Hvorfor skal det være så rosenrødt å være gravid?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Hei :) Jeg er ny her, førstegangs med termin i slutten av januar :) Blir spennende :D

Men, jeg lurer veldig på en ting. Enten er det jeg som virkelig skiller meg veldig ut fra resten, eller bare at vi opplever svangerskap ulikt. Jeg syns ikke det er gøy å ikke få sove jeg. Sover maks 3 timer i strekk og er supertrøtt til enhver tid uansett. Jeg skal visst være glad for at jeg får sove, men etter ca 17 uker uten skikkelig søvn har jeg vel lov til å være litt trøtt kanskje.. Også er det jo en fantastisk følelse å føle at man ikke fungerer nok på jobb. En fysisk belastende jobb, skiftarbeid og generelt vanskelig å tilrettelegge gjør at jeg ikke fungerer like bra som før.

Ellers er jo en flokk med kviser å foretrekke, noen ekstra kilo og vaggende gange er supertrivelig ;) En delvis kranglete rygg er også flott når man er vant til å være mye aktiv hver dag. Blæ..

Så er det jo alltids de som har det verre, men at alle skal påpeke at det er så utrolig koselig å være gravid er jeg ubeskrivelig lei av! Å si at det faktisk ikke er så fantastisk blir det jo bare bråk ut av, da er man jo utakknemlig og uegnet som mor+++ Jeg gleder meg til han kommer ut jeg, tror det er mye triveligere enn å ha han på innsiden :)

Fler som ikke syns svangerskap er så fantastisk?
 
Det er lov å syns det. Er tider da jeg bare har lyst til å bli ferdig med det og få magen min tilbake. Men som regel så er mini snill og grei, og har ikke så mye plager med ryggen min enda. Takk og lov for det. Men husker søsteren min ble sur på meg under forige svangerskap når jeg sammenlignet fosteret med en parasitt, og kalte han for lille krapyl, hehe. :p

Jeg er kjempeglad nå, for jeg har fått sovet hele natten gjennom. Ikke våknet jeg av krampe eller noe sånt og 2 åringen min sov så fint hele natten uten en lyd. :) Har du en bra dag i svangerskapet så gled deg over det, og er dagen din dritt med mye vondt og masse plager så syns jeg det er lov å være dritt lei og bare ville bli ferdig med det :)
 
Jeg er enig med deg. Det går jo litt opp og ned, det er en spennende og helt syk ting at kroppen lager et lite menneske inni magen min!! Men jeg har ikke hatt så bra svangerskap! Og kommer absolutt ikke til å savne å være gravid!! Jeg er ganske sikker på at jeg har hatt alle plager som man kan ha når man er gravid! Fra kvalmen, trøtthet og fett hår og kviser, til bekkenløsning og aldri få sove godt! Det er fryktelig frustrerende og det blir innmari deilig å bare få ungen ut!:) Når jeg sier til folk at det ikke er så koselig å gå gravid å være andpusten hele tiden, for man bærer på endel kilo mer enn vanlig og alle andre plager, så sier jo folk bare "joda, det må jo være såå koselig å være gravid". Æææ!! Ja, sikkert for de som ikke har noen plager, men ikke for meg!
Føler med deg, og skjønner godt hva du mener!


Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Jeg synes heller ikke det har vært rosenrødt, mitt største problem har vært enorm slitenhet, svimmelhet, kvalme og vektnedgang. Jeg har vært ganske heldig med andre ting, men alt jeg orker å gjøre, er å ligge på sofaen. En dag innimellom føler jeg for å være "normal", men det tar så på, at de neste dagene blir bare enda verre.
Først nå klarer jeg å glede meg over magen, fordi jeg kjenner sparkene, og ser gleden i samboerens øyne når han kan kjenne de selv. Jeg gleder meg selvsagt veldig, misforstå meg rett, men hadde jeg kunne bestemme, hadde svangerskapet vart i ni uker, ikke måneder (hadde det vært mulig, selvsagt)! Det som skjer i kroppen er fantastisk, det som skjer med meg er kanskje ikke like fantastisk, på en måte...
Jeg har ingen tips eller råd til hvordan det blir bedre, annet enn at man må ta vare på de bedre dagene, og ellers prøve å kose seg når den lille i magen søker kontakt.
 
