Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lady H
Tror det er fordi de ikke er levedyktige før tidligst da... Uke 23/24 er en standard i norge og andre steder i verden ut fra erfaring antar jeg.
ORIGINAL: ltk023
Som jeg sa over her er det umulig å stoppe en fødsel hvis den først setter i gang. de gir riehemmende medikamenter og overvåker mor og barn. Men det er lite man kan gjøre hvis fødselen starter likevel.
ORIGINAL: CogJ
Altså, jeg vil tro at om en fødsel starter skikkelig i uke 21 osv, så er det noe oversett gale med babyen (eller området rundt som livmor,navelstreng, morkake)..
(ikke skyt meg om jeg tar feil)
Mener at før uke 23 så blir det kalt en sen abort og men etter uke 24(23 i dag tror jeg) er det fødsel eller dødfødsel..
Tror og det går på ressurser, men mest på levedyktighetssjanse..
ORIGINAL: CogJ
ORIGINAL: linnh85
I fjor i Narvik, stanset de en fødsel på ei jente som var bare 17 uker på vei... hun måtte ligge på føden fra hun var 17 til hun var 34 ell 36 uker.. da lot de babyen komme.. de berget den ungen [:D]
men hvordan startet fødselen hennes da?
vannavgang? da er det mye lettere å stoppe det enn ved rier..
for et mirakel[:D]
ORIGINAL: linnh85
I fjor i Narvik, stanset de en fødsel på ei jente som var bare 17 uker på vei... hun måtte ligge på føden fra hun var 17 til hun var 34 ell 36 uker.. da lot de babyen komme.. de berget den ungen [:D]
ORIGINAL: bet
Tror det er to forskjellige ting om fødselen har startet med rier og det hele eller om vannet har gått. Jeg vet også om flere tilfeller der vannet har delvis gått og man blir lagt inn på sykehus for å holde seg helt i ro og prøve å stoppe det i å gå videre. Siden det blir dannet nytt fostervann hele tiden lar dette seg gjøre i mange tilfeller. Men er nok noe annet når riene er i full gang og babyen har bestemt seg for at den skal ut.
Håper bare vi alle kommer oss laaaangt over 23 ukers grensa jeg [:)][:)]