Hvorfor skal det ta så lang tid å få til det man ønsker mest? ENDELIG MAMMA❤️

Tror ikke jeg var borte så lenge før nærmere 1 år :smiley-ashamed004 Mest pga. amming da
Jeg ammer ikke og heller ikke pumper lenger pga lite melk. Ble enda mindre da jeg fortsatt er litt blodfattig. Så helsesykepleier mente det var greit for min del at jeg bare kuttet ut pumping, for det ble mer stress enn kos. Særlig når det var så lite som kom. Kjenner på en liten sorg der, men det får man liksom ikke gjort så mye med❤️

Gratulerer så mye med prinsessa!❤️
Har egentlig sneket i kullissene og lest dagboken din siden jeg startet å prøve i 2022. Måtte også igjennom IVF, og ville bare si at jeg har beundret pågangsmotet ditt gjennom den reisen dere har hatt!! Det er så fint å se at du endelig har fått babyen din, blir helt rørt❤️
Tusen takk❤️
Så hyggelig melding❤️

Var veldig vanskelig for meg også, men ble veldig betrygga av hyppige oppdateringer fra pappa’n. Men blir lenge til neste gang nå kjenner jeg. For fyy som det reiv i hjertet da jeg måtte dra❤️
Hvordan løste de det med mat og slikt? Bare bra å komme seg litt rundt! Gull verdt når det går! Vanskelig er det for alle, ja, men rent praktisk veldig vanskelig når man ammer og puppen et både kos, trøst og mat, irriterende låst da synes jeg, på godt og vondt :blackeye: :knegg:

Jeg ammer ikke, men gir mme. Har gjort det siden fødsel.
Aha, da skjønner jeg. Så nå at du hadde svart noen andre om det og, ser veldig hvorfor :Heartpink Så koselig for lillepia og pappaen med en slik fin stund :Heartred Det er en av mange fine goder om det blir flaske hele veien.

God bedring til deg og, forresten! Tøft for kroppen din med lite blod og alt, det blir man sliten av!

Var veldig vanskelig for meg også, men ble veldig betrygga av hyppige oppdateringer fra pappa’n. Men blir lenge til neste gang nå kjenner jeg. For fyy som det reiv i hjertet da jeg måtte dra❤️
Ja det rev i hjertet :Heartred
Vi savner henne allerede når hun er i barnehagen. Hun er 1 år og 9 mnd snart :angelic:
Håper det går bedre og du ikke trenger blodoverføring.
Jeg mistet mye blod ved fødsel, så jeg hadde ikke melk de første 3 ukene. Jeg ammet litt og mannen ga mini mme med kopp. Etter 3-4 uker så nektet hun mme og da fullammet jeg. Det var likevel en stor sorg den første tiden for meg. Men mannen mente at det skulle gå så bra med flasking også. Så at vi mødre og babyer har det bra er mye bedre enn fordeler med amming eller flasking :Heartred

Jeg ammer ikke og heller ikke pumper lenger pga lite melk. Ble enda mindre da jeg fortsatt er litt blodfattig. Så helsesykepleier mente det var greit for min del at jeg bare kuttet ut pumping, for det ble mer stress enn kos. Særlig når det var så lite som kom. Kjenner på en liten sorg der, men det får man liksom ikke gjort så mye med❤️
Hmm, så rart at blodtapet påvirker mengden melk så mye, men det er kanskje normalt? Jeg hadde en ganske lik fødsel som deg, med blodtap på 1.2 liter og morkakerester som satt fast, som førte til narkose og operasjon/utskrapning rett etter fødsel.

Likevel kunne jeg pumpe ut melk på sykehuset og etter hvert hjemme, ettersom hun ikke fikk godt nok sugetak de første ukene. Brukte sånn nature bond melkeoppsamler på sykehuset, og gikk rett på apoteket og kjøpte en når vi skulle skrives ut!

Mamming over amming! (Sier det av erfaring fra førstemann der jeg slet i flere måneder for å få ammingen til å fungere ordentlig, det var en lettelse da jeg omsider tok beslutningen å kunne amme når frøkna var villig og ellers ga flaske) ❤️❤️ Nyt det nyfødte mirakelet deres ❤️❤️

Mamming over amming! (Sier det av erfaring fra førstemann der jeg slet i flere måneder for å få ammingen til å fungere ordentlig, det var en lettelse da jeg omsider tok beslutningen å kunne amme når frøkna var villig og ellers ga flaske) ❤️❤️ Nyt det nyfødte mirakelet deres ❤️❤️
Ja skal tenke den tanken❤️ pumping osv har bare stressa meg, og i tillegg mista så mye blod som også ikke akkurat gjorde det enklere for meg med tanke på melk.

Så skal tenke mamming over amming❤️❤️

Vi nyter bobla vår❤️

Hmm, så rart at blodtapet påvirker mengden melk så mye, men det er kanskje normalt? Jeg hadde en ganske lik fødsel som deg, med blodtap på 1.2 liter og morkakerester som satt fast, som førte til narkose og operasjon/utskrapning rett etter fødsel.