Det er veldig mye å klage over, og å være missfornøyd med. det er jeg helt enig i. Det hjelper å klage, syte og skrike innimellom for å få ut all negativitet. Heldigvis har jeg det ikke så fælt alltid, mesteparten av tiden har jeg det faktisk fint :) takk gud, og bank i bordet! Men jeg gleder meg masse til å få kroppen min tilbake, er ikke lett å være singel, med denne magen.
 
Jeg føler det som deg. I forrige svangerskap hadde jeg ca 2 mnd jeg synes var fin: Når kvalmen var over og magen ikke hadde begynt å bli så stor og ikke vann i kroppen enda. Ellers synes jeg det var pyton selv om svangerskapet absolutt ikke var ille ift mange andre. Denne gangen har jeg hatt "konstant omgangssyke" (dvs ikke bare morgenkvalme) i 4 måneder, og kvalmen har enda ikke gitt seg helt. Sover godt men må sove på dagen i tillegg til en god nattesøvn, for å klare å fungere. Bekkenet gjør at jeg må holde meg mye i ro. Kjenner morsfølelsen for det lille livet i magen - men jeg synes det definitivt er myyye mer negativt enn positivt med å være gravid.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei :) Jeg er ny her, førstegangs med termin i slutten av januar :) Blir spennende :D

Men, jeg lurer veldig på en ting. Enten er det jeg som virkelig skiller meg veldig ut fra resten, eller bare at vi opplever svangerskap ulikt. Jeg syns ikke det er gøy å ikke få sove jeg. Sover maks 3 timer i strekk og er supertrøtt til enhver tid uansett. Jeg skal visst være glad for at jeg får sove, men etter ca 17 uker uten skikkelig søvn har jeg vel lov til å være litt trøtt kanskje.. Også er det jo en fantastisk følelse å føle at man ikke fungerer nok på jobb. En fysisk belastende jobb, skiftarbeid og generelt vanskelig å tilrettelegge gjør at jeg ikke fungerer like bra som før.

Ellers er jo en flokk med kviser å foretrekke, noen ekstra kilo og vaggende gange er supertrivelig ;) En delvis kranglete rygg er også flott når man er vant til å være mye aktiv hver dag. Blæ..

Så er det jo alltids de som har det verre, men at alle skal påpeke at det er så utrolig koselig å være gravid er jeg ubeskrivelig lei av! Å si at det faktisk ikke er så fantastisk blir det jo bare bråk ut av, da er man jo utakknemlig og uegnet som mor+++ Jeg gleder meg til han kommer ut jeg, tror det er mye triveligere enn å ha han på innsiden :)

Fler som ikke syns svangerskap er så fantastisk?
Jeg er helt enig med deg! Dette er min nr. 3, og definitivt det verste svangerskapet til nå. Glad det er siste gang! Jeg gleder meg noe helt vanvittig til å få ham ut, og begynne å få tilbake livet mitt og kroppen.
For mange er en graviditet slett ingen dans på roser, og jeg blir også utrolig irritert over alle som ikke forstår. Alle spør hvordan det går, og når jeg da er ærlig og forteller om kvalme, forstoppelse, utslitthet, bekkenløsning, søvnløshet, smerter her og der etc etc, så får man høre: "Men du koser deg vel med å vente på den lille?"
Nei, jeg koser meg slett ikke!! Men klart jeg gleder meg til han blir født!
Så kjære venn, du er slett ikke alene - som du ser av responsen. ;D
 
Jeg er helt motsatt jeg da. Jeg har masse plager og er konstant sliten og trøtt. Men alikevel storkoser jeg meg. Jeg er livredd for at tiden skal gå for fort(samtidig som jeg er utålmodig på å hilse på bebisen). Tenk hvis jeg ikke skal gå gravid igjen, å ikke kjenne den herlige skapningen som spreller inne i magen. Å beundre den fantastiske graviditetsmagen. Det skremmer meg nesten mer enn å skulle bli mamma. Men skjønner at de fleste ikke synes det er rosenrødt å være gravid.
 
