Hvorfor skriker fødende?

ORIGINAL: Svartengel

Ancita: Dei paplene skreik eg av også, men er glad at eg fekk dei likevel [:)][:)]

Ja var veldig godt etterpå, men fyy så vondt der og da!

Jeg sa auauauau når hodet sto i åpninga og ropte nok litt da[8D] Vrælte også: Det svir, det svir, det svir mellom pressriene[8D]

Sa ingenting med første da, hadde epidural så kjente ingenting.. Verken sugekoppen, ungen som kom ut eller syinga etterpå[8D]

ORIGINAL: *yummymummy*

men bare så det er sagt, jeg syns den delen hvor hodet sto i åpningen, og når det skulle ut, så var det nesten vondere enn smertene ved rier, sved og brant vanvittig!

Enig. Riene var ikke vonde, men hodet var grusomt! Var sikker på at jeg revna fra a-å[>:]

Fordi det var så jæææævlig vondt!

ORIGINAL: FancyPants

Jeg brølte mer enn jeg skrek, og det var fordi jeg følte det hjalp meg å få krefter til å presse.

ORIGINAL: Lolodi

Fordi det var forjævlig vondt, men også fordi jeg var livredd! Syk følese å ha NULL kontoll over hva som skjer. Jeg tenkte "nå revner jeg, nå revner jeg, nå revner jeg!!!." Revna ikke, da [8D]

Jeg hylte ikke[;)]

Men brølte en del for å lette presset fra der nede da jeg fikk pressrier på 7cm[:'(]
Men under selve åpnings riene og utpressinga så var jeg rolig[;)]

Jeg hylte fordi det var så vondt, men ikke når hodet kom ut. Besvimte av smertene jeg da[8|] Tok litt tid før de fikk kontakt med meg igjen!

For meg hjalp det å skrike, tok endel av smertene fikk utløp for de på en måte. 

Eg hylte til ein gang når dei tok eit skikkelig drag med tanga (ungen satt fast og ville ikkje ut), da huska eg legen sa : oioi, bedøv litt her, og eg tenkte, HALLO?? kunne ikkje du tenkt på det litt før!!!![:)]

Jeg greide ikke å puste under riene uten å hyle, så da ble det slik [8D] Ved pressriene sank pulsen til Oliver, så måtte få oksygen mellom pressriene, og da ble jeg så redd at jeg brukte alle kreftene mine på å presse uten å hyle for å blir fortest mulig ferdig.

Man kan ikke akkurat noe for at man hyler under en fødsel, går ikke an å stoppe det når man har så vondt.

ORIGINAL: FancyPants

Jeg brølte mer enn jeg skrek, og det var fordi jeg følte det hjalp meg å få krefter til å presse.

samme her.. [:)]

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: giggsy

ORIGINAL: DenicaD

hvorfor de skriker?
hehe, hvorfor tror du?

det er jo ikke akkuratt ikke-vondt[:D]

Men man trenger jo ikke skrike lungene av seg fordi om det gjør vondt? Man bruker kreftene opp på å skrike istedet for å bruke dem på effektiv pressing, men for all del, man gjør som man selv føler for. For meg er det hinsides all fornuft å hyle. [8D]

Tror ikke det er noe man kontrollerer selv...
Jeg greide iallefall ikke å stoppe det.
Tror ikke jeg hadde overlevd hvis jeg ikke hadde hylt[8D]

ja, noen skriker andre ikke. Selv om man ikke skriker betyr det jo ikke at man er FLINKERE akkuratt[:-]
som det virker noen tror[:-]

"Åhh, jeg skrek ikke en eneste gang *stolt*"

Dette kommer nok ann på mye rart, og er veldig individuelt[:)]

jeg hadde så innihampen vondt, fødde i heeelt feil stilling.
skjønner altfor godt hvorfor man skriker!

Back
Topp