Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? GRAVID❤️

8+0

Endelig enda en ny uke :Heartred og nå er det bare 5 små dager igjen til neste TUL, og jeg er like spent og gruer meg like mye til denne gangen. Krysser alt jeg har for at det står bra til denne gangen også❤️
Det kan jeg godt forstå! Jeg hylgråt utenfor sykehuset hver ultralyd og jeg har ikke samme historie som deg i det hele tatt. Så forstår kjempegodt at du er nervøs! Men nå har jeg veldig troa altså - for hva det er verdt :Heartred

8+0

Endelig enda en ny uke :Heartred og nå er det bare 5 små dager igjen til neste TUL, og jeg er like spent og gruer meg like mye til denne gangen. Krysser alt jeg har for at det står bra til denne gangen også❤️
Hipp hurra for åtte uker!! :happy093

Er det noen her som har født på Kongsvinger eller Ahus forresten?

Det står mellom disse to sykehusene…har tenkt litt, men er fortsatt ikke helt sikker hva jeg vil velge.
Det er forresten omtrent like lang vei til begge sykehusene.
Skal snakke litt mer med fastlegen i morra om det, men vil gjerne høre deres erfaringer❤️

Det står mellom disse to sykehusene…har tenkt litt, men er fortsatt ikke helt sikker hva jeg vil velge.
Skal snakke litt mer med fastlegen i morra om det, men vil gjerne høre deres erfaringer❤️

Har du noen spesifikke ønsker for fødselen da? :Heartred Jeg valgte Ahus og velger det samme igjen hvis jeg får mulighet! Veldig fornøyd med både fødeavdeling og barselhotell og ansatte! De har badekar på alle fødestuer og lystgass og mye annet "gøy" å tilby!:hilarious:

Har du noen spesifikke ønsker for fødselen da? :Heartred Jeg valgte Ahus og velger det samme igjen hvis jeg får mulighet! Veldig fornøyd med både fødeavdeling og barselhotell og ansatte! De har badekar på alle fødestuer og lystgass og mye annet "gøy" å tilby!:hilarious:
Nei, ingen ønsker :)
Så godt å høre at du er fornøyd. Det eneste som bekymrer meg litt er at jeg skal føde på sommeren (juli), og dem sier jo at det er flest fødende på sommeren og hvordan det er med bemanning osv?

Nei, ingen ønsker :)
Så godt å høre at du er fornøyd. Det eneste som bekymrer meg litt er at jeg skal føde på sommeren (juli), og dem sier jo at det er flest fødende på sommeren og hvordan det er med bemanning osv?

Jeg fødte 17.juli og det var bare meg og ei til på fødeavdelingen da jeg kom kl 10 :laughing002 Så tror det er veldig varierende, men det var god bemanning den dagen hvertfall!

Har ikke født der, men jeg fant ut på det fødselsforberedende kurset at på ahus har de en aldersgrense på 36 år som førstegangsfødende for å føde i vann. Så dersom du har veldig ønske om vannfødsel kan det være verd å vite. Utover det har jeg alltid fått et godt inntrykk av stedet når jeg har vært der på ultralyder og kontroller! :) (Men mulig Kongsvinger har samme grense all den tid det vel er en del av samme sykehus, på en måte?)

Har født 2 på Ahus, 2005 og 2011. Elsker Ahus, og ønsker og komme dit igjen om jeg blir gravid igjen. Siste mann ble født på Ullvål. Var fult på Ahus(mars 2023)så tok Ullvål i stede for Kongsvinger. Veldig fint der å :)

Jeg har født på Ahus (2018) og var fornøyd med det, er jo en stund siden, men regner med det er ganske likt. Fikk prøve lystgass og badekar, og hadde andre smertelindringer tilgjengelig. Er også trygt med et stort sykehus som har nyfødt intensiv. En liten minus er at jeg måtte på barsel (pga komplikasjon med meg og kunne ikke på hotellet), og de hadde ikke enkeltrom, så jeg delte med noen andre, og far kunne ikke sove der, vet ikke om det har endret seg. Men det er litt minus om dere har lang reisevei (de hadde vel et par familierom hvor far kunne være med, dere stiller kanskje sterkere for å få et familierom om dere har lengre reisevei). På hotellet får far selvfølgelig være der :)

Kjenner ikke til Kongsvinger så kan ikke sammenligne, men ahus er veldig bra

Jeg har født på Ahus (2018) og var fornøyd med det, er jo en stund siden, men regner med det er ganske likt. Fikk prøve lystgass og badekar, og hadde andre smertelindringer tilgjengelig. Er også trygt med et stort sykehus som har nyfødt intensiv. En liten minus er at jeg måtte på barsel (pga komplikasjon med meg og kunne ikke på hotellet), og de hadde ikke enkeltrom, så jeg delte med noen andre, og far kunne ikke sove der, vet ikke om det har endret seg. Men det er litt minus om dere har lang reisevei (de hadde vel et par familierom hvor far kunne være med, dere stiller kanskje sterkere for å få et familierom om dere har lengre reisevei). På hotellet får far selvfølgelig være der :)

Kjenner ikke til Kongsvinger så kan ikke sammenligne, men ahus er veldig bra
Vi har like lang vei til Ahus som til Kongsvinger. Så reise veien spiller ingen rolle sånn sett.

Jeg og legen satte opp Ahus i hovedsak som fødested, men at Kongsvinger også er svært aktuell. Kongsvinger er kåret til ett av de beste stedene å føde på i Norge, så egentlig vil jeg dit (eneste er at jeg kjenner flere som jobber der som er eneste minus). Jeg selv er født på Kongsvinger, siden jeg er i fra de trakter. Men som sagt, er det en stor trygghet med all den kompetansen som Ahus har.

Uansett blir man vel tatt godt vare på hvor enn man ender, og jeg er førstegangsfødende så jeg tar alt som det kommer.

Men veldig fint å høre deres historier❤️

Hvordan gikk svangerskapskontrollen? :Heartred
Den gikk bra❤️

Fikk levert urinprøve, skrevet helsekort, satt opp time til blodprøver, sendt søknad om NIPT og ultralyd, og søknad på fødeplass.

Og så sykemeldte han meg til jeg er kommet over 12 uker. Han mente det var lurt med historikken min og at jeg litt redd og nervøs for at dette plutselig ikke skal gå likevel.
Veldig god fastlege. Så skal ta alle kontroller osv og sånn hos han, men jeg skal også kontakte jordmor i kommunen, bare jeg får vært på neste ultralyd som er på torsdag.

Nå begynner det virkelig å gå litt opp for meg hva som skjer❤️ Krysser alt som jeg har for at dette går til mål denne gangen❤️

Den gikk bra❤️

Fikk levert urinprøve, skrevet helsekort, satt opp time til blodprøver, sendt søknad om NIPT og ultralyd, og søknad på fødeplass.

Og så sykemeldte han meg til jeg er kommet over 12 uker. Han mente det var lurt med historikken min og at jeg litt redd og nervøs for at dette plutselig ikke skal gå likevel.
Veldig god fastlege. Så skal ta alle kontroller osv og sånn hos han, men jeg skal også kontakte jordmor i kommunen, bare jeg får vært på neste ultralyd som er på torsdag.

Nå begynner det virkelig å gå litt opp for meg hva som skjer❤️ Krysser alt som jeg har for at dette går til mål denne gangen❤️
Som vi unner dere det! :Heartred

Back
Topp