Hvorfor ringer Bhg alltid mor?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Om barnet blir sjuk ringer Bhg alltid meg, med unntak av den gangen jeg var i utlandet og ga klar beskjed om at de må ringe far hvis det er noe. Andre opplever det samme her i området. Er det sånn overalt? Hvorfor er det sånn?

Er nok fordi de mange familier ikke er helt likestilt på hvem som er hjemme med syke barn. Leste en artikkel hvor en barnehage forsøkte å ringe far først og det endte med at flere fedre ba barnehagen om å slutte å ringe dem LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hehe:-) her fikk vi skjema vi skulle fylle ut hvor vi har valgt hvem de skal prøve å ringe først:-) de ble da meg siden jeg til en hver tid befinner meg ganske mye nærmere mens mannen ofte er ute på rare øyet med dårlige fergeforhold;-) men ser mange andre foreldrepar o bhg vår hvor jeg nesten aldri ser mødrene, er kun fedrene som både henter og leverer og virke rå være de som kommer ved sykdom.

tror det varierer litt fra bhg til bhg, men tenker deg er noe man kan ta opp med bhg

Vi har bedt dem ringe meg (mor) først, siden jeg jobber nærmest og oftest har anledning til å svare. Det var en gang jeg var i tlf og ikke fikk svart, da ringte de far. Litt usikker på hvordan det er andre steder, men jeg vet om skilte foreldre der Bhg er veldig gode på å ringe den forelderen som leverte den dagen.

Her gjør de det sånn at de ringer den som leverer :) Nå er det jeg som leverer mest og dermed har fått litt flere telefoner enn far, men de har også ringt han :happy:

Her ringer de meg fordi de vet at jeg stort sett er hjemme og tilgjengelig på tlf. Får de ikke tak i meg så ringer de far.

Er jeg for dårlig til å hente, så gir jeg beskjed videre til far.
Sjelden de ringer da

Som regel mor som har ansvar for det meste med barna, derfor blir vi ringt :) her er det sjeldent jeg kan forlate jobb for å hente, men de ringer meg fordet og så må jeg ringe far eller besteforeldre.

Her har de foresatt 1 og 2 på telefonlista. foresatt 1 er vel en slags primærforesatt (den som får faktura osv.), mens foresatt 2 er den andre forelderen. Så her regner jeg med de ringer foresatt 1 på bakgrunn av det om de ikke får beskjed om noe annet. Og ser på lista at de aller fleste foresatt 1 er mødrene ;p

at de som ukependler ikke blir ringt først er jo helt greit, men hadde gubben her gitt Bhg beskjed om han ikke skal ringes hadde det klikka totalt for meg :o

her krevde vi at meldinger fra Bhg ble sendt til far også, de sendte kun til mor først. De prøvde seg på at vi må jo kommunisere, men de måtte fint godta å sende alle meldinger til alle foreldre.

Er nok fordi de mange familier ikke er helt likestilt på hvem som er hjemme med syke barn. Leste en artikkel hvor en barnehage forsøkte å ringe far først og det endte med at flere fedre ba barnehagen om å slutte å ringe dem LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ganske sykt, lenge leve likestillingen liksom.

Her ringer de alltid far. De har visst lagret tlf hans før mitt og ringer det første nr som kommer opp. Hvis han ikke svarer ringer de meg.

Vi kunne bestemme på skjema ved oppstart hvem de skulle ringe først. Det er meg først, mannen og så svigermor. Men enda ikke hendt at jeg ikke får tatt tlf. Sykehus har begynt å ringe far nå. Gubben blir egentlig litt oppgitt hvis de ringer for timer. Er jeg som er hjemme med planleggeren og kan sjekke så det ikke kræsjer med de to andre barna sine timer. Gubben må ta med eldste på alt. Hu blir mer hysterisk når jeg er med.

Her ringer de meg først av den grunn at vi har gitt beskjed om at jeg er mer tilgjengelig! Mannen min jobber innenfor et yrke der han ikke kan ha telefonen på seg store deler av dagen så han er lite tilgjengelig uansett. Er ikke lett å få tak i noen som ikke har telefonen på seg! Jeg syns faktisk det er greit at jeg som kvinne tar det meste med sykehustimer, legetime, tannlegetimer, skolemøter, telefonmøte osv som omhandler om våre barn. Det tror jeg faktisk både meg og mannen er enig i! Han tar ansvar for andre ting igjen. :) vi er ganske likestilt selv om jeg tar meg mest av møter, henting, levering, timer som omhandler barna! :happy:

Vi ga bhg beskjed om å varsle far først da han er nærmest og har lettest for å hente hvis det er noe. Jeg leverer og han henter hver dag. Opplever likevel at begge får beskjed hvis det er noe:happy:

De ringer alltid meg først, visst jeg ikke svarer så ringer de pappaen. Både bhg og skole:) jeg er mer tilgjengelig og er raskare ut visst det sko vær noe. Jeg er stort sett på legetimer sykehustimer samtaler i bhg og skoler. Så sier barna oxå til de ansatte ring mamma først.

Når jeg jobbet i barnehagen var det ren tilfeldighet hvem jeg ringte. Hos oss virker det også tilfeldig hvem av oss de ringer. De ringte meg første året, men det var pga min arbeidstid (sykemeldt og så redusert jobb hvor jeg kunne slippe det jeg jobbet med for å hente uten problem). Nå er det oftest pappaen som både er hjemme og henter.

Ringer den som står øverst på lista vi evt den vi vet er hjemme. jeg har selv aldri brydd meg om hvem de ringer

Back
Topp