Hvorfor ringer Bhg alltid mor?

Her skrev vi ned hvem som skulle ringes først ved oppstart i Bhg. Ikke hvert noe sånn på Sfo, men de ringer meg, samme med skolen. Men det er alltid jeg som henter å leverer, så logisk. Jeg jobber 3 min unna, mens far godt kan jobbe på andre siden av landet.

Kan kun snakke for meg selv, men jobber i bhg… senest i dag ringte jeg en far. Man får ofte en feeling på hvem som er best tilgjengelig (ringer helst de på kontor foran sykepleiere feks) og jobber nærmest osv. Vil si vi ringer fedre like ofte som mødre, i alle fall.

Jeg ringer den som gjerne leverte.. så det er ofte jeg har ringt far i stedet for mor, men det hender også at jeg ringer mor..

Foreldrene har selv fyllt inn foresatt 1 og 2, så da går vi etter det. Unntakene er selvfølgelig de tilfellene der vi vet at far er på sjøen, mor opptatt i møte osv. Etter hvert blir vi såpass godt kjent med foreldrene at vi vet hvem som er mest tilgjengelig; det er i alle fall ingen automatikk i å ringe mor først som en "regel".

Som oftest fører foreldrene selv opp mor som nummer 1, men jeg vet ikke om det er av praktiske årsaker eller fordi det i mange tilfeller er mødrene som fyller inn informasjonen.

• Liker
Reactions: HCS
Hos oss ringer de far først, men det er han som jobber nærmest og kan bare dra fra jobb hvis det er noe. Det er også han som som regel henter og leverer siden han kjører forbi barnehagen på vei til jobb

Nå ringer de far. Han jobber 5 min unna, jeg jobber 30 min unna. Stort sett han som leverer og henter pga det. Han jobber på kontor, jeg driver med undervisning. Ble oppringt et par ganger, da ringte selvsagt jeg videre til far, etter det ringer de far.

Far pendler så jeg blir som regel ringt først også ringer jeg far om han er hjemme. Men pga han pendler kordinerer jeg alt med familen

Her ringer de mer til pappaen enn til meg. Vet ikke hvorfor. Virker som om det er litt tilfeldig. Men han jobber litt nærmere, og henter/leverer mer enn meg. Så kan være det.

Då eg jobba langt unna var det alltid far som blei oppringt, vi hadde opplyst om det. Hugser ikkje om det var ved å skrive han øverst på lista eller korleis vi gjorde det reist praktisk, men barnehagen gjorde det i alle fall konsekvent. Etter eg bytta jobb er det meg dei ringer først då vi har like lang vei. Og uansett kven dei ringer så avtaler vi mellom oss kven som kan hente, begge har kontorjobb men han har som regel fleire møter enn meg så eg er oftast ledig til å hente først.

I vår familie så vet barnehagen godt når far er hjemme fra sjøen (da henter og leverer han i bhg fordi jeg jobber og han har fri) og de ukene far er på sjøen er det naturligvis jeg som henter og leverer… i mitt hodet burde de da skjønne at når far leverer ringer de far hvis de trenger noe da han har fri og jeg jobber… men nei. De ringer alltid meg ..

Her ringer dem stort sett meg først. Har gått mye hjemme i permisjon så da blir det naturlig at jeg henter i bhg ved sykdom. Men når jeg innimellom permisjoner har jobbet har jeg gitt bhg beskjed at de må ringe far først da han kjører lastebil og er lettest å få tak i. Jeg jobber som sykepleier og får ikke gå med tlf på meg i arbeidstiden, prøver å sjekke innimellom, men ikke lett alltid. Kan ha kommet til flere ubesvarte anrop fra bhg, og når jeg da har ringt opp og de sier ene barnet er sykt, spør jeg om de har kontaktet far siden jeg var utilgjengelig. Nei de ville gi meg litt tid til å evt ringe opp igjen. Da kan det gjerne har gått 1-2 timer også. Utrolig frustrerende. Dette var heldigvis en gammel bhg, nå går de i en ny bhg, ikke så mye erfaring med de ennå ifht til å ringe ved sykdom oppstått i bhg

Om man er misfornøyd med dette, så er det vel bare å si fra til bhg hvem dere vil de skal ringe :)

Her ringer de far, han står tidligere på telefonen enn meg fordi navnet starter på en bokstav tidligere i alfabetet.

I vår familie så vet barnehagen godt når far er hjemme fra sjøen (da henter og leverer han i bhg fordi jeg jobber og han har fri) og de ukene far er på sjøen er det naturligvis jeg som henter og leverer… i mitt hodet burde de da skjønne at når far leverer ringer de far hvis de trenger noe da han har fri og jeg jobber… men nei. De ringer alltid meg ..

jeg tenker det er naturlig de ikke husker på sånt og her ringer de alltid meg pga far er av og på. Våre under så vi klarer jo å organisere oss så jeg ringer videre til han…

jeg tenker det er naturlig de ikke husker på sånt og her ringer de alltid meg pga far er av og på. Våre under så vi klarer jo å organisere oss så jeg ringer videre til han…

Vi klarer også å organisere det. Men selv husker jeg alltid hvilken forelder som leverte, og de vet jo hvordan han jobber så det burde gått fint. Så lenge ikke første vakten er gått av såklart :)

Man kan liksom ikke gå rundt å huske alt når man jobber i bhg og skole nei, jeg har heller aldri tenkt det er problem hvem de ringer

Back
Topp