstelse for at noe er gale, da skal legen høre på den gravide og henvise til tidlig ul...
 
Back
Topp