Likevel kunne jeg pumpe ut melk på sykehuset og etter hvert hjemme, ettersom hun ikke fikk godt nok sugetak de første ukene. Brukte sånn nature bond melkeoppsamler på sykehuset, og gikk rett på apoteket og kjøpte en når vi skulle skrives ut!
Jeg er i tillegg operert, så visste litt at dette kunne bli vanskelig.

Men ja, de sa på barsel at blodtap kunne føre til mindre melk. Fordi kroppen prioriterer andre ting.

Ja skal tenke den tanken❤️ pumping osv har bare stressa meg, og i tillegg mista så mye blod som også ikke akkurat gjorde det enklere for meg med tanke på melk.

Så skal tenke mamming over amming❤️❤️

Vi nyter bobla vår❤️
Jeg husker ikke hvor mye blod jeg mistet, men fikk endel flytende jern intravenøst, husker jeg. Jeg stresset også med pumping for å holde produksjonen igang da frøkna vred seg så mye bort, var myyye styr ifht amming og melkeproduksjon. Så fant ut etterhvert at jeg ikke kunne holde på slik, det var tårer og slit hver gang. Og da ble hverdagen med baby mye mer overkommelig ❤️ for det er en omveltning. Og med de hormonene man har i kroppen... Det kom myyyye tårer de første mnd :hilarious:

Jeg stresset også med pumping for å holde produksjonen igang da frøkna vred seg så mye bort, var myyye styr ifht amming og melkeproduksjon. Så fant ut etterhvert at jeg ikke kunne holde på slik, det var tårer og slit hver gang. Og da ble hverdagen med baby mye mer overkommelig ❤️ for det er en omveltning. Og med de hormonene man har i kroppen... Det kom myyyye tårer de første mnd :hilarious:
Uff❤️ kjenner meg igjen! Vi har det i hvertfall veldig bra begge to nå. Frøkna tåler mme godt og er fornøyd om dagen hun også. Så da skal vi være fornøyde. Hun legger på seg godt om dagen❤️

Uff❤️ kjenner meg igjen! Vi har det i hvertfall veldig bra begge to nå. Frøkna tåler mme godt og er fornøyd om dagen hun også. Så da skal vi være fornøyde. Hun legger på seg godt om dagen❤️
Det er det viktigste, at hun legger på seg og at dere begge har det bra ❤️❤️ åh, som jeg unner deg denne største gleden man kan få ❤️❤️

Det er klart det er vanskelig å være borte i bare to timer den første tiden, men fy søren så bra du gjorde det :Heartred pishposh med den ammingen, ingen poeng i å streve uendelig med å få det til når baby får det like godt med flaske :Heartred Bare tull at MME babyer blir mye større enn amme-babyer, L var da 10 kg da hun var 6 mnd og hu fikk ikke ei flakse MME :hilarious::hilarious: Dere gjør det som passer dere best, og tenk så koselig for pappaen da og også kunne ta del i mating allerede nå:Heartred

Jeg er så lykkelig på deres vegne, skulle ønske jeg kjente dere på ekte, for det hadde vært en sann glede å se drømmen utspille seg:Heartred Helt sikker på at dere er skikkelig, skikkelig elskverdige foreldre. Lille A er heldig :love7

Det er klart det er vanskelig å være borte i bare to timer den første tiden, men fy søren så bra du gjorde det :Heartred pishposh med den ammingen, ingen poeng i å streve uendelig med å få det til når baby får det like godt med flaske :Heartred Bare tull at MME babyer blir mye større enn amme-babyer, L var da 10 kg da hun var 6 mnd og hu fikk ikke ei flakse MME :hilarious::hilarious: Dere gjør det som passer dere best, og tenk så koselig for pappaen da og også kunne ta del i mating allerede nå:Heartred

Jeg er så lykkelig på deres vegne, skulle ønske jeg kjente dere på ekte, for det hadde vært en sann glede å se drømmen utspille seg:Heartred Helt sikker på at dere er skikkelig, skikkelig elskverdige foreldre. Lille A er heldig :love7
Åhh! Det henger i litt barseltårer kjenner jeg❤️ for en hyggelig og fin melding, blir helt rørt jeg❤️ tusen takk! :sad010

LILLE A ER 1 MÅNED GAMMEL❤️

De som sier at tiden går ekstra fort når man får barn, de tar ikke feil. Herregud som tiden har flydd og jeg skjønner ikke hvor denne måneden har blitt av!

A er en måned gammel, og jeg har vært mamma i en måned❤️

Hun vokser og vokser, og jeg synes det allerede er litt vemodig at hun skal bli så fort stor. Misforstå meg rett, jeg gleder meg helt vilt til hun blir litt mer med også altså. At hun begynner å bable, le og utvikle seg.

Det har vært noen tøffe kvelder med kveldsuro og magevondt, men vi begynner å få litt taket på det også. Hjelper at vi begynner å kjenne hverandre mer også.

Skulle bare innom for å si at det er liv her og jeg lever livets beste dager.
Hva gjorde jeg når jeg ikke hadde en baby i hus sier jeg.
Dette er det største og vakreste eventyret som aldri skal ta slutt. A er her og vi nyter hver eneste time og minutt med denne lille skjønne skatten vår❤️

IMG_7060.jpeg

Back
Topp