  • Liker
Reactions: H27
Her er heller ikke tilværeltilværelsen rosenrød og da er det ikke gøy å føle at noen ser på en som utakkneutakknemlig, uegnet osv.
Jeg sover ikke og har ikke gjort det siden tidlig i svangerskapet, klarer ikke spise ordentlig, har bekken løsning og låsning, hodepiner, besvimer og får blodtrykksfall, vondter i mage, rygg og ben og strekk i ankelen som gjør vondt nok til å hyle av. Det er IKKE gøy uansett hvor mye jeg setter pris på de to små miraklene i magen min! Jeg vil gjøre alt for dem, og så lenge de har det bra er det greit, men jeg kan ikke påstå at jeg koser meg... men jeg gleder meg til å treffe dem!!!!!
 
Jeg skal aaaaaaaaaaaaldri mer gå gravid!!!! 3 er nok!!! Skal sterilisere meg samtidig som jeg tar keisersnitt. Synes ikke det er noe kos verken å gå gravid eller å føde, mem sliter med bekkenlåsning, så sitter for d meste i en stol. Misforstå meg rett, elsker å kjenne bevegelsene og føle at en baby vokser i magen, men når kynnere og ligamentsmerter kommer samtidig med bekkenlåsningen, synes jeg synd på meg selv.


Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Enig med deg.. Er virkelig ikke rosenrødt!! Dårlig med søvn, bekkenløsning og føler seg trøtt å sliten hele tiden..



Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Enig med deg.. Er virkelig ikke rosenrødt!! Dårlig med søvn, bekkenløsning og føler seg trøtt å sliten hele tiden..



Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja, også ikke få sove selv om man er trøtt og sliten. Plagene ved graviditeten overskygger helt tanken på baby for min del...
 
Jeg er egentlig enig men jeg tar i mot alle plager jeg kan få så lenge det går bra til slutt! Men det er nok fordi jeg har mistet noen ganger :) rosenrødt er det uansett ikke!!
 
Hei :) Jeg er ny her, førstegangs med termin i slutten av januar :) Blir spennende :D

Men, jeg lurer veldig på en ting. Enten er det jeg som virkelig skiller meg veldig ut fra resten, eller bare at vi opplever svangerskap ulikt. Jeg syns ikke det er gøy å ikke få sove jeg. Sover maks 3 timer i strekk og er supertrøtt til enhver tid uansett. Jeg skal visst være glad for at jeg får sove, men etter ca 17 uker uten skikkelig søvn har jeg vel lov til å være litt trøtt kanskje.. Også er det jo en fantastisk følelse å føle at man ikke fungerer nok på jobb. En fysisk belastende jobb, skiftarbeid og generelt vanskelig å tilrettelegge gjør at jeg ikke fungerer like bra som før.

Ellers er jo en flokk med kviser å foretrekke, noen ekstra kilo og vaggende gange er supertrivelig ;) En delvis kranglete rygg er også flott når man er vant til å være mye aktiv hver dag. Blæ..

Så er det jo alltids de som har det verre, men at alle skal påpeke at det er så utrolig koselig å være gravid er jeg ubeskrivelig lei av! Å si at det faktisk ikke er så fantastisk blir det jo bare bråk ut av, da er man jo utakknemlig og uegnet som mor+++ Jeg gleder meg til han kommer ut jeg, tror det er mye triveligere enn å ha han på innsiden :)

Fler som ikke syns svangerskap er så fantastisk?


Well done!!

Morsomt skrevet, og syns det er fint noen setter ord på det :)

Jeg syns det er en nydelig greie å få gå gravid, kjenne spark, bære frem ett liv osv osv, la det være på det rene ;) Men, jeg synes ikke det er ok, som du skriver, å knapt nok få noe sammenhengende søvn-og det FØR babyen er kommet! Syns heller ikke det er særlig sjarmerende å måtte rulle seg ut av sofa/seng fordi halebeinet mitt tar knekken på meg, og ha en utrolig gravid gange også pga.det!! Å begynne å grine for den minste lille ting, ja f eks.da Oddbjørn Hjelmeseth gren på tv her en kveld, ja da måtte jeg også grine en skvett!! Der er flere småting som jeg ikke synes er så ok, men det får bare være..det går over, og jeg vet jo hva premien er ;) Jeg svarer folk stort sett at Jaaada, her går det kjempefint!! og så får heller mannen tåle litt syting innimellom ;)
 
Har kalt babyen min 'livssugende parasitt' sjølv ein del ganger, å vere kvalm/kaste opp i 5 mnd sammenhengande uten bedring i sikte er ikkje akkurat det kjekkaste eg har vore med på :confused: Pluss at bekkenet/halebeinet har begynt å trøble seg, so eg treng hjelp av mannen til å reise meg frå sofaen. Gleder meg til det heile er over og eg får premien! Har endå ikkje merka noko til den berømte graviditetsgløden folk snakker om...

Må legge til at eg koser meg litt innimellom kvalmebygene då, når vesla går turbo i magen :)
 
Du er ikke rar. Jeg kjenner mange som ikke liker å gå gravid, inkludert meg selv. Føler ikke at kroppen min er laget for en graviditet.

Jeg synes det er utrolig kjedelig å gå gravid. Venter bare på å få skvisa ut babyen.

Enda verre er det dersom man har plager under svangerskapet. Mitt forrige svangerskap var veldig tungt, og jeg var til tider plaget med litt forskjellig.

Denne gangen var jeg først plaget med kvalme, for så å få isjiassmerter, som sikkert var relatert til bekkenet. Og først nå er jeg ikke plaget med noe som helst. Har vel egentlig et drømmesvangerskap per d.d. Men likevel synes jeg det er dørgende kjedelig å være gravid... -.-
 
Jeg som begynte å tro at det kun var meg det var noe alvorlig galt med! :p Misforstå meg rett, men det er "hyggelig" å se at det er fler som ikke syns graviditet er livets beste periode ;) Den gravidgløden noen nevner har ikke jeg sett noe til heller, gravid askefarget tenker jeg vi kan kalle det ;) Tusen takk for svar alle sammen :D
 
Sniker... Helt enig her også! Og det verste er når folk spør hvordan jeg har det og jeg svarer ærlig med kvalmen, bekkenløsningen, ekstra kilo og vaggende gåstil så sier de "Jamen, du må jo konsentrere deg om premien i slutten" ! Da får jeg lyst til å rive av meg håret!! Så klart jeg gjør det! Jeg elsker jo lillegutt i magen MASSE allerede! Har ingenting med han å gjøre!! Jeg liker bare ikke at kroppen min er mest babyfabrikk, og mindre "meg" - Dere spør jo hvordan jeg har det... :) Sukk....! Det beste er egentlig å bare si "Det går fint", uavhengig av tilstand!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker... Helt enig her også! Og det verste er når folk spør hvordan jeg har det og jeg svarer ærlig med kvalmen, bekkenløsningen, ekstra kilo og vaggende gåstil så sier de "Jamen, du må jo konsentrere deg om premien i slutten" ! Da får jeg lyst til å rive av meg håret!! Så klart jeg gjør det! Jeg elsker jo lillegutt i magen MASSE allerede! Har ingenting med han å gjøre!! Jeg liker bare ikke at kroppen min er mest babyfabrikk, og mindre "meg" - Dere spør jo hvordan jeg har det... :) Sukk....! Det beste er egentlig å bare si "Det går fint", uavhengig av tilstand!


Sent from my iPhone using BV Forum
SÅ enig med deg! Opplever akkurat det samme. Jeg har imidlertid sluttet å ta hensyn til andres følelser når de spør nå, og ramser istedet opp en laaaaang liste over plager. Iallefall til noen. ;o) Hoho..
Men føler meg som en sutremaskin..
 
For ikke å snakke om hvor koselig det er å ikke finne klær i skapet som passer lengre. Og hvor dyrt det er for gravidklær som en bare bruker i noen måneder. Gleder meg til ungen er ute og jeg kanskje passer inn i buksene mine igjen.:D For nå sitter jeg med tre bukser som blir brukt hele tiden, en stretchjeans, en joggebukse og en leggings. Gleder meg virkelig til vinteren her :(
 
Back
Topp